• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Jooosen
    Mect skrev 2018-09-18 08:56:55 följande:

Hej allihopa! Nu är det äntligen vår tur att hoppa på denna karusell! Vi ska på vårt första möte inför IVF idag, någon som är i samma stadie?

Ska oxå på första mötet idag!! Kul, vilken stad?
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-18 09:29:36 följande:
    Så roligt. Äntligen har du nått din testdag. Jag har 5 dagar kvar. Tar test varje morgon dock men tycker inte att de blir nå starkare alls, lite smått orolig för det. Och mensvärk har jag oxå.. Men jag hoppas och hoppas att det inte betyder något dåligt.

Så du kan ringa kliniken idag nudå och få tid för ul? :) så nyfiken, hör av dig när du pratat med dem!! :)
    ja precis babysteps (hoppas jag!!) hela tiden Flört men du såg ut att ha ett rätt starkt streck redan - vet inte hur mkt starkare de blir...?
    så länge man inte får väldigt kraftiga blödningar så ska du nog kunna vara lugnHjärta

jag har lite svag mensvärk och lite små ont i svanken i princip konstant - men man känner ju verkligen efter också - kanske har jag sträckt mig eller försvagats i ryggen då jag inte tränat på några veckor heller.. (inte vågat)Förvånad

jag ska ringa min gyn idag och boka en tid =) min klinik ligger ju i Prag så dem behöver jag förhoppningsvis inte besöka förrän vi ska ha fler bebisar Glad! återkommer när jag fått boka en tid!
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-18 09:52:10 följande:
    ja precis babysteps (hoppas jag!!) hela tiden Flört men du såg ut att ha ett rätt starkt streck redan - vet inte hur mkt starkare de blir...?
    så länge man inte får väldigt kraftiga blödningar så ska du nog kunna vara lugnHjärta

jag har lite svag mensvärk och lite små ont i svanken i princip konstant - men man känner ju verkligen efter också - kanske har jag sträckt mig eller försvagats i ryggen då jag inte tränat på några veckor heller.. (inte vågat)Förvånad

jag ska ringa min gyn idag och boka en tid =) min klinik ligger ju i Prag så dem behöver jag förhoppningsvis inte besöka förrän vi ska ha fler bebisar Glad! återkommer när jag fått boka en tid!

Nej precis, men ja tänkte att du lär väl få ett tidigt ul ändå fast på din hemort? :) De va så jag menade :D Hoppas de iallafall, man vill ju gärna se att allt står rätt till. 

Jo, strecket va starkt redan från början, men du vet ju hur nojig man blir. Blir tokig på sig själv. Men ja försöker verkligen allt jag kan att slappna av denna gång. försööööker njuta, går sådär, men ja försöker iallafall.. Det jag just nu reagerar mest på är att det tar såååå lång tid innan andra strecket kommer fram. ser det inte alls i början sen tar de säkert nån minut innan de andra strecket kommer fram och då blir rätt starkt. Men ändå.. Ja fortsätter testa varje morgon ett tag till tror ja ;) 

• Inalina
    Cnia skrev 2018-09-18 06:58:33 följande:

Aaah blir knäpp, fortfarande positivt, men svagt ännu. Nu även testat med ett annat märke. MEN blöder ganska mycket, känns inte bra. Jag har endometrios och den är i vart fall aktiv nu, då jag blöder från tarmen (som jag brukar göra). Någon som vet om det kanske skulle kunna vara endometrioshärdar som blöder och inte livmoderslemhinnan? Igår tog jag sista lutinus, orolig för att det nu ska innebära att mensen kommer igång för fullt.

förstår att du är orolig när du även blöder - även om det kanske är ganska normalt när man har endometrios? Kan tyvärr inget om det - men borde absolut finnas många i IVF-svängen med endometrios -  så nånstans här ute i FL-rymden finns deGlad!

håller tummarna för dig att plusset blir starkare och att mensen inte kommer igång!!Hjärta
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-18 09:29:36 följande:
    Så roligt. Äntligen har du nått din testdag. Jag har 5 dagar kvar. Tar test varje morgon dock men tycker inte att de blir nå starkare alls, lite smått orolig för det. Och mensvärk har jag oxå.. Men jag hoppas och hoppas att det inte betyder något dåligt.

