• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-09-10 22:11:13 följande:

Är det verkligen det? Tänker att det är en blastocyst återförd på dag 5 och jag är på ruvardag 5. Vet inte. Cykeln är ju, i och med behandlingen, helt satt ur spel, så jag vet inte när den borde komma (inte komna). Stämmer, vilken koll du har!

Aa iofs dumt av mig att uttala mig kanske.. men könns lite tidigt. Men vet inte såklart. Hoppas på annat!! Ja jag minns det då vi ska på mötet den dagen hehe!
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Hoppomliv
    AnHeAx skrev 2018-09-10 20:38:14 följande:

Hej,

Hade äggplock idag. Fick ut 19 ägg ur 23 blåsor. Förra gången fick jag 6 ägg ur 12 blåsor. Är försiktigt positiv då inget av mina 6 ägg var av bra kvalitet. Läkaren är orolig för överstimulering denna gång, har ni några tips på bra mat som innehåller mycket salt? Är inte förtjust i chips.

Tyvärr dåligt med tips, salta extra! Jag åt en del chips för att få i mig extra men inte värt att trycka i sig om du inte gillar det. Jag fick 23 ägg på mittt andra plock och hade risk för överstimulering alla tre försök, men klarade mig fint. Håller tummarna för att du mår bra så att du klarar insätt om du får chansen!
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-09-10 22:32:03 följande:

Aa iofs dumt av mig att uttala mig kanske.. men könns lite tidigt. Men vet inte såklart. Hoppas på annat!! Ja jag minns det då vi ska på mötet den dagen hehe!

Verkligen inte dumt. Det tröstade! Men nu är det mer och jag bryter ihop.
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-09-10 22:11:13 följande:

Är det verkligen det? Tänker att det är en blastocyst återförd på dag 5 och jag är på ruvardag 5. Vet inte. Cykeln är ju, i och med behandlingen, helt satt ur spel, så jag vet inte när den borde komma (inte komna). Stämmer, vilken koll du har!

Tror inte det behöver vara ett negativt tecken med lite rosa! Hoppas på att det håller sig så.
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-09-10 23:41:21 följande:

Hoppas du bara har känsliga slemhinnor av allt lutinus du använder! Eller att det är en liten nidblödning. Stor kram, håller tummarna för dig här!!
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-09-10 23:41:21 följande:

Nej Vafan!! Mensvärk oxå? :(
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2018-09-10 22:01:27 följande:

Är sååå nojig tänk om det blir 2 hur ska det gå med allt?! Som tur har jag två stora tjejer som kommer få hjälpas åt.

Hej! Ja förde också över 2, men de säger att om det är 2 väldigt fina embryon i perfekt skick så är det ca 25% chans att det blir tvillingar, men åtminstone högre chans att det blir 1 barn i alla fall. (Än om man för över 1..) sa de något om kvaliten och hur många dagars embryo var det?

Jag förde över 2 frysta blastocyster men den ena var tydligen inte så mycket hopp till sa de. Har plussat nu väldigt tidigt på RD 7 men är försiktigt positiv då jag fick ett väldigt tidigt MF förra gången. Stort lycka till till dig :)
  • Milli85

Hej! Första gången jag skriver i detta forum, denna tråden känns väldigt härlig så jag hoppar in.

Försökt få barn i 3 år, fick remiss till ivf i mars, blev gravid som slutade i missfall v12+6. Fått en ny kallelse till ivf men min oro är att vi får vänta nerviga av vi blev gravida. Det är otroligt tungt då min bästa vän blev gravid en månad innan mig ovh allt hår bra för henne. Hon blev gravid direkt när de började att försöka. Önskar henne inget illa men har svårt att umgås med henne just nu.

Hoppas vi kan komma igång med ivf ????

Har fått tid till den 11 oktober!

• Mjbo
    Milli85 skrev 2018-09-11 07:39:28 följande:

Hej! Första gången jag skriver i detta forum, denna tråden känns väldigt härlig så jag hoppar in.

Försökt få barn i 3 år, fick remiss till ivf i mars, blev gravid som slutade i missfall v12+6. Fått en ny kallelse till ivf men min oro är att vi får vänta nerviga av vi blev gravida. Det är otroligt tungt då min bästa vän blev gravid en månad innan mig ovh allt hår bra för henne. Hon blev gravid direkt när de började att försöka. Önskar henne inget illa men har svårt att umgås med henne just nu.

Hoppas vi kan komma igång med ivf ????

Har fått tid till den 11 oktober!

Fy va jobbigt med så sent missfall. Fick oxå det fast i v 9 på vårt första ivf försök. Hemskt.

Förstår att du har svårt att umgås med din vän, det har du all rätt till att känna så. Även om man är glad för deras skull dras man ännu mer ner i djupet för sin egen skull när någon nära lyckas, och speciellt så tätt inpå dig och "enkelt".. så det behöver du inte känna dig dum för.

Välkommen hit till gruppen förresten! Här peppar vi varandra, och försöker lyfta upp varandra när det känns tungt <3
  • Pillores
    Kokarororo skrev 2018-09-10 20:00:33 följande:
    Citerar mitt egna inlägg - Vi får tyvärr avbryta behandlingen.

Ska få prata med läkare och lägga upp ny plan på onsdag. Men kan ni hitta om något? Vad händer nu? Hur kommer min kropp må av att avbryta behandlingen. Jag känner ju av den stora äggblåsan. När kan jag vänta nästa blödning? Mycket funderingar...
    Vi fick också avbryta behandlingen, fast tidigare än dig, redan efter första VUL efter 5 dagar med sprutor. Jag hade en cysta (Corpus Luteum nåt?) eller äggblåsa som var 20mm och resten 10mm så de var osäkra om det varit en blåsa som dragit iväg eller om jag har en cysta i äggstocken.

Till mig sa de att jag skulle få en mellanblödning efter 10 dagar och att min mens sedan skulle komma efter det, eventuellt senare än vanligt pga behandlingen. (Och så blir blev det) Fick inte så mycket mer info tyvärr. Jag ska dock ta samma sprutor (Menopur) och samma dos som sist nu när jag börjar igen om några dagar. Känner mig också rätt förvirrad...
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018