• Anonym (Ts)

Abortmoståndare, hycklare?

Har aldrig förstått mig på er abortmotståndare. Eller ni som tycker att man borde sänka gränsen.

Varför bryr ni er så mycket om någon annans embryo/foster? Bryr ni er om barnen om dom nu föds fram och inte blir aborterade? Nä, skulle inte tro det. Det är inte ni som måste bära på barnet i 9 månader, föda fram det, uppfostra det och ta hand om det. Såå.. vad har ni med det att göra egentligen? Om det aborteras eller ej?

Är ärligt nyfiken.

Jag själv har ett barn och ett till på väg, önskade och älskade. Hade jag viljat abortera dom hade ju säkert någon haft åsikter om det (tex ni som är abortmoståndare) men det är ju inte ni som dag ut och dag in tar hand om dom? Betalar allt för dom? Uppfostrar dom? Ni som läser detta och är abortmotståndare skiter ju fullständigt i mina barn, men hade jag viljat göra abort hade ni plötsligt brytt er? Varför?

• Svar på tråden Abortmoståndare, hycklare?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hallå) skrev 2018-09-15 15:05:06 följande:

Det är många människor jag inte bryr mig om till vardags, men om en främling blir misshandlad eller mördad skulle jag vilja förhindra det om jag kunde. Trots att jag inte bryr mig om dem som personer vill jag att alla ska få leva och må bra. Där har du svaret på trådstarten.

Jag är inte emot abort på något vis, men tycker absolut att man ska sänka den fria aborträtten. Man behöver inte 5 månaders betänketid på om man vill ha barnet eller inte. 12 veckor räcker gott.

Gulligt av dig att du bryr dig såå mycket om att alla ska få leva. Men är det du som ska vara gravid i 9 månader? Föda fram den? Amma den och genomgå en depression pga du är fast i ett liv du inte vill ha? Sen ska ta hand om barnet i 18 år? Inte? Nej på alla frågor? Somsagt, abortmotståndare är sånna hycklare. Man hör ju själv hur jäkla ologiska ni är och lever i en rosafluffig värld.
  • Anonym (höger)
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-15 17:37:10 följande:

Gulligt av dig att du bryr dig såå mycket om att alla ska få leva. Men är det du som ska vara gravid i 9 månader? Föda fram den? Amma den och genomgå en depression pga du är fast i ett liv du inte vill ha? Sen ska ta hand om barnet i 18 år? Inte? Nej på alla frågor? Somsagt, abortmotståndare är sånna hycklare. Man hör ju själv hur jäkla ologiska ni är och lever i en rosafluffig värld.

Så ditt resonemang går allstå ut på att man ska få allt man önskar på statens bekostnad om kokonsekvenserna av att inte få det är dåliga för individen i fråga? Och den som är emot det ska inte lägga sig i för det är inte dens liv det handlar om?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (höger) skrev 2018-09-15 17:54:12 följande:
    Så ditt resonemang går allstå ut på att man ska få allt man önskar på statens bekostnad om kokonsekvenserna av att inte få det är dåliga för individen i fråga? Och den som är emot det ska inte lägga sig i för det är inte dens liv det handlar om?
    Vad tror du statens kostnader är för en graviditet, en förlossning och för att ta hand om ett oönskat barn tills det blir myndigt
  • Anonym (höger)
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-15 17:59:51 följande:

Vad tror du statens kostnader är för en graviditet, en förlossning och för att ta hand om ett oönskat barn tills det blir myndigt

Jag lade ingen värdering i att det måste vara kostnadseffektivt med aborter/inte aborter. Jag ställde en fråga till TS om hur hon resonerar. Men visst, en ytterligare aspekt på det hela kan ju vara om man tycker att man ska få allt man önskar av staten, om man kan argumentera för att det blir dyrare att låta bli.
  • Konservativ
    Tiotusentals barn avlivas varje år i Sverige i den värld jag lever i. Tror du att det är rosafluffigt?? Jag har svarat på flera frågor i din tråd men du verkar ju knappast mottaglig för resonemang om du ens har läst det jag och andra har skrivit här. Men något annat var knappast att vänta.

Gravid i 9 månader vs. avliva ett barn. 
  • Anonym (anonym)
    Konservativ skrev 2018-09-15 18:24:52 följande:
    Tiotusentals barn avlivas varje år i Sverige i den värld jag lever i. Tror du att det är rosafluffigt?? Jag har svarat på flera frågor i din tråd men du verkar ju knappast mottaglig för resonemang om du ens har läst det jag och andra har skrivit här. Men något annat var knappast att vänta.

Nu tar ju ingenting slut efter 9 månader eftersom någon ska ta hand om det barn som föds av kvinnor som beviljats abort av särskilda skäl, det som gett skälet försvinner ju inte för att ett barn föds. 
  • Konservativ
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-15 18:29:32 följande:
    Nu tar ju ingenting slut efter 9 månader eftersom någon ska ta hand om det barn som föds av kvinnor som beviljats abort av särskilda skäl, det som gett skälet försvinner ju inte för att ett barn föds. 
    Det har jag redan svarat på.
  • Anonym (ali baba)
    Konservativ skrev 2018-09-15 18:24:52 följande:

Det är ingen som avlivar foster vid abort. Det handlar om avslutande av ofrivilligt livsuppehållande åtgärder av foster.
  • Anonym (anonym)
    Konservativ skrev 2018-09-15 18:37:30 följande:
    Det har jag redan svarat på.
    Du har inte svarat på någonting inte ens hur man ska kunna hålla de gravida kvinnor som lever under svåra sociala omständigheter i sådant skick så att deras foster inte blir svårt skadade av det liv de lever, för med svåra sociala omständigheter menas ofta att det är kvinnor med pågående missbruk plus flera andra omständigheter.
    9 månader är lång tid även för den som bär ett önskat planerat barn hur påfrestande det är för någon som inte vill ha barnet är nog inte svårt att inse dessutom går det ju inte att medicinera med kraftigt ångestdämpande
  • Anonym (Hallå)

Nja jag tänker mer att gör abort om du vill, men vänta inte till vecka 18 kanske? Det känns skoningslöst att avsluta ett barns liv så sent, det är ju en liten bebis. Avsluta det medan det fortfarande är outvecklat om du inte vill fullfölja det, någonstans får man dra en gräns för vad som är inhumant. Det är din kropp och ditt ansvar att upptäcka en graviditet i tid tycker jag, 3 månader är lång tid.
Svar på tråden Abortmoståndare, hycklare?