• Bananböjaren

SD gjorde bort sig totalt

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

• Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt
  • nihka
    Anonym (tant nilsson) skrev 2018-09-15 10:04:35 följande:
    Då har jag en nyhet till dig. Inget parti kan bestämma något själv.
    Och i vilken världsfrånvänd verklighet inbillar du dig att det är en nyhet?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Padirac skrev 2018-09-15 10:11:07 följande:
    Samarbetade via media?

Den där "kulturmarxistiska Vänsterliberala smörjan-median" var alltså den väg SD och S använde för att samarbeta om skattehöjningar?

Tant måste ha en nöjd man
  • nihka
    Padirac skrev 2018-09-15 10:11:07 följande:
    Samarbetade via media?
    The mind boggles över hur man tänkt, eller inte tänkt här
  • Padirac
    nihka skrev 2018-09-15 11:48:03 följande:
    The mind boggles över hur man tänkt, eller inte tänkt här smile2.gif
  • KillBill
    Anonym (tant nilsson) skrev 2018-09-15 10:06:48 följande:
    Jo, när de skulle höja skatten för sjuksköterskor så samarbetade de via media. Dåligt för Sverige, och visar att S befinner sig på samma träsknivå som V och SD.

Vad är det för skattehöjning för sjuksköterskor som du pratar om?

Jag har noterat att moderaterna har bestämt sig för att skjuta sänkningar av marginalskatten på framtiden om moderaterna får regera landet. Tror du att moderaterna är lierade med socialdemokraterna?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (SD)

Det är ex förslag som dragits tillbaka pga av de visste att de inte går igenom riksdagen pga av SD ex vinster i välfärden. Sen förhandlar man inte inte med dom men detas mandat ger makt i omröstningar.

Man får vara bra naiv och inte tro att alla partier förhåller sig till SD och formar förslagen så SD blir nöjda alt att alliansen blir det.

Alliansen kommer troligen lägga en SD vänlig budget för att överhuvudtaget ha chans att gå igenom den. Sen tror jag inte SD köper detta då politik handlar om makt, och med en stundande lågkonjunktur så kanske de gör bedömningen att det är lika bra att stå utanför allt ansvar.

• Padirac
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 12:27:50 följande:
    Det är ex förslag som dragits tillbaka pga av de visste att de inte går igenom riksdagen pga av SD ex vinster i välfärden. Sen förhandlar man inte inte med dom men detas mandat ger makt i omröstningar.

Man får vara bra naiv och inte tro att alla partier förhåller sig till SD och formar förslagen så SD blir nöjda alt att alliansen blir det.

Alliansen kommer troligen lägga en SD vänlig budget för att överhuvudtaget ha chans att gå igenom den. Sen tror jag inte SD köper detta då politik handlar om makt, och med en stundande lågkonjunktur så kanske de gör bedömningen att det är lika bra att stå utanför allt ansvar.
    Jag är inte säker på att det är vad Tant menade - hen får gärna berätta vad hen menade om hur media stöttade dessa förhandlingar hen pratat om
  • Anonym (--..--)

Man kan tycka vad man vill om olika partier och vad de står för, det är kärnan i att leva i en demokrati. Det kan även uttryckas "Jag tycker inte om din åsikt, men jag kommer att försvara din rätt att uttrycka den".

När det nu gäller SD och alla förnedrande saker som går att läsa här, får mig att tro att man glömt bort att det faktiskt var mer än "En Miljon Människor" som av någon anledning ansåg att det var det bästa valet för dessa personer.

Så när man spyr galla, så spyr man inte bara den på 60+ Riksdagsmän eller ett antal medlemmar i detta parti utan man spyr det på grannen, hon som sitter i kassan på Coop, Han som lägger asfalt på vägen, hon som delar ut posten, sjuksköterskan som lägger om ett sår etc.

Jag manar till eftertanke, låt inte missnöje med någons politik bli missnöje till medmänniskorna.

Solig 

• KillBill

Vilket förslag har SD dragit tillbaka?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac

Om du Tant talar genom dig så blir det ännu märkligare - och då är de inte de mediala i betydelse att döda talar genom dig som är det märkligaste trots allt Drömmer  då jag tror att Tant gått bort tyvärr {#emotions_dlg.flower}

Nä, det märkliga är att samarbetet genom media om skattehöjningarna för sjuksköterskor är tillbakadragna förslag om tex vinster i välfärden som SD motsatte sig.
    Anonym (tant nilsson) skrev 2018-09-15 10:06:48 följande:
    Jo, när de skulle höja skatten för sjuksköterskor så samarbetade de via media. ,,,

Anonym (tant nilsson) skrev 2018-09-15 10:18:07 följande:
    Of course fru padda. Eftersom målet var skattehöjning för sjuksköterskor så hade vänstermedia inget emot att facilitera S-SD-samarbetet. Ändamålen helgar medlen.
    KillBill skrev 2018-09-15 12:03:26 följande:

Vad är det för skattehöjning för sjuksköterskor som du pratar om?

....

Det är ex förslag som dragits tillbaka pga av de visste att de inte går igenom riksdagen pga av SD ex vinster i välfärden. .....
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt