• Anonym (Påslakantjuven)

Nätdejting. Är man ointressant?

TVÅ frågor.
    En till killar: upplever du också att du får lite besök på din profil, och ännu mindre att nån tjej skriver (först)?
    En till tjejer: klickar du runt på profiler, eller är det mest så att du själv får mycket besök, och att killar skriver (först)?

• Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-07 10:16:39 följande:
    Det är trevligt med de som börjar med en komplimang, om mina bilder eller ännu hellre presentationen (jag har ansträngt mig för att skriva en bra presentation som jag vill att folk läser) . Sedan kan de gärna skriva något som visar på att de faktiskt läst presentationen, fråga om något som står där, och sen få in något om sig själv.
    Hon jag skrev till nu har ingen pres. Och att direkt börja med en komplimang om hennes utseende i första mejlet känns ytligt.
  • Anonym (H)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 10:24:07 följande:

Hon jag skrev till nu har ingen pres. Och att direkt börja med en komplimang om hennes utseende i första mejlet känns ytligt.

Fast om hon inte har någon presentation måste väl hennes utseende vara anledningen att du skrev till henne? Och då är det väl inte konstigt att skriva nåt om det?

Poängen måste väl vara att försöka få till ett samtal för att se om det finns potential för nåt annat? Att på nåt sätt visa varför du anser människan ifråga intressant nog att ta kontakt med är väl en logisk början?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 10:24:07 följande:

Ingen presentation är ju dåligt. Skriver inte med såna alls själv. Men vill man det så kan man ju be dem berätta något om sig själv.
    Anonym (H) skrev 2018-10-07 10:30:39 följande:
    Fast om hon inte har någon presentation måste väl hennes utseende vara anledningen att du skrev till henne? Och då är det väl inte konstigt att skriva nåt om det?

Poängen måste väl vara att försöka få till ett samtal för att se om det finns potential för nåt annat? Att på nåt sätt visa varför du anser människan ifråga intressant nog att ta kontakt med är väl en logisk början?
    Ja, hon såg trevlig ut. Jag kanske är för försiktig. Men att skriva nåt i stil med "hej, jag tycker du ser trevlig ut, så jag kände att jag ville skriva" känns cheesy. Och hon tänker väl "jaha, han är sån han, bara kollar på utseende"
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-07 10:31:11 följande:
    Ingen presentation är ju dåligt. Skriver inte med såna alls själv. Men vill man det så kan man ju be dem berätta något om sig själv.
    Brukar inte heller göra det. Men hon såg söt ut och bor i samma stad, så jag tyckte inte det kunde skada att slänga iväg ett hej.
  • Anonym (H)
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 10:49:12 följande:

Ja, hon såg trevlig ut. Jag kanske är för försiktig. Men att skriva nåt i stil med "hej, jag tycker du ser trevlig ut, så jag kände att jag ville skriva" känns cheesy. Och hon tänker väl "jaha, han är sån han, bara kollar på utseende"

Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 10:49:12 följande:

Fadt att du bara gick på utseendet i drt fallet vet hon ju redan, eftersom du tydligen inte vet nåt annat om henne.

Jag skulle personligen kunnat svara på ett hej om personen ifrpga hade en vettig profil. Men jag skulle själv svara lika kort och bolla tillbaka ansvaret för att få igång ett samtal (om det inte car nån som var väldigt väldugt intressant).

Personer som sjrev till mig innan jag fått upp en profuil eller ens foto svarade jag dock inte på.
  • transparent

Som kille kan du inte göra nåt rätt.
    Spelar ingen roll om du visar respekt, inte pratar sex osv.
    Det är alltid nåt.
    Nån detalj du missar, nåt du skulle göra annorlunda.

• Anonym (Flitig)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-07 10:03:36 följande:
    Fast som redan avhandlats så får tjejer mycket mer mejl än vad killar får. Då måste mejlen som kommer skilja ut sig från mängden. Jag får minst 10 "Hej, allt väl?" om dagen, om jag ska svara på ett sånt mejl krävs det att killen är ursnygg, medelsnygg räcker inte för att väga upp fantasilösheten i mejlet. Ett sånt mejl kan sällan vidareutvecklas till en intressant konversation, vilket är vad man vill ha. Man svarar och får sen tillbaka typ "vad gör du?" som är minst lika tråkigt och när det avhandlats så dör det ut.

Problemet är att som kille får du svar på ca 1% av dina mejl så att sitta och lägga 30 min per mejl blir ett jävla jobb.

100*30 min = 3000 min = 50 tim

Om vi antar att man sitter varje kväll i veckan så blir det 50 tim / 7 = 7 tim/dag

Hur mycket tid behöver en kvinna lägga på att leta igenom sina mejl för att hitta en möjlig kandidat att skriva till?

Jag följde mitt räkneexempel i sex månader och nu är jag gift :)

Är tjejer bortskämda? Lata?
    Eftersom de kan skriva "hej, allt väl?" och få svar.
    En kille kan inte göra det.
    Då ska första mejlet vara nåt i särklass. För tjejer vill bli tagna med storm?
    Jo, en riktigt snygg kille kan skriva hej, allt väl" och få svar. Killen som inte är lika snygg är inte så intressant. Han har dålig fantasi, anstränger sig inte.
    Den snygga killen har också dålig fantasi, anstränger sig inte.
    Men han är ju så snygg.
    Solig

• Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 12:36:06 följande:

Är tjejer bortskämda? Lata?
    Eftersom de kan skriva "hej, allt väl?" och få svar.
    En kille kan inte göra det.
    Då ska första mejlet vara nåt i särklass. För tjejer vill bli tagna med storm?
    Jo, en riktigt snygg kille kan skriva hej, allt väl" och få svar. Killen som inte är lika snygg är inte så intressant. Han har dålig fantasi, anstränger sig inte.
    Den snygga killen har också dålig fantasi, anstränger sig inte.
    Men han är ju så snygg.
    Solig

Du kan inte ändra andras beteende. Om någotning inte funkar för dig måste du ändra ditt eget beteende.. Sen kan du tycka det är orättvist, felaktig mm samt älta dett i oändlighet men det lär inte hjälpa.

Funkar inte nätdateing för dig så pröva något annat.

Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?