IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Ok- idag är det rd12.
Jag har ju tidigare fått svaaaaaagt plus på rd 8 och sen något (kanske) starkare på rd 10 i onsdags.
Har hela tiden haft rädslan att det kanske tog sig men på väg att avta. Testade idag igen. Till vänster är rd10 och till höger rd 12. Tycker ni det är starkare? Tror ni det ska vara såhär ?svaga plus??!
Vet ni hur man "lämnar" trådar via mobilen? Känner att det är några jag inte orkar att de poppar upp längre.
Vet ni hur man "lämnar" trådar via mobilen? Känner att det är några jag inte orkar att de poppar upp längre.
Jag har fått närmre 30 blåsor och fått ut 13-23 ägg. Mitt problem har varit att äggen varit omogna och inte kunnat befruktas - andra försöket med Gonal-f befruktades 3 av 23 men med Menopur på tredje försöket befruktades 13 av 16, så en klar förbättring! När jag frågade om vi kunde kombinera Gonal-f och Menopur så minns jag inte riktigt vad läkaren sa men har för mig att Gonal-f får väl fler ägg att växa till sig men Menopur ger kanske lite bättre äggkvalité. Men kan ha fel... men om du får få ägg så är det kanske bättre att fortsätta med Gonal-f, fråga din läkare - vore intressant att höra om jag missförstått helt!
Ledsen för din skull. Tänker också att man inte behöver bestämma sig på en gång om man vill gå vidare med IVF eller ej. Stor kram
För att sluta följa en tråd från mobilen trycker man på knappen "svara i tråden" och sedan scrollar du ner lite och klickar på "ta bort från mina favoriter".
Börjar med gonal imorn! Så nervös och spänd ...
Hej!
Står i startgroparna för ivf om inte denhär omgången med pergotime lyckas.
Pratade med läkaren idag som sa att om det blir ivf så görs äggplock och sen fryser de ner äggen då det leder till negativt ändå då jag har stor risk för överstimulering. Jag har pcos och barn sedan innan med pergo. Så blir det insättning nästa månad efter med frysta ägg. Är det något ni hört eller gör ni så?
Ok tack för svar. Jösses vilka skillnader från gång till gång! Ja mitt enda lilla ägg var åtminstone bra kvalitet, så kanske att det är en tendens hos mig med få, men bra ägg. Svårt att säga efter bara ett försök. Vet inte ens om min klinik använder Menopur då det aldrig nämnts. Kanske testar en omgång till med Gonal-F, så får vi se :).