ballerinakakaoreo skrev 2019-03-18 16:29:39 följande:
Aj aj aj, låter inte kul alls med foglossning. Längtar INTE! Har du fått sjukskriva dig eller kan du glida runt på jobbet ändå? Ang oljan, är den inte dyr? Jag hade en gravidolja förut men kom sen på att det är billigare med en vanlig olja så mandelolja funkar bra för mig. 48kr för 100ml.
Jag har lite kvar av förkylningen, hostan har lagt sig men jag är fortfarande lite hängig. I skrivande stund har jag haft spänningshuvudvärk i 3 dagar.. har dock klarat mig ifrån alvedon! Missbrukade nästan Ipren innan jag blev gravid, kunde ta en om jag hade svårt att sova eller om jag hade lite ont någonstans men nu har jag låtit bli all typ av medicin helt.
Förra veckan var vi på mitt tredje ultraljud och barnmorskan kunde se att min livmoder är lätt hjärtformad. Något som kan leda till för tidig födsel och/eller kejsarsnitt. Nu blir det en månads väntan till nästa ultraljud, då borde vi nästan kunna se könet :) var hos barnmorskan idag och hon konstaterade att jag gått upp 0,5 kilo. Vet inte om det är pga viktuppgång eller mina förstoppningar hahah! Vi pratade även mer om Amandasamtal för min förlossningsrädsla så jag ska få en bokad tid dit framöver.
Det låter helt fantastiskt att kunna känna fosterrörelser!!! Det borde verkligen kännas som att det verkligen är ett liv som växer i en då, jag känner mig ju bara svullen än så länge och har ont i tuttarna.Typ som innan mens. Här är min lilla bula hittills, tagen på morgonen innan svullnaden kickat igång! Inte mycket alls för världen, vill växa och bli stor och rund! Det är så vackert!
Nej foglossning är ett helt nytt kapitel av smärta.. haha känns som tandvärk i rumpan och höftena! haha

det är 150 ml i flaskan iaf. tror den kosta strax över 100 kronor. tycker den är riktigt värd faktiskt. Luktar gott och är riktigt fet och skön på magen!

Inge roligt att vara sjuk och samtidigt gravid faktiskt.. det borde inte gå att vara det ens haha..Nån alvedon är nog bara bra om du mår dåligt. Jag lever på att sålänge jag mår bra, så mår även lillis bra.
Intressant jag har hjärtformad haha. inte lätt utan ganska extremt haha. Det har även min mamma och min mormor tydligen haha. Min mormor födde 1/2 i sätesbjudning, min mamma födde 3/4 i säte, och då är den fjärde snittad. tydligen är det ärftligt. Men mammas alla 4 är födda i v38.
Rörelser är faktiskt fantastiskt. Helt otroligt magiskt. Men tro mig när jag säger att direkt du fått en kula vill du inte ha den längre, hahaha..Kan inte sova skönt på natten. Mina ben orkar inte min extra vikt typ så har ständigt ont i fötter och knän, ser inte fram emot att vara höggravid i sommar haha, hoppas på mildare väder än vad vi hade denna sommar som var.

Mina tuttar har faktiskt gått upp 2 kupor, och blivit typ blå lila.... hahah