• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Raggie

Hej. Väntar på första besöket som är i januari inför ivf via landstinget ( sahlgrenska )Hur mycket kommer man få betala för medicin av olika slag ? Långt protokoll , kort protokoll ? Förstår att det beror på hur många försök man gör och så vidare.

• Raggie

Hej. Väntar på första besöket som är i januari inför ivf via landstinget ( sahlgrenska )Hur mycket kommer man få betala för medicin av olika slag ? Långt protokoll , kort protokoll ? Förstår att det beror på hur många försök man gör och så vidare.

• Elcca
    Sasso122 skrev 2019-01-06 19:06:38 följande:

Jag har påbörjat min femte behandling under julen. Kör det långa protokollet denna gång så har sprayat sedan julafton och ska till kliniken imorgon för att ta blodprov och se om jag är tillräckligt nedreglerad för att sätta igång med hormonsprutorna. 

Håller tummarna för att din blastis överlever upptiningen och att det är ert guldägg :) När är det planerat för insättning?

Håller tummarna för att ul ger ett bra resultat så du får börja med sprutorna! :)

Planerad instättning på onsdag! Jag hoppas så. Liksom inför varje gång.
  • Raggie

• Elcca
    Sasso122 skrev 2019-01-06 19:06:38 följande:

Jag har påbörjat min femte behandling under julen. Kör det långa protokollet denna gång så har sprayat sedan julafton och ska till kliniken imorgon för att ta blodprov och se om jag är tillräckligt nedreglerad för att sätta igång med hormonsprutorna. 

Håller tummarna för att din blastis överlever upptiningen och att det är ert guldägg :) När är det planerat för insättning?

Håller tummarna för att ul ger ett bra resultat så du får börja med sprutorna! :)

Planerad instättning på onsdag! Jag hoppas så. Liksom inför varje gång.
  • Elcca
    LLW skrev 2019-01-06 19:40:32 följande:

Ja det kan vi ju också göra, om vi är ett gäng kvar :)

Vi ska börja på vår andra behandling nästa vecka när mensen kommer. Förra gick åt helvete då inget av äggen blev befruktat, vi fick iof bara ut 5 så redan där kändes det kört :(

Ändrat till menopur istället för gonal nu och så ska dom göra icsi. Hur många behandlingar har ni gjort?

Vi verkar vara några kvart här som kämpar! :)

Skit att det gick dåligt vid senaste behandlingen. Hoppas på mycket bättre resultat denna gången! Håller tummar o tår!

Vi har gjort 2 behandlingar, fick ut bra med ägg båda gångerna och vi har gjort icsi vid båda gångerna. Första behandlingen blev jag överstimulerad så vi fick vänta ett tag till vi kunde göra första insättningen. Fick 2 blastisar till frysen. Fick ett tidigt plus på första insättningen, mitt första pluss och enda pluss. Dock fick jag mens RD 15 och negativt på test, så det va en kemiskt graviditet.

Efter 2:a behandlingen fick jag tillbaka ett 5 dagars färskt och 2 gick till frysen. Den sista av dom frysta ska jag förhoppningsvis få tillbaka på onsdag!
  • Elcca
    Etta skrev 2019-01-06 20:15:17 följande:

Vi har gjort 6 insättningar i år, varav två behandlingar med ET och resten FET. Har nu ett kvar i frysen och ska ringa imorn och se om det kan bli nu i januari eller om vi får vänta till nästa månad. På dag 11 idag så gissar det kanske inte hinns med denna månaden.

Då ligger vi nästan lika i våra behandlingar och insättningar. Har du testat positivt under någon av dessa gånger?

Hoppas du hinner med denna månaden. Väntan är överjävlig, samtidigt som att den ibland kan vara välbehövlig. Själv ska jag göra insättning på onsdag men vår sista blastis! Eller om den överlever då..
  • Elcca
    Annanathalia skrev 2019-01-06 20:58:55 följande:

Jag skall göra en hysto i Aten och sedan köra sista betalda omgången efter det, kör igång beroende på mens efter det men troligen i slutet av januari. Känns lite jobbigt att vänta men samtidigt så kanske kanske detta ger oss lite bättre förutsättningar så kör ändå på den planen.

Vad är en hysto och varför i Aten? Har läst en hel del om Aten och att många väljer att vända sig dit. Berätta gärna lite! :) om du orkar.
  • Elcca
    regina87 skrev 2019-01-06 21:17:22 följande:

Hej! Välkommen! :)

Spännande och skrämmande att dra igång kan jag tänka mig. Det tyckte iaf jag! Jag går oxå på Sahlgrenska.

All medicin går på högkostnadsskyddet så det brukar vara att man själv får punga ut runt 2000-3000kr. Kommer inte ihåg riktigt!

Jag har bara kört kort protokoll, vilket innebar 3 sorters sprutor för min del. Sen Lutinus innan/efter äggplocket.

Alla har ju lite olika pga vilka infertilitetssvårigheter man har. Lycka till!
  • Raggie
    Elcca skrev 2019-01-06 21:34:04 följande:

Hej! Välkommen! :)

Spännande och skrämmande att dra igång kan jag tänka mig. Det tyckte iaf jag! Jag går oxå på Sahlgrenska.

All medicin går på högkostnadsskyddet så det brukar vara att man själv får punga ut runt 2000-3000kr. Kommer inte ihåg riktigt!

Jag har bara kört kort protokoll, vilket innebar 3 sorters sprutor för min del. Sen Lutinus innan/efter äggplocket.

Alla har ju lite olika pga vilka infertilitetssvårigheter man har. Lycka till!

Okej tack. Ja det känns både spännande och skrämmande. Hur många besök får man räkna med att gå på under 1 försök ? Det som jag är nervös över är äggplocket.. hade helst velat va sövd genom den grejen..
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018