Så du kan ringa kliniken idag nudå och få tid för ul? :) så nyfiken, hör av dig när du pratat med dem!! :)
    jag pratade med min gyn nu (eller assistenten... som verkade lite virrig..)

fick tid för VUL 1 okt.
    då borde jag vara i v 7, dvs 6+1. Undrar om det är för tidigt att se något då...? har försökte läsa o googla på allt som går, och det verkar som att hjärtat 'ska börja slå på dag 22-23 efter befruktningen'.. den 1 okt borde jag ju vara på 34 om jag ska räkna befruktningen som 5 dagar innan FET efterso det var en blastocyst.. ja herregud vad komplicerat det ska vara....Obestämd
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-18 11:39:59 följande:

jag pratade med min gyn nu (eller assistenten... som verkade lite virrig..)

fick tid för VUL 1 okt.

då borde jag vara i v 7, dvs 6+1. Undrar om det är för tidigt att se något då...? har försökte läsa o googla på allt som går, och det verkar som att hjärtat 'ska börja slå på dag 22-23 efter befruktningen'.. den 1 okt borde jag ju vara på 34 om jag ska räkna befruktningen som 5 dagar innan FET efterso det var en blastocyst.. ja herregud vad komplicerat det ska vara....

Okej, ja de där har jag oxå googlat på sååå mycket. Man vill ju ha ul så snart som möjligt samtidigt som man vill inte va för tidigt utifall man inte ser nått, skapar bara ännu mer oro. Men hur känner du då?

Det kan ju faktiskt vara så att det är för tidigt då för att se hjärtat slå. Känner du att du kan vara "ok" med det tankesättet när det väl är dags så är det ju bara att köra.. Du kanske kan be om ett till i värsta fall om ni inte ser nått?

Kul oavsett att ha små milstolpar att se fram emot.
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-18 11:58:05 följande:
    Okej, ja de där har jag oxå googlat på sååå mycket. Man vill ju ha ul så snart som möjligt samtidigt som man vill inte va för tidigt utifall man inte ser nått, skapar bara ännu mer oro. Men hur känner du då?

Det kan ju faktiskt vara så att det är för tidigt då för att se hjärtat slå. Känner du att du kan vara "ok" med det tankesättet när det väl är dags så är det ju bara att köra.. Du kanske kan be om ett till i värsta fall om ni inte ser nått?

Kul oavsett att ha små milstolpar att se fram emot.
    jag tror väl att i 'vanliga graviditeter' så kanske folk är lite osäkra på när befruktningen skett eftersom det ibland tydligen blir oj hoppsan - ingen mens- jag tar ett test... det gäller ju dock inte för oss som med exakt precision vet när blastocysten placerades in Flört men förmodligen därför de kör en säker variant och bokar in folk i v 8 typ. (men detta är ju en egen teori - har rätt många såna som du kanske märker haha!)

jag tänker att jag väntar till nästa vecka och ser om jag börjar få några gravidtecken (har ju typ inga alls än så länge - inte särskilt ömma bröst eller nåt illamående, trötthet eller så) om det kommer kanske jag känner mig mer säker på att jag är gravid och kör på den 1 okt. jag betalar ju allt privat så ett ultraljud kostar ca 1500kr för mig - så är ju lite onödigt att göra för tidigt egentligen...  Tungan ute

har precis skrivit ut en lång lista på saker man inte får äta som gravid, hua herregud vad man ska tänka på allt.. ska i väg på en middag på bekanta på lördag som alltid frossar i champagne och nu vet jag inte riktigt hur jag ska förklara mig utan att avslöja mig.. ja vet att det är ett väldigt angenämt problem men är liksom sjukt dålig på att ljuga men funderar på att hitta på nåt med penicillin...
  • Ontopic
    Mect skrev 2018-09-18 08:56:55 följande:

Hej allihopa! Nu är det äntligen vår tur att hoppa på denna karusell! Vi ska på vårt första möte inför IVF idag, någon som är i samma stadie?

Vi ska ha telefonmöte nästa måndag sen ska vi också snart vara i gång! Spännande och läskigt.. Hur känner du?
  • Ontopic
    Vildismamma skrev 2018-09-18 09:10:43 följande:

När börjar du med din behandling??

Jag hoppas på snart! Vi ska ha telefonmöte med kliniken på måndag så jag hoppas vi får börja efter det :) när börjar ni?
  • Jooosen

Första ivf mötet gjort. Fick ett superbra bemötande. Gick igenom allt. Kommer bli korta protokollet. Nästa tisdag ska vi gå igenom sprutorna. Nästa mens beräknad 29 september så kan förhoppningsvis börja då!!! Våra odds ser bra ut sa han. Men vågar inte tro på något. Nu är frågan om man ska berätta för chefen eller inte :( .... kluven deluxe

Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018