• Anonym (Hungrig ofta.)

Hur ofta äter ni under en arbetsdag?

Jag är en man på omkring 30 år plus/minus tre år.

Flera ggr i veckan tränar jag dessutom på gym långa pass på typ 3 tim. Jag äter ofta och mycket.

Just nu har jag gått från att vara sjukskriven heltid till att jobbar fyra timmar tre dagar i veckan.

Idag såg mina tider ut enligt följande:

07.30 vakna

07.45 äta fiberhavregrynsgröt gjord på 1 dl havregryn samt 1 ägg och havremjölk

Duscha

Omkring 8.30-09.00 hungrig åt lite av gårdagens mat, lax.

09.30 gick hemmifrån

10.00 äta 2 1/2 banan

10.15 framme på jobbet

11.40 lunch, quorngryta och fullkornsris

14.30 åka hem

15.00 äta havregröt igen med havremjölk och två ägg

16.00 träna på gym i tre tim

Runt 17.30-18.00 köper två bananer och äter på gymmet

19.30 äta quorngryta och fullkornsris

Sitta vid datorn/tv:n

22.00 äta två knäckebrödskivor med jordnötssmör utan tillsatt socker osv. och några ostskivor.

22.30 äta mer quorngryta och fullkornsris

Duscha

23.30 äta en dl havregryn blandat med lite vatten, ej kokat till gröt .

23.50 lägga sig i sängen för att sova.

Även fast jag åt enligt ovan så var jag extremt hungrig både vid 11-tiden, runt 13-14, från 17-19.30 och även en del senare på kvällen också.

Hur ser era mattider ut? hur ofta äter ni under en hel dag? brukar ni bli hungriga mellan måltiderna? hur gör ni om ni blir hungriga på jobbet när ni kanske inte kan/får äta? Ser det ut som att jag äter tillräckligt?

Jag kan även lägga till att jag oftast brukar börja svettas enormt så fort jag äter för lite eller väntar för länge med att äta/hoppar över eller slarvar med maten/måltiderna.

Jag är fullt frisk och lider inte av några sjukdomar. Läkarna har kollat både sköldkörteln, diabetes osv. inget är fel.

Jag väger 67-68 kg utan mat i magen och cirka 69--70 kg med fullproppad mage. Min längd är 173.5.

Någon som har något att säga ang. detta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-11 11:44
    Efter att jag skrev denna tråd vaknade jag vid 3-tiden och var utsvulten. gick upp och åt en portion (1 dl råa) fiberhavregröt med ett ägg och havremjölk. Sen vaknade jag vid 6-tiden igen och åt en knäckebrödskiva med jordnötssmör och ost. Igen vid 8-tiden vaknade jag och åt samma havregrynsgröt med ägg och havremjölk.Sov vidare till typ 10.30 innan jag sedan gick upp.

Nu håller jag på att laga mat. Renskav, färsk spenat, broccoli blandat med till en gryta med två äggulor i och kryddor med fullkornsris till detta. Får se hur mycket jag äter av det.

• Svar på tråden Hur ofta äter ni under en arbetsdag?
  • Anonym (Hungrig ofta.)
    Tiina87 skrev 2018-09-14 20:08:38 följande:

Spelar i ditt fall ingen roll att du tidvis renar mycket för att du äter alldeles för ofta, för mycket och alldeles för fel oavsett.

"tidvis renar"?
  • Tiina87
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-14 20:13:20 följande:

"tidvis renar"?

Tidvis tränar.
  • Anonym (Ammande mor)

Bra att du köpt proteinpulver. Men det är inte sunt att hålla sån koll på sitt matintag som du gör. Du låter exakt som en kroppsbyggare jag känner, och honom har det stigit åt huvudet. Det vet jag, då hans flickvän som är min bästa vänninna gjorde slut pga hans fixering.

Du måste dessutom äta upp dig om du vill bygga muskler. Det funkar inte att vara superdeffad hela tiden, inte konstigt att din kropp responderar med hunger och svettningar.

• Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (Ammande mor) skrev 2018-09-15 00:10:04 följande:

Bra att du köpt proteinpulver. Men det är inte sunt att hålla sån koll på sitt matintag som du gör. Du låter exakt som en kroppsbyggare jag känner, och honom har det stigit åt huvudet. Det vet jag, då hans flickvän som är min bästa vänninna gjorde slut pga hans fixering.

