• Anonym (Påslakantjuven)

Nätdejting. Är man ointressant?

TVÅ frågor.
    En till killar: upplever du också att du får lite besök på din profil, och ännu mindre att nån tjej skriver (först)?
    En till tjejer: klickar du runt på profiler, eller är det mest så att du själv får mycket besök, och att killar skriver (först)?

• Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?
  • Anonym (eget omdöme)
    Anonym (Blä) skrev 2018-10-06 18:30:01 följande:

När jag var aktiv på dejtingsajter skrev jag till de män jag tyckte var intressanta. Idag är jag gift med en av dem. Bara för att du inte får några mail betyder det inte att ingen annan man får. Inte heller betyder det att tjejer är passiva och väntar på killarnas initiativ. Det betyder bara att du inte är intressant för de kvinnor som är registrerade på den dejtingsida du använder.

Det vanliga personangreppet... Nu är jag gift som ett resultat av dejting så den bet inte på mig, nice try.

Tror du att du är representativ för ALLA kvinnor på dejtingsajterna så kan jag tala om att män står för en förödande majoritet av de seriösa mejlen på dejtingsajterna.

Inom dejting är  det fortfarande är den urgamla normen att mannen skall uppvakta som gäller för det är ju ett område där kvinnor gynnas av ojämlikheten.

Det funkar ungefär som på uteställen där kvinnor (även minderåriga) alltid är välkomna för att dansa och användas som lockbete för att få dit männen som spenderar betydligt mer i baren än kvinnorna. Allt handlar om pengar...

• Anonym (Blä)
    Anonym (eget omdöme) skrev 2018-10-06 18:38:38 följande:
    Det vanliga personangreppet... Nu är jag gift som ett resultat av dejting så den bet inte på mig, nice try. Tror du att du är representativ för ALLA kvinnor på dejtingsajterna så kan jag tala om att män står för en förödande majoritet av de seriösa mejlen på dejtingsajterna. Inom dejting är  det fortfarande är den urgamla normen att mannen skall uppvakta som gäller för det är ju ett område där kvinnor gynnas av ojämlikheten. Det funkar ungefär som på uteställen där kvinnor (även minderåriga) alltid är välkomna för att dansa och användas som lockbete för att få dit männen som spenderar betydligt mer i baren än kvinnorna. Allt handlar om pengar...

Jahapp. Men om du är gift och nöjd med ditt liv så är ju mina åsikter oväsentliga, du verkar ju veta hur allt funkar trots att du är en av de som lyckats. Ha en härligt liv! Over and out.

Jag skrev till en tjej i min stad nu. Hon är ny på dejtingsidan. Hon läste, svarade inte. Jag ska aldrig mer skriva till nån tjej. Typiskt, näsan i vädret. De har väl 1000 andra killar på lut. Som är mycket snyggare, coolare. Hon tyckte väl jag var ful. Eller verkar tråkig. 

Närå Skrattande Det är såhär det är ofta, nätdejting. Jag tycker det är lite oförskämt att inte ens svara. Jag svarar alltid. Känner mig taskig annars. Men det är jag det. Folk är olika. Och en tjej som har den stilen är inget för mig ändå. 

• Ms H
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 08:53:41 följande:

Jag skrev till en tjej i min stad nu. Hon är ny på dejtingsidan. Hon läste, svarade inte. Jag ska aldrig mer skriva till nån tjej. Typiskt, näsan i vädret. De har väl 1000 andra killar på lut. Som är mycket snyggare, coolare. Hon tyckte väl jag var ful. Eller verkar tråkig. 

Närå  Det är såhär det är ofta, nätdejting. Jag tycker det är lite oförskämt att inte ens svara. Jag svarar alltid. Känner mig taskig annars. Men det är jag det. Folk är olika. Och en tjej som har den stilen är inget för mig ändå. 

Vad skrev du?
  • Anonym (Tjej)

Närå  Det är såhär det är ofta, nätdejting. Jag tycker det är lite oförskämt att inte ens svara. Jag svarar alltid. Känner mig taskig annars. Men det är jag det. Folk är olika. Och en tjej som har den stilen är inget för mig ändå. 

Antingen har hon inte hunnit svara än eller så skrev du inget tillräckligt intressant. Som tjej får man så mycket mejl att det är omöjligt att svara på alla, då skulle man få skriva dygnet runt. Jag brukar också läsa och svara senare, när jag har mer tid. Ibland får man ett surt mejl för att man inte svarat på en gång, då blir det definitivt inget svar. Män måste förstå bättre hur det ser ut från vår sida, och inte ta det så personligt. Det kanske är ett lyxproblem att få för mycket mejl, men det tar ju tid och energi, och det är omöjligt att svara på allt.
    Ms H skrev 2018-10-07 08:57:10 följande:
    Vad skrev du?
    Hej, allt väl?
  • Anonym (Tandpetare)

Jag svarar inte de jag inte är intresserad av. Varför? För att väldigt många män inte kan ta det! Skriver man trevligt att man inte är intresserad får man antingen övertalningsförsök (snälla, ge mig en chans osv osv. En massa sådana mejl), utskällning (jag vill inte ha dig ändå din äckliga hora osv osv. En massa sådana mejl), frågor om varför där detaljerade beskrivningar krävs (varför är du inte intresserad då? Varför tror du inte vi passar ihop? Är det mitt utseende? Exakt vad med mitt utseende gillar du inte, näsan?, gärna följt av utskällning och/eller "tycka synd om mig"-mejl eller övertalningsförsök). Jag har även varit med om killar som blivit ledsna och undrat varför jag svarar alls om jag inte är intresserad.

Det finns med andra ord anledningar till att tjejer inte svarar när de inte är intresserade.
    Anonym (Tandpetare) skrev 2018-10-07 09:22:52 följande:
    Jag svarar inte de jag inte är intresserad av. Varför? För att väldigt många män inte kan ta det! Skriver man trevligt att man inte är intresserad får man antingen övertalningsförsök (snälla, ge mig en chans osv osv. En massa sådana mejl), utskällning (jag vill inte ha dig ändå din äckliga hora osv osv. En massa sådana mejl), frågor om varför där detaljerade beskrivningar krävs (varför är du inte intresserad då? Varför tror du inte vi passar ihop? Är det mitt utseende? Exakt vad med mitt utseende gillar du inte, näsan?, gärna följt av utskällning och/eller "tycka synd om mig"-mejl eller övertalningsförsök). Jag har även varit med om killar som blivit ledsna och undrat varför jag svarar alls om jag inte är intresserad.

Det finns med andra ord anledningar till att tjejer inte svarar när de inte är intresserade.
    Ja, nu förstår jag.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 09:18:53 följande:

Hej, allt väl?

Då förstår jag. Svarar aldrig på såna mejl.
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-07 09:27:56 följande:
    Då förstår jag. Svarar aldrig på såna mejl.
    Tjejer har skrivit liknande till mig, jag har svarat.
Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?