Pojke uppfostrad till transvestit?
Du funderar på om pojken identifierar sig som tjej. Så kan det vara, och då är föräldrar och omgivinings stöd och förståelse oerhört viktigt. Det kan även vara så att han identifierar sig som kille som gillar smink och klänningar. Det låter som en stark och kreativ unge. Jag kommer att tänka på operasångaren Rickard Söderbergs sommarprat, hur han redan som barn älskade att leka med smink och uttryck och hur hans mamma stöttade det. Vad vackert det var att höra! Hade intreset istället mötts med förbud och skam hade det antagligen inte blivit en trygg och framgångsrik man av honom....
Men visst kan det visa sig att barnet identifierar sig som tjej. Du funderar när det är dags att säga nej till att uppmuntra det... jag tänker tvärtom, det är dags att främja att barnet får vara den som den är från första dag. Könsdysfori, att ha en kropp som inte stämmer överens med den könstillhörighet som personen känner, är något som ofta uttrycks redan tidigt. Barn som när de inser att omgivningen kallar dem för han eller hon rättar dem till motsatsen exempelvis. Exempelvis finns det mycket intressant att läsa om enäggstvillingarna Jonas och Nicole Maines exemplevis här: www.dailymail.co.uk/femail/article-3274371/Identical-twins-born-boys-family-coped-one-came-transgender-transitioned-Wyatt-Nicole.html Nicole frågade redan som två-åring när hennes snopp skulle ramla av så hon skulle se ut som den tjej hon var.
När tycker du att ett barn är moget nog att själv ha en uppfattning om vem den är? Räknas ett barns intressen och vilja bara när det faller inom ramen? Jag skulle säga att redan från första dag i livet börjar barnet vara den person den är och ska ges all kärlek och alla möjligheter i världen.
ja, t.e.x vidrig barnmisshandel som vissa håller på med, vissa borde låsas in.
abcnews.go.com/Health/identical-twin-boys-transgender-brother-sister/story