IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Så sade de när jag frågade vår förra vända också. Att de stör inte i onödan.
Ny oro som dyker upp....
Efter morgonens ultraljud och samtal med kliniken visade det sig att äggblåsorna inte har blivit fler och att det egentligen bara är en som vuxit till sig ordentligt. I och med det blir det inget äggplock på fredag utan nytt ultraljud då istället.
Vi har ju fått höra att barnlösheten för oss beror på manlig faktor, men nu börjar man ju fundera ändå, om det är hos mig det kan sitta också... Det jobbigaste är ändå att leva några dagar i stöten. Att inte veta mer nu förrän efter nästa ultraljud osv...
En fråga...... Hur mycket har ni berättat för de i er omgivning om att ni genomgår detta?
Våra närmsta vänner samt föräldrar vet! Det här är ju egentligen ett ämne som bör uppmärksammas mer, att man inte ska ta alla graviditeter eller sin fertilitet för givet.
Ny oro som dyker upp....
Efter morgonens ultraljud och samtal med kliniken visade det sig att äggblåsorna inte har blivit fler och att det egentligen bara är en som vuxit till sig ordentligt. I och med det blir det inget äggplock på fredag utan nytt ultraljud då istället.
Vi har ju fått höra att barnlösheten för oss beror på manlig faktor, men nu börjar man ju fundera ändå, om det är hos mig det kan sitta också... Det jobbigaste är ändå att leva några dagar i stöten. Att inte veta mer nu förrän efter nästa ultraljud osv...
Jo, visst är det så. Men man tänker ju att över 20 blåsor borde innebära fler ägg. Men tydligen inte.
Alltså, i morse var det inget vidare. Väldigt svullen mage och ont. Såg ut som jag var gravid i 5:e månaden typ.
Fick kissa innan äggplocket men det visade sig att jag hade massor av urin kvar i blåsan så de fick tappa med kateter..... Jag kunde verkligen inte tömma blåsan på egen hand. Vete sjutton varför. Var kanske för svullet och ömt i den regionen.
Själva äggplocket gick väl bra. Fick rejält med smärtlindring och lugnande. Mannens lämnande av prov gick också bra.
Nu ikväll har jag en del ont och är öm. Trött. Försöker vila.
En fråga...... Hur mycket har ni berättat för de i er omgivning om att ni genomgår detta?
Ny oro som dyker upp....
men jag tycker man blir starkare att gå igenom såna här svårigheter ihop. ja Sverige är fantastisk att de subventionerar IVFförsök så fler kan få barn som annars kanske inte haft en möjlighet!
(så blir det ju i de flesta andra länder - en klassfråga)Hur många äggblåsor såg dem? Jag hade med en stor o fyra mindre men fick ändå tid på fredag för äggplock. Tar 200 Gonal-F. De sa att de kanske kan se flera när de ska göras o att man inte ser allt på ultra.