• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • authentic
    Goingen skrev 2018-09-28 10:44:02 följande:

Ok- idag är det rd12.

Jag har ju tidigare fått svaaaaaagt plus på rd 8 och sen något (kanske) starkare på rd 10 i onsdags.

Har hela tiden haft rädslan att det kanske tog sig men på väg att avta. Testade idag igen. Till vänster är rd10 och till höger rd 12. Tycker ni det är starkare? Tror ni det ska vara såhär ?svaga plus??!

Det är ju definitivt positivt resultat iaf. Jag tycker det påminner om mina svar på ruvardag 10 också. Prova igen om 2 dagar. Tycker ändå att det ser lite starkare ut.

Jag har däremot fått ytterligare en lätt rosa/blödning. Känner ur allt rinner ifrån mig nu. Håller hoppet vid liv men försöker ändå förlika mig med tanken på ivf nr 6. Vi tänker stånga oss blodiga tills det går vägen.
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-09-28 11:03:35 följande:

Vet ni hur man "lämnar" trådar via mobilen? Känner att det är några jag inte orkar att de poppar upp längre.

Ledsen för din skull. Tänker också att man inte behöver bestämma sig på en gång om man vill gå vidare med IVF eller ej. Stor kram

För att sluta följa en tråd från mobilen trycker man på knappen "svara i tråden" och sedan scrollar du ner lite och klickar på "ta bort från mina favoriter".
  • Wonderfluff
    Hoppomliv skrev 2018-09-27 22:41:56 följande:

Jag har fått närmre 30 blåsor och fått ut 13-23 ägg. Mitt problem har varit att äggen varit omogna och inte kunnat befruktas - andra försöket med Gonal-f befruktades 3 av 23 men med Menopur på tredje försöket befruktades 13 av 16, så en klar förbättring! När jag frågade om vi kunde kombinera Gonal-f och Menopur så minns jag inte riktigt vad läkaren sa men har för mig att Gonal-f får väl fler ägg att växa till sig men Menopur ger kanske lite bättre äggkvalité. Men kan ha fel... men om du får få ägg så är det kanske bättre att fortsätta med Gonal-f, fråga din läkare - vore intressant att höra om jag missförstått helt!

Ok tack för svar. Jösses vilka skillnader från gång till gång! Ja mitt enda lilla ägg var åtminstone bra kvalitet, så kanske att det är en tendens hos mig med få, men bra ägg. Svårt att säga efter bara ett försök. Vet inte ens om min klinik använder Menopur då det aldrig nämnts. Kanske testar en omgång till med Gonal-F, så får vi se :).
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-09-28 11:10:13 följande:

Ledsen för din skull. Tänker också att man inte behöver bestämma sig på en gång om man vill gå vidare med IVF eller ej. Stor kram

För att sluta följa en tråd från mobilen trycker man på knappen "svara i tråden" och sedan scrollar du ner lite och klickar på "ta bort från mina favoriter".

Nej men vi funderade på det redan under detta försöket så vi får se. Känner att det kanske inte är värt ännu mer slit. Vi vill börja leva igen . Tack för hjälpen!
  • Jooosen

Börjar med gonal imorn! Så nervös och spänd ...

Oförklarligt barnlös. Börjar snart med första ivf försöket!
  • ranten

Hej!

Står i startgroparna för ivf om inte denhär omgången med pergotime lyckas.

Pratade med läkaren idag som sa att om det blir ivf så görs äggplock och sen fryser de ner äggen då det leder till negativt ändå då jag har stor risk för överstimulering. Jag har pcos och barn sedan innan med pergo. Så blir det insättning nästa månad efter med frysta ägg. Är det något ni hört eller gör ni så?

• Hoppomliv
    Jooosen skrev 2018-09-28 13:32:51 följande:

Lycka till, det kommer att gå bra med sprutorna! Skönt att få komma igång!
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-09-28 13:32:51 följande:

Lycka till nu! Så skönt att äntligen vara igång!! <3
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Hoppomliv
    Wonderfluff skrev 2018-09-28 11:45:05 följande:

Ok tack för svar. Jösses vilka skillnader från gång till gång! Ja mitt enda lilla ägg var åtminstone bra kvalitet, så kanske att det är en tendens hos mig med få, men bra ägg. Svårt att säga efter bara ett försök. Vet inte ens om min klinik använder Menopur då det aldrig nämnts. Kanske testar en omgång till med Gonal-F, så får vi se :).

Hoppas att du slipper fler försök sen :) När ska ni göra nästa försök?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018