• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Desire223

Äl +7 och jag har så sjukt ont i brösten! Behöver inte ens röra dem för att känna det, det liksom bultar i dem. Rör jag dem så svider det riktigt inuti. Gott tecken??

• Desire223
    Soofiiie skrev 2019-02-01 09:34:03 följande:

Är på ÄL+5 och har små molande värk i nedre delen (livmodern förmodligen..) som kommer och går, oftast när jag sitter i soffan på kvällarna eller som nu bara tar det lugnt. Igår började jag få små finnar på hals, några i ansikte och en på rumpan och ett på låret?! Blev extremt sugen på godis igår och mat i huvudtaget.. Har precis beställt teststickor från babyplan som jag ska testa på torsdag (ÄL+11). Hoppashoppas:D Hur går det för er?:)

Äl + 7 här och har så ont i brösten haha. Käkat massvis med chokladbollar både igår och idag (gott hahaha) och det molar då och då!
  • zanlou
    Anonym (väntan) skrev 2019-01-31 22:15:42 följande:

Tempen hade stigit lite igen imorse så jag gjorde ett test men det var negativt. Är på BIM+1 så det borde väl ha visat positivt om jag hade vart gravid. Jag har blött lite mer idag men fortfarande mindre än en vanlig mens. Så jag är fortfarande en smula förvirrad över vad som händer i kroppen men jag tror att mensen är på gång mer ordentligt, har haft rätt ont i magen nu ikväll.

Förstår din förvirring... kroppen är bra märklig ibland. Men om det inte kommer mer blod nu så du verkligen vet att det är mensen så kan ju ett negativt test på BIM+1 faktiskt bli ett pluss ändå.
  • zanlou
    Joannajoanna skrev 2019-01-31 22:50:36 följande:

känns kört nu. tänk att man blir såhär. vi hade sex samma kväll som positivt på äl test. perfekt då finns de ju simmare på plats när ägget kommer. men om ja har ofetilt sekret lär de ju inte kommer några igenom. buhu. Vi hann inte med sex idag.. har läst om dom som blivit gravida trotts att dom inte haft äl sekret. och dom som skriver att man säkert har de fertila äl sekretet precis vid tappen men att man inte kan få ut de på fingrarna å därför tror att man inte har de. å att de inte ens är nått dom kollar vid utredningar när folk är ofrivilligt barnlösa. så de verkar ju inte vara av så stor vikt. men ja har redan gett upp. de blev nog inget denna månad heller.. varför blir man såhär? haha hopplöst

Tja, man vill och väntar på något så man analyserar och känner efter hela tiden men man blir rätt snurrig av att försöka planera barn, haha
  • Anonym (väntan)
    zanlou skrev 2019-02-01 18:54:24 följande:
    Förstår din förvirring... kroppen är bra märklig ibland. Men om det inte kommer mer blod nu så du verkligen vet att det är mensen så kan ju ett negativt test på BIM+1 faktiskt bli ett pluss ändå.
    Mensen kom igång mer ordentligt igår, tempen sjönk dock inte förrän idag vilket var lite skumt. Men jag har uteslutit graviditet i alla fall. Alla "symptom" denna gång berodde nog bara på att kroppen var konstig efter missfallet. Försöker tänka att kroppen kanske inte var redo direkt utan behövde en vanlig mens först. Hoppas att det går bättre nästa gång och att kroppen är mer i balans då.
  • Anonym (hemlisen)
    Joannajoanna skrev 2019-01-29 14:45:26 följande:
    Jag kan prata med dig :) jag såg att du hade fått din mens :( när är nästa äl?
    Tack så mycket, vad gullig du är. Kram och lycka till! Gissar att jag har äl nu, eller haft det och missat det, var bortrest.
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-01-29 20:54:29 följande:
    Nä, vad tråkigt, förstår din känsla och besvikelse men ge inte upp. Om några dagar börjar den spännande väntan på nästa ÄL

Har ni försökt länge du och sambon?
    Hej tack för ditt svar.

Vi har försökt endast 2 ggr, tre med denna gång (men har varit bortrest så vi kanske missade den ÄL). Men vi är tyvärr inte purunga, så det gäller att handla snabbt.

Hur går det för dig?
  • Anonym (Gravid)

Jag var gravid! och innan anade jag, redan en vecka före min bim. För jag vart nämligen rasslig och fick ont i halsen.

Det har jag blivit varje gravitet Och jag har två små barn.

Mina symtomer var alltså

?Ont i halsen

?Gasig (orolig mage)

? Gråtmild pms symtomer (humörsvängningar)

?flytningar

Men de som fick mig mest säker var förkylningen.

När ja närmare mig bim kanske 5 dagar före bim tog jag ett test det var svagt possetivt.

Symtomerna ovan mer starka ytterligare symtomer. Tyckte jag fick "tyngre bröst " nästäppa och känsligt tandkött. Oroligt sovande, molande värk fast på ett annorlunda sätt (drömde jätte mycket, vaknade svättig)

Tog till test 3 dagar före bim det var tydligt. Gravid.

Min kille trodde inte mig ändå då jag haft spöksträck och pms symtomer förut som liknade grsvitetstecken. Och vart ikkegravid.

Tog till test samma dag som jag skulle ha min mens nu var sträcken lika starka.

Fortfarnade ingen mens nu är jag i v.5 (4+6) ?kraftigt illamående

?orolig mage (gasig bubblig mage)

?lätt irreterat tandkött

?luktkänslig

?förändrad smakupplevelser

? Lätt Molande värk ibland mer i blygbenet fast inte varje dag.

Det är svårt och jag ville dela med mig till er som hoppas o väntar. För jag vart lika dan.

Min starka tips är förkylning före bim.

• zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-02-11 21:03:12 följande:

Hej tack för ditt svar.

Vi har försökt endast 2 ggr, tre med denna gång (men har varit bortrest så vi kanske missade den ÄL). Men vi är tyvärr inte purunga, så det gäller att handla snabbt.

Hur går det för dig?

Då ligger jag bara ett försök framför dig vi är inne på 4:e försöket denna månad men jag har äl om 2 dagar å sambon är i Norrland så det lär ju inte fungera. Vet inte hur gammal du är men jag fyllde 40 i somras så tro mig.... jag fattar det där med att handla snabbt å varje månad känner man sig som en tickande bomb. Med det här med att planera barn gäller det att ha tålamod antar jag, inte min starka sida!!

När har du äl igen?
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-02-12 18:18:54 följande:
    Då ligger jag bara ett försök framför dig vi är inne på 4:e försöket denna månad men jag har äl om 2 dagar å sambon är i Norrland så det lär ju inte fungera. Vet inte hur gammal du är men jag fyllde 40 i somras så tro mig.... jag fattar det där med att handla snabbt å varje månad känner man sig som en tickande bomb. Med det här med att planera barn gäller det att ha tålamod antar jag, inte min starka sida!!

När har du äl igen?
    Aha, ok, är själv 38.  

Jag tror jag precis haft det (ÄL) denna helg (hade ej möjlighet att testa, var bortrest) så vi körde sista försöket för denna ÄL-period idag. Så nästa är väl typ om en månad (har dock oregelbunden mens).

Typiskt att din man är borta i Norrland då! Vad frustrerande. Synd att du inte hade en liten spermabank hemma, haha! 
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim