• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • zanlou
    Joannajoanna skrev 2019-01-29 14:43:01 följande:

Så konstigt. appen säger ja ska ha ägglossning imorgon. Tappen är öppen och mjuk, jag har värk i äggstockarna(molvärk)

men ja får inga utslag på äl test och har inte ägglossningsflytningar :o

Jag hade typ samma denna månad.

Dag 1: negativt äl test, öppen tapp, inga flytningar, appen visar äl.

Dag 2: negativt äl test kl 8 på morgonen, öppen tapp, inga flytningar, runt 10 började molvärken, positivt äl kl 17

Så testa imorgon, kan tänka mig att du får utslag då
  • Voluntas
    Tovele skrev 2019-01-29 15:58:23 följande:

Hej tänkte berätta lite om mina symtom.

Jag har BIM tisdagen den 5e februari alltså om en vecka idag, i förrgår, igår och idag har symtomen kommit en efter en. Har konstant ont i brösten, öm (kan inte sova på mage) och de svider liksom på bröstvårtorna (inte torr) dom är oftare upphöjda med, upplever dom som större och tungare. 

Kan ha varit öm i brösten förut innan mens men inte såhär mycket.

Har varit extremt trött igår och idag, inte orkat göra någonting bara legat på soffan. Trött men har ändå svårt att somna?

Idag efter lunchen mådde ja jätteilla. 

Har också fått endel finnar på halsen/käken, sist jag va gravid va just finnar mitt första symtom innan jag fick reda på att jag va. De slutade dock i missfall så önskar så enormt efter att få bli gravid igen o få bli mamma. 

Har som en konstig känsla med i tjejmagen, kan spänna o dra lite i vissa possitioner? 

För övrigt har ja ont i huvet och har känt idag en konstig smak i munnen? Vet inte vad jag ska jämföra de med, smakar som... när man har feber typ? eller som att man inte har borstat tänderna? Vill så gärna börja testa men efter månader av denna ständiga besvikelse så vill jag inte börja testa för tidigt. Förra gången plussade jag inte förns i v 7, kanske berodde på att fostret va dött eller så är jag en låghormonare? 

Vet att Jag borde vänta tills på måndag iaf, dagen innan BIM men...barnlängtan som man har så googlar man ju sönder på ALLT man kan kan komma på som kan vara ett tecken. 

Hej! Jag har BIM samma dag som dig. Känner av att där är ?nåt? nere till höger i magen. Hade stick/hugg några dagar efter äl. När ska du testa? Jag tänkte på lördag.. Kul att följas åt :)
  • Anonym (väntan)

Känner mig fortfarande helt snurrig. Temp-appen trodde att jag skulle få mens idag. När jag vaknade blödde jag lite och tänkte att appen hade rätt. Men nu har det inte kommit nåt mer på hela dagen. Så har mensen aldrig betett sig förut, när den väl kommer brukar den komma igång rätt snabbt. Har trott flera ggr idag att den kommit igång igen men det har bara varit flytningar. Har haft lite molvärk hela dagen. I vanliga fall brukar mensvärken komma först dag 2. Tempen har gått ner lite men ligger fortfarande över cl. Jobbigt att gå och vänta och fundera. Om mensen nu ska komma är det väl bättre att den kommer direkt än att den bara luras sådär :p Tror jag kommer att testa imorgon bitti om inte mensen kommit igång då.

• Joannajoanna
    zanlou skrev 2019-01-29 21:38:09 följande:

Jag hade typ samma denna månad.

Dag 1: negativt äl test, öppen tapp, inga flytningar, appen visar äl.

Dag 2: negativt äl test kl 8 på morgonen, öppen tapp, inga flytningar, runt 10 började molvärken, positivt äl kl 17

Så testa imorgon, kan tänka mig att du får utslag då

De trodde ja aldrig men du hade rätt. jag testade nyss jätteposetivt på äl testen. lika stark eller något starkare än test strecket. innan har jag fått ytte pytte svaga streck. men jag har fortfarande mkt vita, krämiga flytningar som ju då ska va jätte ofertilt. Hur ska detta gå?
  • Desire223

Är på äl + 6 och mår illa sen igår, är öm på utsidan av brösten. Någon mer?

• zanlou
    Joannajoanna skrev 2019-01-30 20:28:49 följande:

De trodde ja aldrig men du hade rätt. jag testade nyss jätteposetivt på äl testen. lika stark eller något starkare än test strecket. innan har jag fått ytte pytte svaga streck. men jag har fortfarande mkt vita, krämiga flytningar som ju då ska va jätte ofertilt. Hur ska detta gå?

