IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Jag har fått tillbaka både 2dagars, 3dagars å 5dagars!
Vissa kliniker har som rutin å sätta in på dag 2 eller 3. De odlar vidare till dag 5-6 men då för att frysa ner ev bra embryon. Vissa får ut för få för att odla vidare till dag 5. Tror det är att man ska ha fler än 5 befruktade ägg för att de ska odlas vidare. Det faller bort en del embryon under odlingen och de säger att livmodern alltid är den bästa platsen för ett embryo. Den mår inte bättre av att vara på ett labb. Ibland vill de inte riskera att inga embryo klarar att bli blastocyster utan tycker det då är bättre att sätta in på dag 2 i dess naturliga miljö. Svårt å förklara. Men det är så jag läst till mig :)
Tack för svar, det gjorde att det klarnade :). De sa nämligen till mig att det var extremt liten chans att utplockade ägg överlevde till blastocyster. Det fastnade lite i skallen på mig och tänkte att det då kanske är samma om de satts tillbaks före dag fem. Var ju bra att det inte var så då :)
Ja det beror helt på! Vissa får flera fina blastocyster å frysa å vissa får aldrig nånting till frysen för embryona slutar dela sig eller av annat skäl. Sen kan det bli olika varje behandling. Har fått jätteolika resultat varje ivf :p hoppas det går bra för dig :) du ruvade på en femdagars va?
ok 2-dagars? Aldrig hört det förut :). Ja då borde ju vi va på ungefär samma stadie då?
Ja :) många klinker sätter tillbaka dag två om de kan avgöra kvalitén då :) vi valde det själva eftersom alla våra embryon (7st slutade dela sig dag 2 förra försöket) så vågade inte långtidsodla vårt tredje försök. Men nu fick vi två fina blastocyster i frysen så det gick ju bättre denna omgång tack och lov :)
Tack! Första ivf?en för mig. Verkar ha ägglossat på vänster äggstock strax före äggplock så de fick bara ut ett litet stackars ägg. Döm om min förvåning när det överlevde. Sattes in på dag tre, i måndags. Jag har väldigt lite hopp att det ska ta sig.
Ja och läkarna tänker väl på din hälsa i första hand och att en eventuell graviditet är sekundärt. Men det ör ju typ det enda man tänker på själv! Ja för en bebis går man igenom allt. Jag gjorde ett blodprov 14 dagar efter ovitrellen som stegrade i hcg dagarna på sjukhuset:) har du gått upp ngt i vikt med svullen mage eller har du mest ont?
Ja, håller med. Jag har inte gått upp i vikt sist vi kollade idag. Jag är dock svullen om magen. Smärtan är dock extrem känner jag, kan knappt gå och det blir bara värre. Här sitter man och gråter över frustration och ständig smärta. Mina alla äggutplock hade också orsakat extrem smärta under flera dagar. Men som du säger, det enda men egentligen bryr sig om är ju att faktiskt få en plutt.
Ok! Jag ska be läkarna jämföra morgondagens blodprov med gårdagens.
Hemskt att säga men skönt att någon gått igenom likadant!
Hej igen, skriver nu efter ett tidigare svar på ditt inlägg. Fick en blödning idag. Är så sjukt orolig på grund av det. Kommer vara försatt inlagd till imorgon så får vi se då. Fick du också en blödning? Hur vanligt är det här? Oh vad jobbigt.
Nej det fick jag inte men kan det vara pga Lutinus? Fick du ngt Svar på hcg nivå ? Eller kan det vara kopplat till din smärta i magen?