Du måste dessutom äta upp dig om du vill bygga muskler. Det funkar inte att vara superdeffad hela tiden, inte konstigt att din kropp responderar med hunger och svettningar.

Jag är inte deffad just nu heller.
  • Anonym (Mat)
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-14 10:03:30 följande:

Glömde fråga/skriva:

Hur göra för att lösa? Gå upp och äta och sova igen eller ligga kvar och sova hungrig?

Jag är som hungrigast på morgonen när jag ätit ordentligt med mat sent på kvällen. Jag vet inte varför. Men känns som en normal reaktion.

*Har du funderat på att äta majoriteten av din mat mellan att du vaknat och ca kl. 18.00 och därefter trappa mer intaget? Med fler mindre portioner och mindre bukfyllemat så tror jag inte du får samma panikhunger på morgonen. Fast tips är ju att tillåta att ha morgonrutinen att äta direkt när du går upp oavsett, för hunger kommer du känna oavsett.

*Sen undrar jag (nyfiken) vad din upplevelse av hunger är? Själv uppfattat att man kan uppleva det väldigt olika. När vet du att du börjar bli hungrig pch hur känns det när du är jättehungrig?

*Som svar på din fråga: Om jag känner lite hunger kan det räcka med yoghurt med müsli eller en macka och sen lägga mig igen och fortsätta sova. Då känner jag inte mättnat men en stillad hunger. Viktigt att röra sig försiktigt, knappt öppna ögonen m.m. så man inte vaknar på riktigt för då är det kört. Detta funkar inte på panikhunger.
  • Anonym (olja)
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-14 10:02:16 följande:
    Idag är det inget jobb. Tänkte därför sova längre än till 07.00. Jag vaknar vid 9 helt utsvulten och extremt hungrig. Detta trots att jag åt köttfärsås både till midag igår samt innan jag gick ock la mig vid 23.30. Då var jag ju helt mätt. Jag skulle ju vilja/behöva sova typ ett eller två timmar till, är nämligen as trött.

Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-14 10:03:30 följande:
    Glömde fråga/skriva: Hur göra för att lösa? Gå upp och äta och sova igen eller ligga kvar och sova hungrig?

Själv vaknade jag hungrig vid 05.30 i morse. Jag åt frukost och sedan sov jag lite till. Det finns ingen anledning att försöka stå emot hungern när man faktiskt inte har ätit på tio timmar.
  • Anonym (Hi)

Finns en ny tråd nånstans med en som känner lika ni kanske kan stötta varandra

Har du precis som hen fått detta sista tiden eller haft sen du va barn?

• Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (Hi) skrev 2018-09-16 21:01:06 följande:

Finns en ny tråd nånstans med en som känner lika ni kanske kan stötta varandra

Har du precis som hen fått detta sista tiden eller haft sen du va barn?

Vilken tråd syftar du på då?

Nej detta med svettningar vid hunger har jag haft sedan jag var typ 15/16.
  • Anonym (Hungrig ofta.)

Jag har nu druckigt proteinpulver (whey 80) till mellanmål sedan slutet av förra veckan. Mitt tandkött mår tyvärr inte bra av detta. Vad kan äta instället som går snabbt att fixa till både hemma och på jobbet?

• Tiina87
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-18 13:09:31 följande:

Jag har nu druckigt proteinpulver (whey 80) till mellanmål sedan slutet av förra veckan. Mitt tandkött mår tyvärr inte bra av detta. Vad kan äta instället som går snabbt att fixa till både hemma och på jobbet?

Tandborstning efter måltider så blir tandköttet bättre.
  • Anonym (Hungrig ofta.)
    Tiina87 skrev 2018-09-18 14:13:10 följande:
    Tandborstning efter måltider så blir tandköttet bättre.
    Dock säger min tandläkare att jag inte behöver borsta mer än två gånger per dag. Att borsta efter varje måltid är onödigt säger hon.
  • Kjell2
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-18 14:32:20 följande:
    Dock säger min tandläkare att jag inte behöver borsta mer än två gånger per dag. Att borsta efter varje måltid är onödigt säger hon.
    Skit i det då
  • Tiina87
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-18 14:32:20 följande:

Onödigt? Ja, för de som har bra tänder och inga problem med tandköttet. För dig som har problem med tandköttet är det bra att borsta efter varje måltid. Du kan borsta över med vatten och skippa tandkrämen, dvs enbart använda tandkräm x2 per dag.
Svar på tråden Hur ofta äter ni under en arbetsdag?