• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Vildismamma
    gammelpysen skrev 2018-09-10 11:22:53 följande:

Kort svar från min del: jag får inte anstränga mig alls innan nästa vecka då jag har tidigt UL och de kollar om det ser bra ut. Jag gjorde färskförsök i början av augusti.

Ni får gärna träna. Allt jag säger är att de har varit mycket tydliga med att jag inte ens får simma förrän de kollat att allt ser bra ut.

Efter 7 försök varav ett tidigt missfall och ett helvete i flera år väljer jag i alla fall att lyda rekommendationerna. Jag tar inga risker mer. Tränade förra gången och det blev missfall. Inte roligt.

Det förstår jag helt, och i början förstår jag att man kanske ska ta det lugnt. Tänkte mer om man inte skulle röra sig under hela graviditeten sen, men får väl fråga dom när jag kommer dit nästa gång och se vad dom säger
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-10 09:41:22 följande:
    OKej, ja de är väl en bra plan :) Jag håller tummarna tills dess <3
    heeej!! är du också ruvare nu??Skrattande PUPO = pregnant until proven otherwise =)
  • Wonderfluff

Då är även jag en ruvare nu. Ett styck ägg om 3 dagar som hade delat sig 6,5 gånger tillbakasatt. Någon som vet om det är bra/dåligt? De verkar dela sig lite olika snabbt.

Till mig sa de att jag skulle ta det lugnt i två dagar, men att jag sedan kunde leva som vanligt med träning, ridning osv.

• Ellencassandra

Ang träning. Jag tror har man varit aktiv med träning innan så kan man fortsätta någorlunda som vanligt. Självklart ska man ta det lugnt efter insättning och man ska göra det som känns bra för dig själv. Träning framkallar inte missfall. Men lyssna på vad läkaren säger.

Jag själv mår bra av träning, blir gladare, mindre stressad. Tycker det känns som en bra miljö för ett foster ;) man kanske inte behöver köra värsta styrketräningen, magövning osv. Men yoga t ex.

• gammelpysen
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 15:29:04 följande:

Ang träning. Jag tror har man varit aktiv med träning innan så kan man fortsätta någorlunda som vanligt. Självklart ska man ta det lugnt efter insättning och man ska göra det som känns bra för dig själv. Träning framkallar inte missfall. Men lyssna på vad läkaren säger.

Jag själv mår bra av träning, blir gladare, mindre stressad. Tycker det känns som en bra miljö för ett foster ;) man kanske inte behöver köra värsta styrketräningen, magövning osv. Men yoga t ex.

Du får fråga läkaren. I mitt fall är jag väldigt aktiv i vanliga fall, flera pass i veckan och löpning.

Men jag lägger mig inte i mer. Har sagt vad jag fått för rekommendationer.
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-09-10 11:36:24 följande:

Cd10. Förmodligen sista egna försöket hemma innan första ivf. Känns så galet på något sätt!

Vad spännande! Viljen dag ska ni starta?
  • Akira Öken
    Inalina skrev 2018-09-10 11:37:24 följande:

jag håller med dig om att man är väldigt försiktigt även om man har plussat, skulle nog slappna av lite mer ordentligt efter första VUL så man vet att det faktiskt är någon som lever därinne ska du testa i helgen?

Tror inte jag kommer testa i helgen. Väntar nog till testdag. Tänker mig att mensen kommer att komma innan och att testet mer blir för att bekräfta att det inte blev något. Tyckte det var lite rosa nu när jag tog lutinus. :( Kanske lite tidigt dock, då det bara är R5.
  • Ellencassandra
    gammelpysen skrev 2018-09-10 15:36:57 följande:

Du får fråga läkaren. I mitt fall är jag väldigt aktiv i vanliga fall, flera pass i veckan och löpning.

Men jag lägger mig inte i mer. Har sagt vad jag fått för rekommendationer.

Ja absolut! Man ska lyssna på sin läkare. Alla fall är ju olika såklart! Men om man fått höra att man kan leva som vanligt så tycker jag man kan fortsätta å träna om man känner att man mår bra av det :)
  • Akira Öken
    Wonderfluff skrev 2018-09-10 15:22:58 följande:

Då är även jag en ruvare nu. Ett styck ägg om 3 dagar som hade delat sig 6,5 gånger tillbakasatt. Någon som vet om det är bra/dåligt? De verkar dela sig lite olika snabbt.

Till mig sa de att jag skulle ta det lugnt i två dagar, men att jag sedan kunde leva som vanligt med träning, ridning osv.

Härligt!
  • Inalina
    Wonderfluff skrev 2018-09-10 15:22:58 följande:

Så spännande!! jag tror mellan 6-8 celler är normalt på dag 3!
    Fick ni till frysen också?
    Glad
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018