• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Ontopic
    Akira Öken skrev 2018-09-17 21:17:04 följande:

Minns mycket väl alla miljoner frågor och funderingar man hade i början. Hoppas att ni lyckas snabbt så du slipper lära dig allt för mycket. :)

Hoppas kan man alltid göra iaf! Känns som om att det är många som tyvärr blir fast i ivf-träsket alldeles för länge sen.. Hemskt är var det är!
  • Cnia

Aaah blir knäpp, fortfarande positivt, men svagt ännu. Nu även testat med ett annat märke. MEN blöder ganska mycket, känns inte bra. Jag har endometrios och den är i vart fall aktiv nu, då jag blöder från tarmen (som jag brukar göra). Någon som vet om det kanske skulle kunna vara endometrioshärdar som blöder och inte livmoderslemhinnan? Igår tog jag sista lutinus, orolig för att det nu ska innebära att mensen kommer igång för fullt.

• Vildismamma
    Akira Öken skrev 2018-09-17 19:24:41 följande:

Vad spännande! Man brukar stimuleras under cirka 14 dagar för att det ska växa till sig lagom många ägg i äggstockarna. Under hormonstimuleringen brukar de kontrollera med ultraljud två (ibland fler) gånger för att se hur det går. Vid kontrollerna räknar de och mäter äggblåsornas storlek. Ofta justeras dosen upp eller ner, beroende på hur din kropp reagerar på hormonerna. När äggblåsorna är lagom många och stora kommer du att få ta en äggmognadsspruta och sedan plockas äggen ut efter cirka ett och ett halvt dygn.

Efter dom har gjort det hur lång tid tar det till dom sätter tillbaka det igen??
  • Mect

Hej allihopa! Nu är det äntligen vår tur att hoppa på denna karusell! Vi ska på vårt första möte inför IVF idag, någon som är i samma stadie?

• Mjbo
    Cnia skrev 2018-09-18 06:58:33 följande:

Aaah blir knäpp, fortfarande positivt, men svagt ännu. Nu även testat med ett annat märke. MEN blöder ganska mycket, känns inte bra. Jag har endometrios och den är i vart fall aktiv nu, då jag blöder från tarmen (som jag brukar göra). Någon som vet om det kanske skulle kunna vara endometrioshärdar som blöder och inte livmoderslemhinnan? Igår tog jag sista lutinus, orolig för att det nu ska innebära att mensen kommer igång för fullt.

Vilken dag är du på? Jag är tyvärr ingen expert över huvud taget på endometrios så jag kan tyvärr inte svara på dina frågor, men önskar dig all lycka, och att pluset blir starkare snart! <3 
  • Vildismamma
    Ontopic skrev 2018-09-17 21:07:09 följande:

Kul att läsa en sammanfattande del! Ska själv också påbörja behandling och man har sååå många frågor.. men du besvarade en del av dom i inlägget :)

När börjar du med din behandling??
  • Wonderfluff
    Cnia skrev 2018-09-18 06:58:33 följande:

Usch förstår din oro! Finns det ingen du kan tala med, läkare eller gynekolog? Jag har ingen kunskap om endometrios tyvärr. Jag vet att man kan ha som mens trots graviditet, men klart man blir orolig! Hör med din läkare tycker jag. Lycka till <3
  • Wonderfluff

RD8. Ägget 11 dagar om det fortfarande lever. Fick för mig jag såg något pyttepyttesvagt på testet idag, men kan lika gärna vara synvilla. Har haft fruktansvärt humör ett par dar, men samtidigt piggare och mer ?som vanligt?. Tror inte jag mår så bra av att bli av med hormonerna från stimuleringen och ovitrelle. Jag mådde väldigt bra av hormonerna.

• Inalina
    Hoppomliv skrev 2018-09-17 18:45:23 följande:
    Ja man tycker ju att det är vår tur nu! Men det har man ju tyckt så länge... hur går det för er?
    jo jag vet, man önskar det vore att bara ta en kölapp inte att man ska behöva dra en vinstlott...Skrikandes
    det går bra här - är på RD 14 så officiell testdag idag, har ett plus och ingen mens i sikte ännuKyss så jag är glad! och hoppfull!
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-18 09:22:56 följande:

jo jag vet, man önskar det vore att bara ta en kölapp inte att man ska behöva dra en vinstlott...

det går bra här - är på RD 14 så officiell testdag idag, har ett plus och ingen mens i sikte ännu så jag är glad! och hoppfull!

Så roligt. Äntligen har du nått din testdag. Jag har 5 dagar kvar. Tar test varje morgon dock men tycker inte att de blir nå starkare alls, lite smått orolig för det. Och mensvärk har jag oxå.. Men jag hoppas och hoppas att det inte betyder något dåligt.

Så du kan ringa kliniken idag nudå och få tid för ul? :) så nyfiken, hör av dig när du pratat med dem!! :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018