• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Ellencassandra
    Percafluviatilis skrev 2018-09-27 19:57:45 följande:

Testet visar negativt och en halvtimme senare kom rosa lutinus. Ironin. Tredje återföringen, tredje och fjärde embryot. Bara att ladda om för ivf nr 5... Inte ens någon lust längre.

Åh jag beklagar verkligen :( va tråkigt å höra. Styrkekramar <3
  • Wonderfluff

Testet visar negativt och en halvtimme senare kom rosa lutinus. Ironin. Tredje återföringen, tredje och fjärde embryot. Bara att ladda om för ivf nr 5... Inte ens någon lust längre.

Beklagar :(
  • Florence123
    Mangoodream skrev 2018-09-27 19:12:36 följande:

Hej fick tillbaka två stycken 4 celliga idag. Testdag 11/10. Någon mera som är pågång?

Får, såvida det inte skiter sig och kliniken ringer dessförinnan, embryoåterföring imorgon klockan 12:45 :S
  • mammsen79

Jag läser här att många som gör om processen flera gånger, vf börjar dem inte forska mera på själva livmodern, har läst om pinopoder som är en viktig del i processen innan ägget fäster och även att man har enzymer som kan bryta ner. Har läst om allt detta själv o ingen som någonsin pratat om det utan det är bara prat om äggen eller om spermierna. Förlåt alla men jag blir o är arg frustrerad över att läsa om så många som misslyckas gång på gång. Och jag själv som ska fortsätta med progestereonet även fast jag blödit i 7 dagar, så nu ikväll skiter jag i dessa hormoner, har haft huvudvärk o varit illamående av dem dagligen. Ska göra test i morgon bitti men vet redan nu att det kommer bli negativt. Stor kram till er alla och bra kämpat >3

• Hoppomliv
    Wonderfluff skrev 2018-09-27 14:25:59 följande:

Hej! Vore jätteintressant att höra på vad sätt Menopur är bättre för dig :). Jag fick ju Gonal-F 300 ml/dag och äggstockarna svarade inte så bra som man hoppades. Endast 5 blåsor varav tre inte riktigt hängde med i växten, blev bara 1 ägg. Nu vill läkarn testa ge mig mer Gonal-F, men kanske att Menopur skulle ge bättre effekt? Vore intressant att höra vad du tycker för din egen del :).

Jag har fått närmre 30 blåsor och fått ut 13-23 ägg. Mitt problem har varit att äggen varit omogna och inte kunnat befruktas - andra försöket med Gonal-f befruktades 3 av 23 men med Menopur på tredje försöket befruktades 13 av 16, så en klar förbättring! När jag frågade om vi kunde kombinera Gonal-f och Menopur så minns jag inte riktigt vad läkaren sa men har för mig att Gonal-f får väl fler ägg att växa till sig men Menopur ger kanske lite bättre äggkvalité. Men kan ha fel... men om du får få ägg så är det kanske bättre att fortsätta med Gonal-f, fråga din läkare - vore intressant att höra om jag missförstått helt!
  • authentic

Beklagar verkligen resultatet :(
  • Percafluviatilis

Tack för era ord. Jag är nästan inne på att lägga ner försökandet nu. Vi har ett landstingsförsök kvar men jag vet inte om jag orkar mer utan försäkran att det någonsin kommer fungera. Min man känner lite samma. Kanske slutar vägen här för oss.

• Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-09-28 06:41:51 följande:

Tack för era ord. Jag är nästan inne på att lägga ner försökandet nu. Vi har ett landstingsförsök kvar men jag vet inte om jag orkar mer utan försäkran att det någonsin kommer fungera. Min man känner lite samma. Kanske slutar vägen här för oss.

Är så ledsen för er skull och beklagar verkligen er sorg Rynkar på näsan. Låt det sjunka in så kommer ni nog överens om hur ni ska göra framöver tillsammans. Saker och ting behöver få ta sin tid ibland för att man ska kunna komma fram till rätt beslut för en själv. ta hand om er - ni tillsammans är ju det viktiga.Hjärta 
  • Goingen

Förstår din känsla- den går inte bota just nu?? Men det går över - och FU kommer komma igen??

• Goingen

Ok- idag är det rd12.

Jag har ju tidigare fått svaaaaaagt plus på rd 8 och sen något (kanske) starkare på rd 10 i onsdags.

Har hela tiden haft rädslan att det kanske tog sig men på väg att avta. Testade idag igen. Till vänster är rd10 och till höger rd 12. Tycker ni det är starkare? Tror ni det ska vara såhär ?svaga plus??!

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018