• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Tazzme

Blev ingen bebis för min del denna månad. 

Alla "symptom" som jag hade så kom nog bara från att jag alldeles nyss tagit ut hormonspiralen.

Nå, trodde väl inte att det skulle gå så bra att det skulle lyckas på första försöket, speciellt efter att ha haft hormonspiral i tre år. Men alltid hoppas man ju Glad Nya tag nästa månad!

• 88Sandy
    Malin 209 skrev 2019-05-02 10:31:45 följande:

Men grattis! :)

Vad härligt för dig!

Första barnet?

Tack så mycket:D Yes första, så är både livrädd och jätteglad haha. Första för dig också?:)
  • Malin 209
    88Sandy skrev 2019-05-02 11:24:02 följande:

Tack så mycket:D Yes första, så är både livrädd och jätteglad haha. Första för dig också?:)

Hehe, förstår din känsla! :)

Nä, faktiskt tredje för mig och sambon, men lika spännande ändå!

Aningens mer oroad den här gången av någon anledning, kanske för att jag är äldre den här gången..

Har du fått några symptom ännu? :D

Alltid kul att jämföra!

Vet du när du har BF förresten?
  • Bellaa123
    Malin 209 skrev 2019-05-02 10:31:05 följande:

Åhnej.. Tror du att det är falskt? :(

Ja strecken har blivit starkare, trodde att man var säker då?

Jag tror hon trodde att det skulle var ett blått plus, imel det är ju ett test som bara ska visa en linje eller hur? :) Så det är solklart positivt ;)
  • Malin 209
    Bellaa123 skrev 2019-05-02 14:00:24 följande:

Jag tror hon trodde att det skulle var ett blått plus, imel det är ju ett test som bara ska visa en linje eller hur? :) Så det är solklart positivt ;)

Ja, så kan det vara förstås.

Tack för din omtanke. :)

Försöker verkligen att glädjas åt det här men oroar mig av någon anledning ganska mycket!
  • 88Sandy
    Malin 209 skrev 2019-05-02 13:25:58 följande:

Hehe, förstår din känsla! :)

Nä, faktiskt tredje för mig och sambon, men lika spännande ändå!

Aningens mer oroad den här gången av någon anledning, kanske för att jag är äldre den här gången..

Har du fått några symptom ännu? :D

Alltid kul att jämföra!

Vet du när du har BF förresten?

Nja, förutom ömma bröst så känner jag inte såå mycket faktiskt. Typ lite extra trött och andfådd bara haha

Jag har iofs den senaste veckan haft ett rejält sug efter husmans (som jag aaaldrig äter) också, kan ju vara slumpen också bara men:p

Har du fått några symtom ännu?:)

Bf borde vara 6e januari, när är det dags för er?:)
  • liebespuppe

ÄL+5 och jag mår illa och har liksom bubblor i magen.. känns som om tarmarna rumlar runt..

Alla mina graviditeter (5 st, en pojke född -09, två aborter, två MF) har jag fått ömma bröst och kan inte dricka kaffe.

Jag kan fortfarande dricka kaffe men brösten spänner lite.

Men jag är SJUKT skeptiskt pga de två senaste slutade i MF i v 6.

Må dessa dagarna gå snabbt!! BIM 11/5.... BARA 9 dagar kvar. Ska på begravning dagen innan. Frågan är om man ska testa när jag kommer hem igen, då jag inte är hemma när jag behöver testa plus det är min sambos farbror som gick bort hastigt - så han kommer inte gilla ha ett sådant besked samtidigt som sorgen river i honom. Han kommer ju givetvis bli ÖVERGLAD men vill nog ta en sak i taget liksom.

Så jag kanske inte kan testa förrän om 11 dagar!

• Anonym (hemlisen)

Ja såklart. Om det blir starkare så är det ju korrekt!
  • Anonym (hemlisen)
    Bellaa123 skrev 2019-05-02 14:00:24 följande:
    Ja det stämmer! Ok förstår!!

Hej igen Malin, trodde det var ett plus jag skulle kika efter!

Så nu kan jag konstatera: GRATTIS! Solklart positivt test om det bara var en linje! 

• Malin 209
    88Sandy skrev 2019-05-02 18:34:11 följande:

Nja, förutom ömma bröst så känner jag inte såå mycket faktiskt. Typ lite extra trött och andfådd bara haha

Jag har iofs den senaste veckan haft ett rejält sug efter husmans (som jag aaaldrig äter) också, kan ju vara slumpen också bara men:p

Har du fått några symtom ännu?:)

Bf borde vara 6e januari, när är det dags för er?:)

Är också öm i brösten, har humörsvängningar som inte av denna värld(stackars sambon, haha), extremt trött på kvällarna.

Jag har ett väldigt fysiskt jobb och insåg imorse att flåset var värre än vanligt. ;)

Men inte så mycket symptom som jag har haft vid tidigare graviditeter, så det oroar mig lite.. förväntar mig av någon anledning att det ska vara blod på pappret varje gång jag går och kissar. :/

Verkar som att jag har BF 5/1, så i stort sätt samtidigt som dig, hihi!

Har du fått någon tid för inskrivning än? :)
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim