• erikaABC

Hur ofta duschar du?

Hur ofta duschar du?
    Skriv gärna en kommentar om varför du duschar så ofta som du gör,

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta duschar du?
  • flygrl
    erikaABC skrev 2019-01-03 23:42:15 följande:

Fantiserar ibland om att ta in på hotell för att få bada i badkar

Ok. Jag har badkar och bor i en vanlig hyreslägenhet i ett höghus i söderort/Sthlm. Inget fancy boende alltså utan miljonprogrammet. :)
  • AmericanMommy

Ni som tvättar er i handfatet, hur gör ni? Tar det inte lika lång tid som att duscha? Blir det inte vatten överallt? Jag tycker det verkar bökigt och omständigt att tvätta sig i handfatet. Jag tar snabbdusch varje kväll och tvättar armhålor, underliv och fötter. Tar lång dusch 2-3 gånger i veckan och tvättar håret.

• erikaABC
    lilagrodautanben skrev 2019-01-03 23:44:57 följande:
    Hahah min man har samma hastighet! Han har dock rakat huvud så det tar inge många sekunder att tvätta. Men jag blir lika häpen varje gång
    Tvättar han sig ordentligt? Är ju ingen konst att gå in och spola av sig lite...
  • erikaABC
    cosinus skrev 2019-01-03 23:48:54 följande:
    Kliva in, skölja genom håret och ta tvål under armarna och till underredet. Skölja av, gå ut.
    Räcker det att skölja ur håret för att det ska se fräscht ut?
  • erikaABC
    flygrl skrev 2019-01-03 23:49:16 följande:
    Ok. Jag har badkar och bor i en vanlig hyreslägenhet i ett höghus i söderort/Sthlm. Inget fancy boende alltså utan miljonprogrammet. :)
    Men du har ändock det eftertraktade badkaret!
  • erikaABC
    AmericanMommy skrev 2019-01-03 23:52:53 följande:

Ni som tvättar er i handfatet, hur gör ni? Tar det inte lika lång tid som att duscha? Blir det inte vatten överallt? Jag tycker det verkar bökigt och omständigt att tvätta sig i handfatet. Jag tar snabbdusch varje kväll och tvättar armhålor, underliv och fötter. Tar lång dusch 2-3 gånger i veckan och tvättar håret.

Förstår inte heller varför handfat skule vara enklare?
  • flygrl
    erikaABC skrev 2019-01-04 00:03:09 följande:

Men du har ändock det eftertraktade badkaret!

Japp, så e det. Och det e jag glad för. :)
  • erikaABC
    flygrl skrev 2019-01-04 00:09:16 följande:
    Japp, så e det. Och det e jag glad för. :)
    Brukar dina kompisar komma och bada hos dig?
Svar på tråden Hur ofta duschar du?