Hur ofta duschar du?
Hur ofta duschar du?
Skriv gärna en kommentar om varför du duschar så ofta som du gör,
Hur ofta duschar du?
Skriv gärna en kommentar om varför du duschar så ofta som du gör,
Varje kväll - känner mig ofräsch efter en hel dag, plus på vinter tycker jag om att stå under väldigt varmt vatten och varma upp mina fötter, som blir kalla på kvällen. På sommaren så tvättar man ju bort från sig all damm och svett från dagen. Kan dock inte duscha på morgonen - avskyr vatten på norgonen (självklart tvättar jag ansikte och sånt på morgonen). Huden blir inte torr - det är ju i princip bara vatten som jag använder varje dag.
Jag duschar varje dag och tvättar håret varannan, alltid på kvällen. Om det är riktigt varmt som i somras kan det bli två gånger om dagen.
Men efter att ha läst tråden undrar jag en sak, hur definierar man en "riktig dusch"? Är det att man överhuvudtaget befinner sig i duschen, att man tvättar "triangeln", eller krävs det att man skrubbar hela kroppen med tvål och svamp för att det ska få betecknas som en riktig dusch?
Varje dag. Ibland kan de gå två dagar men längre klarar jag inte!
Varje dag. Ibland kan de gå två dagar men längre klarar jag inte!
Behöver en dusch för att piggna till på morgonen.
En dusch per dag alltså + en dusch när jag tränar eller simmar, det blir ytterligare tre på en vecka. Plus en kvällsdusch när vi ska ha sex.
Blir alltså 1,5 duschar per dag.
Varannan dag ungefär. Tvättar då håret också. De dagar jag inte duschar tvättar jag mig noga under armarna, underliv osv vid handfat.
Varje dag. Tränar ni inte?
En så gott som varje morgon plus vid träning. När jag var yngre tvättade jag mej mera över handfatet för att spara min torra hud men jag har för ont i ryggen för att tvätta fötterna så numera. Det är lite läskigt att försöka blöta bara utvalda delar i duschen för jag hatar att bli lite halvblöt, vet inte varför. Hellre hela kroppen snabbt och tvål på utvalda ställen.

. Att duscha varje dag som de flesta gör idag, gjorde man helt enkelt inte. Duschar i stort sett aldrig, om jag inte går till badhus eller gym.
Badar däremot minst en gång per dag.