• Anonym (Påslakantjuven)

Nätdejting. Är man ointressant?

TVÅ frågor.
    En till killar: upplever du också att du får lite besök på din profil, och ännu mindre att nån tjej skriver (först)?
    En till tjejer: klickar du runt på profiler, eller är det mest så att du själv får mycket besök, och att killar skriver (först)?

• Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?
  • Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 13:22:50 följande:

Får fortsätta hålla ögonen öppna och hoppas hon dyker upp 

Ingenting alltså.....

Eventuellt lär det dyka upp någon ny tråd hur orättvist nätdating är och tjejer borde skriva mera.
  • Ms H
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 09:40:56 följande:

Allt börjar med ett hej. Jag frågade om allt var väl? Hur skulle du vilja att en kille skrev?

På ett icke slentrianmässigt sätt och med något som går att prata vidare om.
  • Ms H
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 12:36:06 följande:

Är tjejer bortskämda? Lata?

Eftersom de kan skriva "hej, allt väl?" och få svar.

En kille kan inte göra det.

Då ska första mejlet vara nåt i särklass. För tjejer vill bli tagna med storm?

Jo, en riktigt snygg kille kan skriva hej, allt väl" och få svar. Killen som inte är lika snygg är inte så intressant. Han har dålig fantasi, anstränger sig inte.

Den snygga killen har också dålig fantasi, anstränger sig inte.

Men han är ju så snygg.

Massa killar får också svar på ?Hej, allt väl??. Jag har själv svarat på hundratals sådana. De flesta av dessa konversationer är slut innan 10 meddelanden hunnits skickats, eftersom att killen väldigt sällan är engagerad. Många säger också uttryckligen att de tycker att jag ska driva konversationen, trots att det Inter varit jag som tagit kontakt.
  • Anonym (E)

Det finns ytterst få män som intresserar och attraherar mig. Ja, man skulle nog kunna kalla mig väldigt kräsen. Men det är så det är. Tyvärr kan jag inte göra något åt det. Om jag inte blir attraherad av någon så blir jag inte. Så det är väldigt liten andel av mejlen jag svarar på. Jag går in och kollar på killars profiler ibland men skriver sällan för jag blir inte intresserad och attraherad av dem. Bara till några få har jag skrivit först.

• Anonym (Påslakantjuven)

Jag attraheras av män också, kanske nåt jag borde utforska mer.

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Hyckleri) skrev 2018-10-07 19:40:05 följande:

Vad har du för förslag? Mitt är att män överger nätdejting och låter prinsessorna sitta och ruttna på sina glasberg på dejtingsajterna.

Jag föreslår att alla män som blivit bittra och inte längre orkar anstränga sig utan skickar 100 random "Hej, allt väl?" - mejl överger nätdejting. Då finns det bara de vettiga kvar, och vi kvinnor slipper lägga ned all vår tid och energi på att sålla.
  • Teppar

Skit i nätdejting. Finns inget och hämta där. Det är bara skräpet som är kvar på diverse nätdejtingsidor. Massor av olika högfärdiga och självgoda typer med olika dolda sjukdomar som adhd, narcissism m.m. Dom försöker höja sitt självförtroende genom att få uppmärksamhet för sina bilder och avvisa andra vettiga personer i deras nivå. Inget duger än det bästa, trots att dom själva inte är det minsta perfekta. Dom kanske får träffa den snygga killen, men bara för en natt, sedan blir hon dumpad och då är alla män skit, utnyttjare som tänker med sin penis m.m.

Det är större chans att du träffa någon vettig tjej på någon kurs, träning, aktivitet än nätdejting. Där kan du få tag på en vettig tjej. Så ut och jaga på riktigt så ska du se att det löser sig. Peace out bro!

• Anonym (Yepp)
    Teppar skrev 2018-10-07 20:22:48 följande:

Skit i nätdejting. Finns inget och hämta där. Det är bara skräpet som är kvar på diverse nätdejtingsidor. Massor av olika högfärdiga och självgoda typer med olika dolda sjukdomar som adhd, narcissism m.m. Dom försöker höja sitt självförtroende genom att få uppmärksamhet för sina bilder och avvisa andra vettiga personer i deras nivå. Inget duger än det bästa, trots att dom själva inte är det minsta perfekta. Dom kanske får träffa den snygga killen, men bara för en natt, sedan blir hon dumpad och då är alla män skit, utnyttjare som tänker med sin penis m.m.

Det är större chans att du träffa någon vettig tjej på någon kurs, träning, aktivitet än nätdejting. Där kan du få tag på en vettig tjej. Så ut och jaga på riktigt så ska du se att det löser sig. Peace out bro!

ADHD och narcissism är inga sjukdomar...just saying! Men annars hade du en del poänger. De som är kvar är de som sitter här inne sen på FL och klagar;)
  • Anonym (Kvinnans marknad)
    Anonym (Yepp) skrev 2018-10-07 20:41:56 följande:
    ADHD och narcissism är inga sjukdomar...just saying! Men annars hade du en del poänger. De som är kvar är de som sitter här inne sen på FL och klagar;)
    Jag är gift tack vare nätdejting men klagar ändå på hur illa det funkar för oss män. 
  • Stampidus
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-07 12:58:11 följande:
    Man får väl som kille välja då hur man vill göra, skicka 100 "Hej, allt väl?" och få svar av 1 eller lägga ner lite mer energi på få mejl och få svar av fler.

Jag förstår att killar blir lite bittra över att inte få svar. Men vad ska vi göra åt det? Säga upp oss från jobbet för att hinna svara på alla menlösa mejl så att ingen blir sårad och känner att de inte får en chans? Det tar tid att läsa alla mejl, sålla och rensa, och sen kanske hitta ett fåtal som man känner att man vill ha kontakt med.
    Varför ska du säga vad man ska göra som kille? Är det inte bättre du uppmuntrar dina "medsystrar" att skriva mer till killarna om det nu råder extrem ojämställdhet kring interaktionen på dejtingsidorna?

Låter ju ganska befängt det du skriver, som ett barn typ.
Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?