• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • FruW85
    Jagerika skrev 2019-01-21 08:16:27 följande:
    Tack för svar! Jag kan inte heller sätta fingret på varför jag mår konstigt, småfryser, känns som jag har lågt blodsocker och liksom har en klump i halsen av illamående. Tycker det borde vara omöjligt att känna nått nu? Jag har haft alla symtom som finns innan så vet inte om kroppen spelar mig ett spratt! Fick aldrig mensen förra månaden men kände en ny ÄL för 6 dagar sedan väldigt tydligt, så räknar efter den :)
    Kroppen kan absolut luras också. Det är det som är så jobbigt när man väntar. Inga symtom kan betyda att man inte är gravid - eller att man är det. Symtom kan betyda att man är gravid - eller att man inte är det.. Jag håller tummarna för att det faktiskt är gravidsymtom du känner den här månaden  :)

Själv har jag haft väldigt mycket symtom sedan två veckor innan äl den här gången haha. Det kan dock vara för att jag fick mf för en dryg månad sedan och kroppen är så inställd på att vara gravid att jag blivit "skengravid" men det känns ju helt klart knäppt att gå runt med exakt samma symtom som när jag var gravid fast veta att det är fysiskt omöjligt.
  • Jagerika
    FruW85 skrev 2019-01-21 08:24:08 följande:

Kroppen kan absolut luras också. Det är det som är så jobbigt när man väntar. Inga symtom kan betyda att man inte är gravid - eller att man är det. Symtom kan betyda att man är gravid - eller att man inte är det.. Jag håller tummarna för att det faktiskt är gravidsymtom du känner den här månaden  :)

Själv har jag haft väldigt mycket symtom sedan två veckor innan äl den här gången haha. Det kan dock vara för att jag fick mf för en dryg månad sedan och kroppen är så inställd på att vara gravid att jag blivit "skengravid" men det känns ju helt klart knäppt att gå runt med exakt samma symtom som när jag var gravid fast veta att det är fysiskt omöjligt.

Jag va helt 100 på att jag var gravid förra månaden då jag va konstant illamående och trött. Förra månaden va den värsta nånsin! Sen bestämde sig mensen för att inte komma och inga plus på testen. Så är egentligen på typ Bim+18 men kände som sagt en ny ÄL så nu hoppas jag såklart igen :) kroppen är bra knepig xD
  • FruW85
    Jagerika skrev 2019-01-21 08:33:30 följande:
    Jag va helt 100 på att jag var gravid förra månaden då jag va konstant illamående och trött. Förra månaden va den värsta nånsin! Sen bestämde sig mensen för att inte komma och inga plus på testen. Så är egentligen på typ Bim+18 men kände som sagt en ny ÄL så nu hoppas jag såklart igen :) kroppen är bra knepig xD
    Ja, ibland så kan ju kroppen få för sig att hoppa över äl, eller få den mycket senare än vanligt =/ Ibland är det synd att kroppen inte kan prata haha.. 
    Men håller tummarna för dig :)
  • Anonym (Mys 4/1)

Tidigt än men ingen tant röd. Dock den klassiska kassa magen. BIM +-0 eller va säger man ? :)

• Anonym (Anonym123)
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-01-21 07:35:51 följande:

Menar du snippan?

Vaginan?

Ja exakt.
  • Anonym (Mys 4/1)

Nyss slog det mig med lätt huvudvärk och en fruktansvärd trötthet. Och jösses vad jag fryser. Vill typ bara sova.. helst under alla täcken som går

• Jagerika
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-01-21 11:33:46 följande:

Nyss slog det mig med lätt huvudvärk och en fruktansvärd trötthet. Och jösses vad jag fryser. Vill typ bara sova.. helst under alla täcken som går

Har du tagit test idag på din Bim? :)
  • Anonym (Mys 4/1)
    Jagerika skrev 2019-01-21 11:54:33 följande:

Har du tagit test idag på din Bim? :)

Nä tänkte vänta :) känns som den är på gång så vill inte slösa pengar på test i onödan. Men kissar typ var 40e minut idag :D från se :)
  • Dittenodatten

Hej. Jag hoppar in här.

Vi planerar dock inte barn riktigt än då de är så mycket med flytt och renoveringar.

Anledning till att jag gick med är för att jag sedan i torsdags den 17/1 mår fruktansvärt illa efter 22.00 de är så intensivt. Precis som när jag väntade sonen 2010.

De kommer varje kväll och håller i sig 2 timmar.

Har otroligt ont i brösten (brukar dock ha de 5 dagar innan mens!) sedan helgen dvs 8 dagar innan mens.

Även haft som mensvärk som håller i sig i 20min sen släpper de och upp repas lite olika från dag till dag. Mens på g?

När kan man egentligen testa?

Hur tidigt är de ens möjligt att man mår illa?

• FruW85
    Dittenodatten skrev 2019-01-21 12:55:27 följande:

Hej. Jag hoppar in här.

Vi planerar dock inte barn riktigt än då de är så mycket med flytt och renoveringar.

Anledning till att jag gick med är för att jag sedan i torsdags den 17/1 mår fruktansvärt illa efter 22.00 de är så intensivt. Precis som när jag väntade sonen 2010.

De kommer varje kväll och håller i sig 2 timmar.

Har otroligt ont i brösten (brukar dock ha de 5 dagar innan mens!) sedan helgen dvs 8 dagar innan mens.

Även haft som mensvärk som håller i sig i 20min sen släpper de och upp repas lite olika från dag till dag. Mens på g?

När kan man egentligen testa?

Hur tidigt är de ens möjligt att man mår illa?

Från dagen man ska ha mens brukar det vara rätt säkert att testa, men många får ju plus lite tidigare än så. Däremot är ju risken för att man först blir glad över ett plus för att sedan få missfall ett par dagar senare stor om man testar "för tidigt". =/ 

Jadu...frågar du min kropp så tycker den två veckor innan äl... Men rent teoretiskt så mår man illa av hormonet hcg och det börjar produceras när ägget fäster, om jag minns rätt så sker det några dagar upp till 10 dagar efter äl :)
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim