Anonym Ellliiin skrev 2019-03-03 22:52:32 följande:
Och nu har jag missat att du svarat! Haha ond cirkel! Skönt med ett till vul. Verkligen. Du får uppdatera hur det går! Jag har precis trätt in i v18(19) går så sjukt fort.. blir nästan lite rädd haha. Mår oförskämt bra. Läskigt bra faktiskt haha. Och jag känner rörelse.. läskigaste jag varit med om!!
Jäklar vilken bula du fått!!! Avundsjuk! Min är så liten så det är bara jag som ser den men jag är bara i v. 10 (9+2) och bara så sjuuukt svullen av gaser och Gud vet vad.
Jag har med fått minskade symptom, blev sjukt orolig att jag skulle få missfall igen men idag började magen mola igen och illamåendet kom tillbaka lite lite. Vi hade planerat ultraljud idag för att kontrollera blåmärket jag fick i v. 7 och då vart jag så jäkla nojig att barnet ingen skulle leva efter mina minskade symptom men det gjorde det minsann! Vi fick se barnet ovanifrån för det låg lite tokigt till och när barnmorskan försökte få det att flytta sig så slog det in och ut med armarna och hade små små fingrar, så jäkla gulligt. Lilla hjärtat slog på finfint och den såg så tjock ut haha! Blåmärket var kvar men det var väldigt litet. Känns så lugnt och skönt i hela kroppen nu, var så orolig innan vi gick in att jag var tvungen att gå på toa 3 gånger och sedan mest bara satt och skakade haha, jag är så känslig. :)
Förresten så tyckte jag mig också känna någon slags rörelse igår, precis där barnmorskan markerade att livmodern var och där bebisen låg. Det kittlade till eller sprattlade till där, en liten stund bara. Det är säkert för tidigt att känna men jag känner efter och inbillar mig allt möjligt haha! Har ännu ett ultraljud inbokat om en vecka och då ska jag fråga om vi kan få kort på den lille! Känner faktiskt på mig att det är en liten grabb jag bär på men man vet ju aldrig, såg nästan ut som en liten snopp på ultraljudet men båda könen ser snarlika ut såhär tidigt har jag läst, längtar tills man verkligen kan se!