• Anonym (Påslakantjuven)

Nätdejting. Är man ointressant?

TVÅ frågor.
    En till killar: upplever du också att du får lite besök på din profil, och ännu mindre att nån tjej skriver (först)?
    En till tjejer: klickar du runt på profiler, eller är det mest så att du själv får mycket besök, och att killar skriver (först)?

• Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?
  • Anonym (A)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-05 07:50:23 följande:

Ni som tycker att det är manligt när killen tar initiativ, blyga killar är omanliga?

Det beror på hur blyga. Har inga problem med normalblyga killar, men om det är till den grad att de inte ens vågar skicka ett första meddelande på en nätdejtingsida så ja, det är väl inte jättemanligt.
  • Anonym (A)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-05 08:55:06 följande:

Det är sexigt med tjejer som har lite go i sig. Inte bara är passiva, och tycker att mannen ska "vara manlig och ta första steget".
    Tänk på det flickor Flört

Fast jag är inte intresserad av vad du och folk som håller med dig tycker är sexigt. Ni är inte vad jag söker.
  • Anonym (Missuppfattad)
    Anonym (A) skrev 2018-10-05 16:32:09 följande:
    Det beror på hur blyga. Har inga problem med normalblyga killar, men om det är till den grad att de inte ens vågar skicka ett första meddelande på en nätdejtingsida så ja, det är väl inte jättemanligt.
    Men att sitta med benen i kors och näsan i vädret på glasberget är kvinnligt :)
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-05 08:55:06 följande:

Det är sexigt med tjejer som har lite go i sig. Inte bara är passiva, och tycker att mannen ska "vara manlig och ta första steget".

Tänk på det flickor 

Det är väl fritt fram att tycka det och ha den preferensen. Jag skulle inte passa ihop med någon som tycker det.
  • Anonym (eee)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-03 08:53:36 följande:

TVÅ frågor.
    En till killar: upplever du också att du får lite besök på din profil, och ännu mindre att nån tjej skriver (först)?
    En till tjejer: klickar du runt på profiler, eller är det mest så att du själv får mycket besök, och att killar skriver (först)?

Nu är det tack och lov ett tag sen jag behövde nätdejta, men jag är en sån där märklig kvinna som många män inte verkar tro finns. Antalet män som har raggat på mig genom åren kan räknas på ena handen (om man tar bort några fingrar :) ). Inte heller på nätdejtingsajterna fick jag träffar eller var särskilt intressant för män. Så frågan för mig blir felställd - för min del var jag tvungen att vara aktiv för att överhuvudtaget kunna få till en dejt.
    Anonym (Bekvämt) skrev 2018-10-05 23:09:36 följande:
    Självklart är det mer bekvämt att vara passiv och låta männen uppvakta.
    Det tror jag också. Gött för egot om inte annat Solig Och så kan säga att män som inte uppvaktar är omanliga. Också bekvämt.
    Anonym (eee) skrev 2018-10-06 04:21:12 följande:
    Nu är det tack och lov ett tag sen jag behövde nätdejta, men jag är en sån där märklig kvinna som många män inte verkar tro finns. Antalet män som har raggat på mig genom åren kan räknas på ena handen (om man tar bort några fingrar :) ). Inte heller på nätdejtingsajterna fick jag träffar eller var särskilt intressant för män. Så frågan för mig blir felställd - för min del var jag tvungen att vara aktiv för att överhuvudtaget kunna få till en dejt.
    Jodå, vet att det finns tjejer som inte heller har det så lätt på dejtingfronten. Nätdejting är speciellt. Mycket yta. Man bläddrar förbi folk lite som varor i en katalog. "Next". Är själv en sån person som kommer bäst till min rätt i verkligheten. Och så tar det lite tid att lära känna mig. 
    Well, that's pretty much a result of the idea of traditional gender roles, and entitlement. Which is why a female who is not a fan of gender roles and is in fact against them is a better pick than anyone who claims to be "traditional".

Svar från ett forum om könsroller. Stämmer bra det. Tjejer som är konservativa, tycker det är manligt med män som tar initiativ, är mest en omskrivning för lathet Skrattande
    Alltså bättre hitta tjejen som inte är lika lat.
  • Anonym (Svårt det där)
    Anonym (Blä) skrev 2018-10-05 07:29:17 följande:
    Då kanske du ska jobba med ditt eget omdöme och sluta tänka med kuken istället för att beskylla normala kvinnor för dina tillkortakommanden.
    Har du aldrig fallit pladask för fel sorts kille? Exakt samma sak fast omvänt kan hända för killar med.

• Anonym (Olika)
    Anonym (Svårt det där) skrev 2018-10-06 14:45:00 följande:
    Har du aldrig fallit pladask för fel sorts kille? Exakt samma sak fast omvänt kan hända för killar med.
    Hon är ju kvinna. Då är det den röda kvinnoregelboken som gäller. 
Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?