Anonym (slut) skrev 2018-12-20 15:15:44 följande:
För mig var det så att han inte visste om sin diagnos förrän efter flera år. I början när man är förälskad så ser man inte problemen. Så småningom uppenbaras vissa problem. Kanske jag trodde det skulle bli bättre, jag tog på mig skulden m.m. Barnlängtan var större än att göra något åt problemen. Sen bara står man ut..... det blir liksom "normalt" tills man av någon anledning "vaknar upp" och inser vad man levt i.
Du, det där händer så många kvinnor, att de skaffar barn med en partner som inte fungerar så bra som partner när man väl har skaffat barn. Och det har hänt mig två gånger. Och då hade inte männen Asperger utan jag. Men det var fortfarande männen som var problemet. Och det säger inte jag, utan de håller med om det.
Så skyll inte på Asperger och peka ut en grupp som redan har det mycket svårt! Du har valt en olämplig partner, och det kan hända. Det händer många. Det gäller att utveckla sin egen personlighet, att skaffa sig livserfarenhet och människokännedom, så slipper man välja fel fler gånger. Att skylla på den andra delen hjälper inte dig att komma vidare.