Hur ofta äter ni under en arbetsdag?
Jag är en man på omkring 30 år plus/minus tre år.
Flera ggr i veckan tränar jag dessutom på gym långa pass på typ 3 tim. Jag äter ofta och mycket.
Just nu har jag gått från att vara sjukskriven heltid till att jobbar fyra timmar tre dagar i veckan.
Idag såg mina tider ut enligt följande:
07.30 vakna
07.45 äta fiberhavregrynsgröt gjord på 1 dl havregryn samt 1 ägg och havremjölk
Duscha
Omkring 8.30-09.00 hungrig åt lite av gårdagens mat, lax.
09.30 gick hemmifrån
10.00 äta 2 1/2 banan
10.15 framme på jobbet
11.40 lunch, quorngryta och fullkornsris
14.30 åka hem
15.00 äta havregröt igen med havremjölk och två ägg
16.00 träna på gym i tre tim
Runt 17.30-18.00 köper två bananer och äter på gymmet
19.30 äta quorngryta och fullkornsris
Sitta vid datorn/tv:n
22.00 äta två knäckebrödskivor med jordnötssmör utan tillsatt socker osv. och några ostskivor.
22.30 äta mer quorngryta och fullkornsris
Duscha
23.30 äta en dl havregryn blandat med lite vatten, ej kokat till gröt .
23.50 lägga sig i sängen för att sova.
Även fast jag åt enligt ovan så var jag extremt hungrig både vid 11-tiden, runt 13-14, från 17-19.30 och även en del senare på kvällen också.
Hur ser era mattider ut? hur ofta äter ni under en hel dag? brukar ni bli hungriga mellan måltiderna? hur gör ni om ni blir hungriga på jobbet när ni kanske inte kan/får äta? Ser det ut som att jag äter tillräckligt?
Jag kan även lägga till att jag oftast brukar börja svettas enormt så fort jag äter för lite eller väntar för länge med att äta/hoppar över eller slarvar med maten/måltiderna.
Jag är fullt frisk och lider inte av några sjukdomar. Läkarna har kollat både sköldkörteln, diabetes osv. inget är fel.
Jag väger 67-68 kg utan mat i magen och cirka 69--70 kg med fullproppad mage. Min längd är 173.5.
Någon som har något att säga ang. detta?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-11 11:44
Efter att jag skrev denna tråd vaknade jag vid 3-tiden och var utsvulten. gick upp och åt en portion (1 dl råa) fiberhavregröt med ett ägg och havremjölk. Sen vaknade jag vid 6-tiden igen och åt en knäckebrödskiva med jordnötssmör och ost. Igen vid 8-tiden vaknade jag och åt samma havregrynsgröt med ägg och havremjölk.Sov vidare till typ 10.30 innan jag sedan gick upp.
Nu håller jag på att laga mat. Renskav, färsk spenat, broccoli blandat med till en gryta med två äggulor i och kryddor med fullkornsris till detta. Får se hur mycket jag äter av det.