• Anonym (Hungrig ofta.)

Hur ofta äter ni under en arbetsdag?

Jag är en man på omkring 30 år plus/minus tre år.

Flera ggr i veckan tränar jag dessutom på gym långa pass på typ 3 tim. Jag äter ofta och mycket.

Just nu har jag gått från att vara sjukskriven heltid till att jobbar fyra timmar tre dagar i veckan.

Idag såg mina tider ut enligt följande:

07.30 vakna

07.45 äta fiberhavregrynsgröt gjord på 1 dl havregryn samt 1 ägg och havremjölk

Duscha

Omkring 8.30-09.00 hungrig åt lite av gårdagens mat, lax.

09.30 gick hemmifrån

10.00 äta 2 1/2 banan

10.15 framme på jobbet

11.40 lunch, quorngryta och fullkornsris

14.30 åka hem

15.00 äta havregröt igen med havremjölk och två ägg

16.00 träna på gym i tre tim

Runt 17.30-18.00 köper två bananer och äter på gymmet

19.30 äta quorngryta och fullkornsris

Sitta vid datorn/tv:n

22.00 äta två knäckebrödskivor med jordnötssmör utan tillsatt socker osv. och några ostskivor.

22.30 äta mer quorngryta och fullkornsris

Duscha

23.30 äta en dl havregryn blandat med lite vatten, ej kokat till gröt .

23.50 lägga sig i sängen för att sova.

Även fast jag åt enligt ovan så var jag extremt hungrig både vid 11-tiden, runt 13-14, från 17-19.30 och även en del senare på kvällen också.

Hur ser era mattider ut? hur ofta äter ni under en hel dag? brukar ni bli hungriga mellan måltiderna? hur gör ni om ni blir hungriga på jobbet när ni kanske inte kan/får äta? Ser det ut som att jag äter tillräckligt?

Jag kan även lägga till att jag oftast brukar börja svettas enormt så fort jag äter för lite eller väntar för länge med att äta/hoppar över eller slarvar med maten/måltiderna.

Jag är fullt frisk och lider inte av några sjukdomar. Läkarna har kollat både sköldkörteln, diabetes osv. inget är fel.

Jag väger 67-68 kg utan mat i magen och cirka 69--70 kg med fullproppad mage. Min längd är 173.5.

Någon som har något att säga ang. detta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-11 11:44
    Efter att jag skrev denna tråd vaknade jag vid 3-tiden och var utsvulten. gick upp och åt en portion (1 dl råa) fiberhavregröt med ett ägg och havremjölk. Sen vaknade jag vid 6-tiden igen och åt en knäckebrödskiva med jordnötssmör och ost. Igen vid 8-tiden vaknade jag och åt samma havregrynsgröt med ägg och havremjölk.Sov vidare till typ 10.30 innan jag sedan gick upp.

Nu håller jag på att laga mat. Renskav, färsk spenat, broccoli blandat med till en gryta med två äggulor i och kryddor med fullkornsris till detta. Får se hur mycket jag äter av det.

• Svar på tråden Hur ofta äter ni under en arbetsdag?
  • Anonym (Hi)

Syns hypoglykemi på blodprov o va gör man åt det?

• Anonym (Hungrig ofta.)

Jag har tagit alla möjliga blodprover, fastande, både tidigare detta året och även för tio år sedan pga. detta. Inget fel hittades varken nu eller då. Om hypoglykemi syns på blodprov så hade de säkert sett det.

• Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (Hi) skrev 2018-09-12 06:39:36 följande:

Orkar ej läsa alla svar men skumt

Jag blir oxå svettig yr konstig av att bara vara lite hungrig

Varför är det så tro?

Yr blir dock inte jag utan mest svettig.
  • Anonym (Hungrig ofta.)

Nu har jag ätit mig proppmätt igen. Så får vi se hur länge jag hålet mig mätt. Min tanke är att äta något vid strax efter nio igen typ 9.15 kanske. Sedn åka och handla lunch innan jag åker till jobbet. Sen äter jag lunch vid 11.40 typ.

• Anonym (Mat)
    bullen1984 skrev 2018-09-12 06:00:56 följande:

Du äter väldigt mycket kolhydrater. stillsätt mer proteiner så kanske du blir lite mättare. Byt ut alla dessa bananer, bananer är massa fruktsocker i som gör dig hungrigare, och att äta så många bananer ger inte så mycket i hälsoaspekt. 

satsa på en rejäl smoothie morgon och kväll med alproyouhurt och vegansk protein, 1 banan, jordnötssmör, havregryn och bär. 

Varför tränar du så mycket när du är sjukskriven? Klarar du att hänga 3 timmar på gymmet varje dag, borde du väl kunna jobba? 

Undrar samma!

Vem är förresten 3 timmar på gymmet nuförtiden? Dessutom varje dag.

Klart att du har hög förbränning men förbränner ännu mer ju mer du tränar. Ifall du vill ha resultat från träningen borde du inte träna varje dag, du behöver återhämta dig emellanåt också. Ju mer vila du lägger till mellan effektiva träningspass, ju bättre resultat kommer du se. Börja lägga in en vilodag och öka successivt så kroppen och hjärnan hinner anpassa sig till förändringen. När du sedan tränar tre effektiva pass per vecka kommer du märka skillnad.
  • Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (Mat) skrev 2018-09-12 07:49:34 följande:

Undrar samma!

Vem är förresten 3 timmar på gymmet nuförtiden? Dessutom varje dag.

Klart att du har hög förbränning men förbränner ännu mer ju mer du tränar. Ifall du vill ha resultat från träningen borde du inte träna varje dag, du behöver återhämta dig emellanåt också. Ju mer vila du lägger till mellan effektiva träningspass, ju bättre resultat kommer du se. Börja lägga in en vilodag och öka successivt så kroppen och hjärnan hinner anpassa sig till förändringen. När du sedan tränar tre effektiva pass per vecka kommer du märka skillnad.

Jag har aldrig påstått att jag tränar varje dag i tre timmar för det för jag inte. Jag tränar inte ens varje dag. Igår tränade jag inte alls. Idag blir det nog inte heller någon träning. Men sen imorgon kan det hända att jag slänger in ett pass. Om det blir tre timmar bestämmer jag först när jag kommer till gymmet beroende på hur jag känner och vad jag har att göra utöver träningen.
  • Anonym (Hungrig ofta.)

Klockan nio åt jag igen, 2 1/2 kokt ägg samt en portion fiberhavregryn.

• Anonym (För mycket gröt)

Du äter ju en väldig massa snabba kolhydrater, det står man sig ju inte på. Massor med gröt och massor med bananer. Dra ner på det och ersätt med protein och fett som man står sig på.

• Richi3

Äter två gånger på hela dagen. Hur pallar ni äta så in i helsike mycket och hur får ni tid till det!? Hehe. Träna och motion köper jag, det för att gå ner. helt okej men ändå..

• EnAnonumius
    bullen1984 skrev 2018-09-12 06:00:56 följande:
    Varför tränar du så mycket när du är sjukskriven? Klarar du att hänga 3 timmar på gymmet varje dag, borde du väl kunna jobba? 
    Men herregud. Det handlar ju om vad man är sjukskriven för, och vad läkaren har sagt till TS. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hur ofta äter ni under en arbetsdag?