IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Testet visar negativt och en halvtimme senare kom rosa lutinus. Ironin. Tredje återföringen, tredje och fjärde embryot. Bara att ladda om för ivf nr 5... Inte ens någon lust längre.
Testet visar negativt och en halvtimme senare kom rosa lutinus. Ironin. Tredje återföringen, tredje och fjärde embryot. Bara att ladda om för ivf nr 5... Inte ens någon lust längre.
Hej fick tillbaka två stycken 4 celliga idag. Testdag 11/10. Någon mera som är pågång?
Jag läser här att många som gör om processen flera gånger, vf börjar dem inte forska mera på själva livmodern, har läst om pinopoder som är en viktig del i processen innan ägget fäster och även att man har enzymer som kan bryta ner. Har läst om allt detta själv o ingen som någonsin pratat om det utan det är bara prat om äggen eller om spermierna. Förlåt alla men jag blir o är arg frustrerad över att läsa om så många som misslyckas gång på gång. Och jag själv som ska fortsätta med progestereonet även fast jag blödit i 7 dagar, så nu ikväll skiter jag i dessa hormoner, har haft huvudvärk o varit illamående av dem dagligen. Ska göra test i morgon bitti men vet redan nu att det kommer bli negativt. Stor kram till er alla och bra kämpat >3
Hej! Vore jätteintressant att höra på vad sätt Menopur är bättre för dig :). Jag fick ju Gonal-F 300 ml/dag och äggstockarna svarade inte så bra som man hoppades. Endast 5 blåsor varav tre inte riktigt hängde med i växten, blev bara 1 ägg. Nu vill läkarn testa ge mig mer Gonal-F, men kanske att Menopur skulle ge bättre effekt? Vore intressant att höra vad du tycker för din egen del :).
Tack för era ord. Jag är nästan inne på att lägga ner försökandet nu. Vi har ett landstingsförsök kvar men jag vet inte om jag orkar mer utan försäkran att det någonsin kommer fungera. Min man känner lite samma. Kanske slutar vägen här för oss.
Tack för era ord. Jag är nästan inne på att lägga ner försökandet nu. Vi har ett landstingsförsök kvar men jag vet inte om jag orkar mer utan försäkran att det någonsin kommer fungera. Min man känner lite samma. Kanske slutar vägen här för oss.
. Låt det sjunka in så kommer ni nog överens om hur ni ska göra framöver tillsammans. Saker och ting behöver få ta sin tid ibland för att man ska kunna komma fram till rätt beslut för en själv. ta hand om er - ni tillsammans är ju det viktiga.
Förstår din känsla- den går inte bota just nu?? Men det går över - och FU kommer komma igen??
Ok- idag är det rd12.
Jag har ju tidigare fått svaaaaaagt plus på rd 8 och sen något (kanske) starkare på rd 10 i onsdags.
Har hela tiden haft rädslan att det kanske tog sig men på väg att avta. Testade idag igen. Till vänster är rd10 och till höger rd 12. Tycker ni det är starkare? Tror ni det ska vara såhär ?svaga plus??!