ballerinakakaoreo skrev 2019-03-10 13:10:37 följande:
Haha jäklar vilken skillnad det var på er längd, då funkar nog den vagnen jättebra :)
Prova smörja in din hud med mandelolja så att den blir återfuktad, jag smörjer in brösten för att förhoppningsvis kunna förebygga bristningar i den mån det går och kommer göra detsamma på mage och lår sen. Har redan några sen tidigare på låren så där vill jag gärna inte få fler så om det går att förebygga till viss del själv så provar jag det. Hatar även att känna mig torr och stram så jag smörjer på redan nu lite överallt. Mandelolja är guld!
Aj vilka besvär, får se till att ta tag i rummet medan tid och ork finns då! Sen är det ju massa annat som ska fixas och införskaffas. Hur stor är lägenheten ni kommer att flytta till? Gud vad fräscht med helt nybyggt!
Sover också sjukt mycket och sover ibland en timme extra på typ eftermiddagen/kvällen. Det gäller att passa på nu under graviditeten för sen blir det nog livat haha! Jag har även gått och dragit på mig vad jag tror är lunginflammation, mamma hade det för 1-2 veckor sedan och jag träffade henne efter ultraljudet i tisdags och nu verkar jag ha blivit smittad för jag hostar och mår skit. Har hittills ingen feber och jag hoppas att jag inte får det häller för det ska inte vara så bra för bebisen, och jag vågar knappt ta alvedon heller för bebisens skull även fast det ska gå bra att ta så jag måste väl släppa lite på mina gränser snart.
Hur mycket har du hittills gått upp i vikt? Jag ska till barnmorskan den 18e för vägning och lite prover, har tidigare varit väldigt petig med maten för att jag varit rädd för att gå upp i vikt men nu när jag är gravid så har jag släppt på det och äter det jag känner mig sugen på och är dessutom hungrig typ varje timme. Kan äta världens middag sedan går det 1-2 timmar och magen kurrar och värker! Helt sjukt
Hej, helt missat att svara.. haha köpt nån gravidolja från dendör bloggerskan.. Blondinbella?! visst har hon ett märke.. haha tror det är från henne iaf! Luktar gott och funkar verkar det som!
Vi flyttar till en 4:a på 120 kvm.. ska bli jätte skönt trots att det nästan är dubbelt så dyrt som vi har nu.. haha

Är tvärtom jag... kan fan inte sova alls. spänner i knäna, lederna "rumpan spricker" som jag säger hahahah men känns verkligen som jag spricker på insidan.. har tydligen "svår foglossning'".. gör iaf att jag inte kan sova.. j
a mår inte du bra mår ju inte din mini bra heller. Så det är nog värt med en alvedon, har sjukdomen gått över?
ohh....vikt.... hahahha 16(!!!!!) jädra kilo har jag lagt på mig.. Min BM är lite smågrinig haha...ska träffa bm igen den 27/3 sen RUL då den 28/3.. börjar bli lite nervös faktiskt.. har börjat känna rörelser, vet inte om jag sagt det? men det är fan det coolaste jag någonsin varit med om tror jag!!
Är så jädra tagga på att veta vem som bor i mig och om det är helt bra med den lille... skulle helst göra det nu. haha