• Anonym (Hungrig ofta.)

Hur ofta äter ni under en arbetsdag?

Jag är en man på omkring 30 år plus/minus tre år.

Flera ggr i veckan tränar jag dessutom på gym långa pass på typ 3 tim. Jag äter ofta och mycket.

Just nu har jag gått från att vara sjukskriven heltid till att jobbar fyra timmar tre dagar i veckan.

Idag såg mina tider ut enligt följande:

07.30 vakna

07.45 äta fiberhavregrynsgröt gjord på 1 dl havregryn samt 1 ägg och havremjölk

Duscha

Omkring 8.30-09.00 hungrig åt lite av gårdagens mat, lax.

09.30 gick hemmifrån

10.00 äta 2 1/2 banan

10.15 framme på jobbet

11.40 lunch, quorngryta och fullkornsris

14.30 åka hem

15.00 äta havregröt igen med havremjölk och två ägg

16.00 träna på gym i tre tim

Runt 17.30-18.00 köper två bananer och äter på gymmet

19.30 äta quorngryta och fullkornsris

Sitta vid datorn/tv:n

22.00 äta två knäckebrödskivor med jordnötssmör utan tillsatt socker osv. och några ostskivor.

22.30 äta mer quorngryta och fullkornsris

Duscha

23.30 äta en dl havregryn blandat med lite vatten, ej kokat till gröt .

23.50 lägga sig i sängen för att sova.

Även fast jag åt enligt ovan så var jag extremt hungrig både vid 11-tiden, runt 13-14, från 17-19.30 och även en del senare på kvällen också.

Hur ser era mattider ut? hur ofta äter ni under en hel dag? brukar ni bli hungriga mellan måltiderna? hur gör ni om ni blir hungriga på jobbet när ni kanske inte kan/får äta? Ser det ut som att jag äter tillräckligt?

Jag kan även lägga till att jag oftast brukar börja svettas enormt så fort jag äter för lite eller väntar för länge med att äta/hoppar över eller slarvar med maten/måltiderna.

Jag är fullt frisk och lider inte av några sjukdomar. Läkarna har kollat både sköldkörteln, diabetes osv. inget är fel.

Jag väger 67-68 kg utan mat i magen och cirka 69--70 kg med fullproppad mage. Min längd är 173.5.

Någon som har något att säga ang. detta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-11 11:44
    Efter att jag skrev denna tråd vaknade jag vid 3-tiden och var utsvulten. gick upp och åt en portion (1 dl råa) fiberhavregröt med ett ägg och havremjölk. Sen vaknade jag vid 6-tiden igen och åt en knäckebrödskiva med jordnötssmör och ost. Igen vid 8-tiden vaknade jag och åt samma havregrynsgröt med ägg och havremjölk.Sov vidare till typ 10.30 innan jag sedan gick upp.

Nu håller jag på att laga mat. Renskav, färsk spenat, broccoli blandat med till en gryta med två äggulor i och kryddor med fullkornsris till detta. Får se hur mycket jag äter av det.

• Svar på tråden Hur ofta äter ni under en arbetsdag?
  • Anonym (Hi)

Oj sex ägg

Mättar inre det länge?!

• Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (Hi) skrev 2018-09-12 20:32:18 följande:

Oj sex ägg

Mättar inre det länge?!

Jag glömde skriva att jag inte åt upp allt. Utan det är till imorgon också. Jag åt typ bara en liten bit.
  • Anonym (För mycket gröt)

Du äter ju extremt fettsnål mat, därför står du dig inte på den. De som äter enligt LCHF står sig på 2 mål per dygn. Alltså är det fett och protein som mättar. Du behöver inte äta lchf men du behöver minska mängden snabba kolhydrater och öka på annat.

• Anonym (A)

Jag får inte ihop att du varit sjukskriven heltid och nu jobbar 3x4 h och skriver att du är fullt frisk? Du tycks äta väldigt ofta. Har du alltid gjort det?

• Anonym (Mat)
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-12 20:23:35 följande:

Nej jag undviker inte fett. Men om man inte vill lagra fettmassa på kroppen bör man äta lite mindre av fett.

= du undviker fett.

Säger inte att du undviker till 100%. Men kanske 90%. Jag menar en person som undviker socker kanske fortfarande äter frukt och mejeriprodukter.. och på samma sätt undviker du fett.
  • Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (Mat) skrev 2018-09-12 21:35:03 följande:
    = du undviker fett.

Säger inte att du undviker till 100%. Men kanske 90%. Jag menar en person som undviker socker kanske fortfarande äter frukt och mejeriprodukter.. och på samma sätt undviker du fett.
    Nej min omeletten var stekt i massor med olja. Sen brukar jag äta lax, kyckling, avokado, cashewnötter m.m. under veckan. Jordnötssmör äter jag och det innehåller ju fett. Äter upp en glasburk på typ 1- 1/2 vecka. Sen om det är nyttigt är en annan sak, men där får jag i mig fett också.
  • Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (A) skrev 2018-09-12 21:02:51 följande:

Jag får inte ihop att du varit sjukskriven heltid och nu jobbar 3x4 h och skriver att du är fullt frisk? Du tycks äta väldigt ofta. Har du alltid gjort det?

Vad är det du inte får ihop? Ofta har jag väl ätit sedan typ tio år bakåt. Innan dess när jag var runt 14-18 år så åt jag extremt lite. När jag var 15 år noterade skolsyster att jag var 170 lång och vägde 50,1 kg vilket var en minskning på 2 kg mellan maj-sep utan att jag hade vuxit på längden.

Men sedan när jag var 18 år bestämde jag mig för att öka i vikt. Råkade börja äta för mycket och vips vägde jag 90 kg. Dock väger jag normal sedan 2012.

• Anonym (Hi)

Vadå ätstörning kräks han??

• Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (Hi) skrev 2018-09-12 21:53:58 följande:

Vadå ätstörning kräks han??

Jag säger inte att jag har en ätstörning utan jag ville bara påpeka att man inte behöver kräkas för att ha en ätstörning. Det finns flera varianter och sorter.
Svar på tråden Hur ofta äter ni under en arbetsdag?