• Blåstjärna

BF maj 2019

Hej!!

Har tyckt att de varit så bra med alla dessa BIM trådar att man kan följas åt och diskutera och stötta varandra. Så nu när jag äntligen plussat så tänkte jag att jag skapar en tråd då det inte fanns någon för maj 2019 ännu.

Kort om mig:

29 år

Gift

Första barnet (andra graviditeten, första slutade dessvärre i MA v 12 i okt 2017)

BF någonstans mellan den 29 apr till den 1 maj. (Har ej varit his BM ännu)

Självklart är jag orolig för missfall igen, men de hör väl till att vara lite orolig har jag förstått.

Kul om det är fler som vill följas åt!

• Svar på tråden BF maj 2019
  • elofdagny

Hej! Plussade i morse - bf 29/5 enl appen. Har två stora barn (9 och 11) så känns som det är nytt alltihop nu typ... Vill gärna vara med i gruppen oxå. Behöver bolla med andra känner jag! elinarbfors@hotmail.com

• elofdagny
    Kkm skrev 2018-09-18 15:05:37 följande:

Ska tilläggas att jag mår väldigt dåligt psykiskt just nu och är hemma från jobbet för bara gråter konstant. Haft en väldigt traumatisk abort sen år tbx som slutade i flera ekrapningar och blodtransfusion vid samma abortförsök så jag slår väl bakut just nu. Någon som kan lugna mig? 

Har aldrig varit i din sits så kan inte påstå att jag förstår hur det känns. Dock kan jag säga att jag önskar att du ska få må bättre framöver! Finns det hjälp av få genom Mvc för att prata med ngn (om du inte redan för det vill säga)? Styrkekram till dig!
  • lindgrenmaria91
    elofdagny skrev 2018-09-20 09:27:15 följande:

Hej! Plussade i morse - bf 29/5 enl appen. Har två stora barn (9 och 11) så känns som det är nytt alltihop nu typ... Vill gärna vara med i gruppen oxå. Behöver bolla med andra känner jag! elinarbfors@hotmail.com

Jag la till dig, Kolla så du fått en inbjudan :D
  • elofdagny
    lindgrenmaria91 skrev 2018-09-20 10:01:48 följande:

Jag la till dig, Kolla så du fått en inbjudan :D

Tack!
  • sabbet

Är gärna med på Facebookgruppen om det går bra :) har bf 29/5 ????

• Irini

Är också gravid har bf I mitten av maj men vet inte vad jag ska göra, har två barn med mitt ex som jag lämnade efter 10 år i vintras o vi har haft sex efter det o Nej har inte skyddat mig men har aldrig blivit gravid så lätt, vad hade ni gjort om ni var i min situation? 😢

• Buffsie
    Irini skrev 2018-09-23 11:41:40 följande:

Är också gravid har bf I mitten av maj men vet inte vad jag ska göra, har två barn med mitt ex som jag lämnade efter 10 år i vintras o vi har haft sex efter det o Nej har inte skyddat mig men har aldrig blivit gravid så lätt, vad hade ni gjort om ni var i min situation? ????

Oj, jobbigt beslut att ta.. vet ditt ex om att du är gravid igen? Dessvärre är det nog inte ett beslut som någon av oss kan säga hur du ska ta. Mitt enda råd är att tänk båda scenarierna: hur kommer livet faktiskt bli om du behåller vs hur kommer livet faktiskt bli om du inte behåller. Innerst inne vet du säkert redan hur du vill göra.
Svar på tråden BF maj 2019