IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Minns mycket väl alla miljoner frågor och funderingar man hade i början. Hoppas att ni lyckas snabbt så du slipper lära dig allt för mycket. :)
Aaah blir knäpp, fortfarande positivt, men svagt ännu. Nu även testat med ett annat märke. MEN blöder ganska mycket, känns inte bra. Jag har endometrios och den är i vart fall aktiv nu, då jag blöder från tarmen (som jag brukar göra). Någon som vet om det kanske skulle kunna vara endometrioshärdar som blöder och inte livmoderslemhinnan? Igår tog jag sista lutinus, orolig för att det nu ska innebära att mensen kommer igång för fullt.

Vad spännande! Man brukar stimuleras under cirka 14 dagar för att det ska växa till sig lagom många ägg i äggstockarna. Under hormonstimuleringen brukar de kontrollera med ultraljud två (ibland fler) gånger för att se hur det går. Vid kontrollerna räknar de och mäter äggblåsornas storlek. Ofta justeras dosen upp eller ner, beroende på hur din kropp reagerar på hormonerna. När äggblåsorna är lagom många och stora kommer du att få ta en äggmognadsspruta och sedan plockas äggen ut efter cirka ett och ett halvt dygn.
Hej allihopa! Nu är det äntligen vår tur att hoppa på denna karusell! Vi ska på vårt första möte inför IVF idag, någon som är i samma stadie?
Aaah blir knäpp, fortfarande positivt, men svagt ännu. Nu även testat med ett annat märke. MEN blöder ganska mycket, känns inte bra. Jag har endometrios och den är i vart fall aktiv nu, då jag blöder från tarmen (som jag brukar göra). Någon som vet om det kanske skulle kunna vara endometrioshärdar som blöder och inte livmoderslemhinnan? Igår tog jag sista lutinus, orolig för att det nu ska innebära att mensen kommer igång för fullt.
Kul att läsa en sammanfattande del! Ska själv också påbörja behandling och man har sååå många frågor.. men du besvarade en del av dom i inlägget :)
RD8. Ägget 11 dagar om det fortfarande lever. Fick för mig jag såg något pyttepyttesvagt på testet idag, men kan lika gärna vara synvilla. Har haft fruktansvärt humör ett par dar, men samtidigt piggare och mer ?som vanligt?. Tror inte jag mår så bra av att bli av med hormonerna från stimuleringen och ovitrelle. Jag mådde väldigt bra av hormonerna.

så jag är glad! och hoppfull!
jo jag vet, man önskar det vore att bara ta en kölapp inte att man ska behöva dra en vinstlott...
det går bra här - är på RD 14 så officiell testdag idag, har ett plus och ingen mens i sikte ännu så jag är glad! och hoppfull!