Anonym Ellliiin skrev 2019-01-24 03:52:14 följande:
Ja att domdär tarmarna inte spricker haha! Jo jag tror lugnt det är värt att boka in vul och ul själv.. även om de kostar lite så vill man ju se det lilla livet liksom..
Ja men precis nån blanket om sjukdomar och rökning och allt vad de va.. jag tänkte faktiskt ta ett kub ja. Finns inga avvikelser hos någon i någon av våra familjer men jag tänker eftersom jag har diabetes och lite sånt.. jag gör de inte för att besluta om tex abort eller inte. Utan jag gör för att om de skulle vara någon avvikelse så är jag förberedd på de. Nu vet jag också att kuben visar i stort sätt ingenting.. men tänkte ändå göra det. Plus att man för en extra kontroll! Haha..
Ja alltså här kostar ultraljuden som ett vanligt läkarbesök, 200kr så det är ju en skitsumma. Jag ska ringa barnmorskan antingen imorgon eller i veckan och då ska jag fråga när hon tycker att det är bäst att boka in ultraljudet. Vill absolut INTE göra ultraljud via kvinnokliniken för fy tusan vad okänsliga och hemska de är, vill aldrig ens se den byggnaden igen förrän jag ska in till förlossningen.
Du ska alltså föda vaginalt? Är du rädd? Jag har ju världens jävla skräck för att föda och tänker på det var och varannan dag, har kollat massa videor på YouTube och mår bara värre och värre. Visa upp sig för alla, bajsa/kissa ner sig, smärtan före, under tiden och efteråt, spricka och kanske sy... Nej fyfan. Jag vill inte bli helt sargad där nere, då har jag hellre ett sår på magen att sköta om. Vill nästan inte göra kejsarsnitt heller men barnet måste ju ut på ett eller annat sätt..
Nu börjar mina bröst att svullna, imorse var de sjukt tunga. Och magen har värkt så mycket idag, det växer väl så det knakar därinne. Känslan är helt otrolig :)