Wiiiii va kul!! Grattis

Det kan ju vara så att du hör till dom som har lite tjockare flytningar, det gör det ju lite svårare för simmarna så klart men du fick utslag igår så då ska ju ägget släppa ikväll eller imorgon fm så flytningarna kan ju ännu hinna bli tunnare.

Håller tummmen.

Har du som regel åt det tjockare hållet och det inte tar sig den här månaden kan du alltid testa att köra igång med Bisolvon när mensen är slut och fram till ÄL, påverkar ju inte flytningrna i sig men slemproppen (allt för att underlätta

PS: jag har oxå haft väldigt tjocka flyrningar innan äl men då när jag och sambon har kört på dagarna innan för att inte missa äl, det är liksom som om satserna blandas med flytningen och det blir en jättevit klibbig massa.
  • zanlou
    Anonym (väntan) skrev 2019-01-30 14:32:00 följande:

Känner mig fortfarande helt snurrig. Temp-appen trodde att jag skulle få mens idag. När jag vaknade blödde jag lite och tänkte att appen hade rätt. Men nu har det inte kommit nåt mer på hela dagen. Så har mensen aldrig betett sig förut, när den väl kommer brukar den komma igång rätt snabbt. Har trott flera ggr idag att den kommit igång igen men det har bara varit flytningar. Har haft lite molvärk hela dagen. I vanliga fall brukar mensvärken komma först dag 2. Tempen har gått ner lite men ligger fortfarande över cl. Jobbigt att gå och vänta och fundera. Om mensen nu ska komma är det väl bättre att den kommer direkt än att den bara luras sådär :p Tror jag kommer att testa imorgon bitti om inte mensen kommit igång då.

Det låter ju lovande din beskrivning, hur har det gått för dig?
  • Anonym (väntan)
    zanlou skrev 2019-01-31 18:35:34 följande:
    Det låter ju lovande din beskrivning, hur har det gått för dig?
    Tempen hade stigit lite igen imorse så jag gjorde ett test men det var negativt. Är på BIM+1 så det borde väl ha visat positivt om jag hade vart gravid. Jag har blött lite mer idag men fortfarande mindre än en vanlig mens. Så jag är fortfarande en smula förvirrad över vad som händer i kroppen men jag tror att mensen är på gång mer ordentligt, har haft rätt ont i magen nu ikväll.
  • Joannajoanna
    zanlou skrev 2019-01-31 18:29:38 följande:

Wiiiii va kul!! Grattis

Det kan ju vara så att du hör till dom som har lite tjockare flytningar, det gör det ju lite svårare för simmarna så klart men du fick utslag igår så då ska ju ägget släppa ikväll eller imorgon fm så flytningarna kan ju ännu hinna bli tunnare.

Håller tummmen.

Har du som regel åt det tjockare hållet och det inte tar sig den här månaden kan du alltid testa att köra igång med Bisolvon när mensen är slut och fram till ÄL, påverkar ju inte flytningrna i sig men slemproppen (allt för att underlätta

PS: jag har oxå haft väldigt tjocka flyrningar innan äl men då när jag och sambon har kört på dagarna innan för att inte missa äl, det är liksom som om satserna blandas med flytningen och det blir en jättevit klibbig massa.

känns kört nu. tänk att man blir såhär. vi hade sex samma kväll som positivt på äl test. perfekt då finns de ju simmare på plats när ägget kommer. men om ja har ofetilt sekret lär de ju inte kommer några igenom. buhu. Vi hann inte med sex idag.. har läst om dom som blivit gravida trotts att dom inte haft äl sekret. och dom som skriver att man säkert har de fertila äl sekretet precis vid tappen men att man inte kan få ut de på fingrarna å därför tror att man inte har de. å att de inte ens är nått dom kollar vid utredningar när folk är ofrivilligt barnlösa. så de verkar ju inte vara av så stor vikt. men ja har redan gett upp. de blev nog inget denna månad heller.. varför blir man såhär? haha hopplöst
  • Soofiiie

Är på ÄL+5 och har små molande värk i nedre delen (livmodern förmodligen..) som kommer och går, oftast när jag sitter i soffan på kvällarna eller som nu bara tar det lugnt. Igår började jag få små finnar på hals, några i ansikte och en på rumpan och ett på låret?! Blev extremt sugen på godis igår och mat i huvudtaget.. Har precis beställt teststickor från babyplan som jag ska testa på torsdag (ÄL+11). Hoppashoppas:D Hur går det för er?:)

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim