Anonym Ellliiin skrev 2019-01-14 23:58:31 följande:
Ja de finns fan inget värre än ?nyfikna? anhöriga, men samtidigt klart dom är de! Vem skulle inte vara liksom!
Är antagligen minst lika stort för min mamma att bli mormor för första gången som de är för mig att bli mamma! Så tänkte försöka slå på riktigt stort och vänta till efter 20 till och med.
Jag har ju inte direkt valt ett gravid anpassat yrke om man säger så.... jag kör alltså lastbil med släp på lång turer... utan toalett hela veckorna, ingen riktig mat osv... behöver jag ens säga nåt mer..? Haha..
Ja men blir sjuk i huvudet på riktigt runt den där j*vla ägglossningen rent ut sagt.. jag hatar kvinnokroppen Hahah.. kan inte bara gå bra när man vill de liksom. Alla förtjänar lyckan i att vara gravid och få sitt eget barn! Även om dom alltid väljer fel tid att sätta sig;) haha
Jag har alltid varit en nattuggla, sover gärna mellan 05-14 typ. Jobbat mycket natt både nu och tidigare, men från V5-6 någongång sa de PANG även om jag går upp 07 eller 14 så måste jag sova vid 21-22. Är så trött så jag inte kan hålla ögonen öppna, ?men klockan är ju 12 nu tänker du Hahaha) jo, jag vaknar alltså också ungefär varje varannan timme och håller på att nästan kissa på mig.. hur många gånger jag ön kissade innan jag gick och la mig... så har jag lite svårt för att somna om när jag väl gått upp, kissar tänt lampor osv.
Alltså jag säger som jag sagt i nästan alla mina svar, jag tror stenhårt på denna ägglossning, jag är inte för fem öre en negativ person, du är ung kan uppenbarligen bli gravid även fast de inte gick jätte bra förra gången, men egentligen, hallå du kan ju bli gravid! Det måste ju vara den bästa starten på de hela!!! Ja jag vet att man nojjar sönder sig säkert tills den lille är ute och antagligen ännu mer når den väl är här, men iallafall så har man äran att få bli gravid är ju faktiskt inte ens alla som kommer så långt.. jag försöker glädjas åt dom små goda sakerna även fast jag vet att dom absolut värsta sakerna bara kan vara runt hörnet, vaknade upp i morse kände mig vrål gravid tills jag tittade i sängen och blött hur mycket som helst, direkt var hjärnan där och beklagade sorgen till sig själv... varför egentligen de såg ju helt fantastiskt bra ut, blev tom framflyttad i veckorna.. man tror typ inte på sin egen kropp på nåt sätt. Jag har ju sett min bebis 3 gånger redan, men jag tvivlar ändå på att den faktiskt är där! För man är så himla rädd hela tiden! Jag ska verkligen försöka släppa rädslan och försöka tänk positivt tex i form av att jag kan åtminstone bli gravid bra början liksom... Du
kan ge dig på att när vi båda lyckats väl med våra graviditeter att jag kommer åka ner och hälsa på min farmor och farfar och samtidigt komma till dig med fika!!! För de ska firas!
Ja det är sant, tänk vad glad hon kommer att bli! :)
Haha jäklar, det måste vara sjukt jobbigt att inte kunna kissa normalt speciellt nu när du är gravid! Jag har världens minsta blåsa och bara under de veckor jag var gravid trodde jag att jag skulle sprängas många gånger haha! Dock bra att du får sitta stilla mycket och då faktiskt får den "vila" du behöver nu under graviditeten. Du får köra försiktigt nu när det är snö och halt!
Idag är det 3 dagar sedan ägglossningen och jag har mått illa både igår morse och idag. Idag har jag haft spänningar och små stick/hugg på höger sida av livmodern och lite molvärk. Jag har läst mig fram till att så fort ägget blir befruktat så utsöndrar kroppen en svag halt hormon som gör att man kan känna symptom så tidigt och att det sätter igång rejält när väl ägget fäster sig och börjar utvecklas. Imorse drömde jag att jag halsade en hel 1,5 liter med Trocadero utan att känna mig mindre törstig och jag vaknade snustorr i munnen och så himla törstig. Törst var ett av de första tecknen förra graviditeten. Alltså du ser ju, jag börjar bli sjuk i huvudet igen hahaha!
Ja jag känner också att vi båda vet ju om att vi faktiskt kan bli gravida och bara det är en stor trygghet som man faktiskt ska vara nöjd med. Sen om det tar lång tid nu innan jag blir gravid igen så får det väl ta den tiden, men jag vet fortfarande att jag är kapabel till att få barn. Eller ja, både min sambo och jag.
Jag har en känsla att din graviditet kommer gå hela vägen trots omständigheterna som varit, och jag håller med om att om allt detta går hela vägen så bjuder jag in dig på fika om du kommer ner! Tänk vilken sjuk känsla, vi möts på familjeliv och träffas sedan i verkligheten med våra så väl omtalade barn haha!
Har ni fått någon ultraljudsbild än? Annars borde du be om att få en och lägga in här, vill också se den lille sötnosen!