• Anonym (Påslakantjuven)

Nätdejting. Är man ointressant?

TVÅ frågor.
    En till killar: upplever du också att du får lite besök på din profil, och ännu mindre att nån tjej skriver (först)?
    En till tjejer: klickar du runt på profiler, eller är det mest så att du själv får mycket besök, och att killar skriver (först)?

• Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?
  • Anonym (A)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-06 07:53:56 följande:
    Well, that's pretty much a result of the idea of traditional gender roles, and entitlement. Which is why a female who is not a fan of gender roles and is in fact against them is a better pick than anyone who claims to be "traditional".

Svar från ett forum om könsroller. Stämmer bra det. Tjejer som är konservativa, tycker det är manligt med män som tar initiativ, är mest en omskrivning för lathet Skrattande
    Alltså bättre hitta tjejen som inte är lika lat.
    Men har du svårt att förstå? Det handlar inte om lathet, det är inte särskilt ansträngande att skicka iväg ett meddelande på en dejtingsajt, utan det handlar om ATTRAKTION. Jag, och många andra kvinnor, tycker det är AVTÄNDANDE med omanliga män som inte kan/vill/vågar ta initiativ.
    Anonym (A) skrev 2018-10-07 12:50:45 följande:
    Men har du svårt att förstå? Det handlar inte om lathet, det är inte särskilt ansträngande att skicka iväg ett meddelande på en dejtingsajt, utan det handlar om ATTRAKTION. Jag, och många andra kvinnor, tycker det är AVTÄNDANDE med omanliga män som inte kan/vill/vågar ta initiativ.
    Och jag och många andra män tycker det är sexigt och uppfriskande med kvinnor som vill och vågar ta eget initiativ.
  • Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 12:55:51 följande:
    Och jag och många andra män tycker det är sexigt och uppfriskande med kvinnor som vill och vågar ta eget initiativ.
    Och hur agerar du för att träffa någon utifrån det? Har du framgång?

• Anonym (A)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 12:55:51 följande:
    Ja, och det är helt okej! Då får ni ju hålla er till de tjejer som skriver först då.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Flitig) skrev 2018-10-07 11:59:17 följande:

Problemet är att som kille får du svar på ca 1% av dina mejl så att sitta och lägga 30 min per mejl blir ett jävla jobb.

100*30 min = 3000 min = 50 tim

Om vi antar att man sitter varje kväll i veckan så blir det 50 tim / 7 = 7 tim/dag

Hur mycket tid behöver en kvinna lägga på att leta igenom sina mejl för att hitta en möjlig kandidat att skriva till?

Jag följde mitt räkneexempel i sex månader och nu är jag gift :)

Man får väl som kille välja då hur man vill göra, skicka 100 "Hej, allt väl?" och få svar av 1 eller lägga ner lite mer energi på få mejl och få svar av fler.

Jag förstår att killar blir lite bittra över att inte få svar. Men vad ska vi göra åt det? Säga upp oss från jobbet för att hinna svara på alla menlösa mejl så att ingen blir sårad och känner att de inte får en chans? Det tar tid att läsa alla mejl, sålla och rensa, och sen kanske hitta ett fåtal som man känner att man vill ha kontakt med.
    Anonym (A) skrev 2018-10-07 12:57:37 följande:
    Ja, och det är helt okej! Då får ni ju hålla er till de tjejer som skriver först då.
    Mig spelar det ingen roll om jag eller hon skriver först, om det är rätt, men det är kul att som kille att nån visar intresse, skriver först. Man önskar det hände oftare.
    Kjell2 skrev 2018-10-07 12:57:07 följande:
    Och hur agerar du för att träffa någon utifrån det? Har du framgång?
    De få som skrivit först de senaste åren har varit tjejer som jag inte var intresserad, så det går trögt.
  • Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 13:01:51 följande:

Mig spelar det ingen roll om jag eller hon skriver först, om det är rätt, men det är kul att som kille att nån visar intresse, skriver först. Man önskar det hände oftare.

Det går att önska mycket. Vad tänker du göra?
  • Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 13:03:06 följande:

De få som skrivit först de senaste åren har varit tjejer som jag inte var intresserad, så det går trögt.

Vad tänker du göra nu då?
    Kjell2 skrev 2018-10-07 13:03:15 följande:
    Det går att önska mycket. Vad tänker du göra?
    Får fortsätta hålla ögonen öppna och hoppas hon dyker upp Glad
Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?