Anonym (Blä) skrev 2018-10-06 18:30:01 följande:
När jag var aktiv på dejtingsajter skrev jag till de män jag tyckte var intressanta. Idag är jag gift med en av dem. Bara för att du inte får några mail betyder det inte att ingen annan man får. Inte heller betyder det att tjejer är passiva och väntar på killarnas initiativ. Det betyder bara att du inte är intressant för de kvinnor som är registrerade på den dejtingsida du använder.
Det vanliga personangreppet... Nu är jag gift som ett resultat av dejting så den bet inte på mig, nice try.
Tror du att du är representativ för ALLA kvinnor på dejtingsajterna så kan jag tala om att män står för en förödande majoritet av de seriösa mejlen på dejtingsajterna.
Inom dejting är det fortfarande är den urgamla normen att mannen skall uppvakta som gäller för det är ju ett område där kvinnor gynnas av ojämlikheten.
Det funkar ungefär som på uteställen där kvinnor (även minderåriga) alltid är välkomna för att dansa och användas som lockbete för att få dit männen som spenderar betydligt mer i baren än kvinnorna. Allt handlar om pengar...