Anonym Ellliiin skrev 2019-04-08 13:36:02 följande:
Okej; tror jag förstår och faktiskt ser skillnaden du sa! Rul är helt klart en upplevelse! Hoppas allt går bra när det är dags!
Ja på ultraljudet så man hur hon typ tuttade på livmodern! Hahah men är ju i v23 nu också kanske är därför, haha och bilden är från v21 mycket sent rul.
Åh så mysigt att måla och dona! Ja är jätte skönt att vi faktiskt köpt klart allting. Är nån liten lampa kvar och en skötbädd tex men inga stora saker så att säga.
Hahaha du är precis som jag då. Vi har en hund och hon är med på allting som jag gör. Hon luktar på kläder är med och skruvar säng och skötbord och jag säger till hon hela tiden ?en liten tröja till din lillsyster? haha. Hon har alltid varit mysig hund. Men nu är hon extrem. Nästan så min man inte får klappa på magen ibland! Haha men hon är samtidigt väluppfostrad så det blir inte allvarligt! Men hon har som förbytt sig! Hon är alltså en väldigt aktiv 6 årig schäfertik som jag alltid haft hos mig sen hon var valp! Hon har aldrig dragit i kopplet direkt, men numer väntar hon in mig när vi är ute, hon är så go, Hahah!
Nu är jag sådär seg igen, vi har haft fullt upp med att renovera barnrummet och även pyntat balkongen inför sommaren så därför har jag inte haft en tanke på att svara här.
RUL är om tre veckor och vi är minst sagt förväntansfulla! Vi vet ju hur han ser ut men det är alltid lika kul att få kika in, speciellt nu när vi verkligen ska fråga om könet och förhoppningsvis få veta. Jag har köpt två par bodies, en helt mörkblå och en vit/blå randig som har små inslag av korallfärg så det är väl lite pojkaktigt men det passar en liten tuff brud också! Nu blir det nog inga fler inköp förrän RUL, bortsett från flerpack med basicbodies, strumpor och liknande.
Nu är jag i vecka 17 och jag börjar komma till insikt med att vårt barn kommer att ha chanser att överleva utanför magen om 5 veckor (med extremvård förstås), så pass utvecklad är lillen! Vilken vecka är du i nu?
Alltså det där angående djuren, jag tror de känner på sig vad som komma skall och att de kan känna av att vi tex luktar annorlunda pga hormonerna eller något. Vissa djurarter känner ju på sig när naturkatastrofer och sånt är påväg så jag tror att våra djur kan känna av våra graviditeter. Så jäkla gulligt att de vill ta hand om oss haha!
Nu har min mage blivit, vad jag kallar, riktigt stor. Den är inte som din var sist du skickade bild, men den är verkligen påväg och snart där. Skillnaden jämfört med hur jag såg ut innan och hur jag ser ut nu är enorm och folk i omgivningen har börjat kolla en gång extra när jag vaggar mig fram. Jag ÄLSKAR det faktiskt! Känner mig så jäkla stolt och lycklig över att faktiskt kunna bli gravid och bära på ett barn, och jag är så jäkla stolt över att få kalla mig själv för blivande mamma. Tiden går rätt så fort och jag är snart redan halvvägs, jag tycker att det nyss var januari och vi skrev om mina graviditetstest haha!
Har du några uppdateringar? Känner du några sparkar än?