• erikaABC

Hur ofta duschar du?

Hur ofta duschar du?
    Skriv gärna en kommentar om varför du duschar så ofta som du gör,

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta duschar du?
  • erikaABC
    Anonym (eksem) skrev 2019-01-03 22:16:10 följande:
    Jag är man och kan därför duscha på fem minuter.
    Varför går det så fort för er att duscha?
  • Anonym (Döööhh)

Varför vill du veta det?? För du bok på sådant???

• Tiina87
    Anonym (p) skrev 2019-01-03 22:14:20 följande:

Kan du duscha så ofta utan att smörja dig efteråt?

Nej. Hade önskat att jag kunde duscha mera sällan men med jobbet jag har så känns det inte fräscht att duscha mindre än varannan/var tredje dag.
  • erikaABC
    Anonym (mian) skrev 2019-01-03 22:16:16 följande:
    Jag undrar tvärt om vad för stillasittande liv de som inte duschar lever? Rör ni inte på er? Dansar ni inte? Har ni inte sex? Blir ni inte lortiga ute i naturen? Går ni inte och simmar? Leker ni inte med era barn eller djur? Bygger kojor, och klättrar i träd? 
    En dusch tar kanske fem minuter inklusive påklädning och lite deo och kräm (sminkar mig inte till vardags). Det är sällan jag inte har tid för det... Sedan kör jag bara hårtvätt och rakning, mm, ett par gånger i veckan.
    Oj, fem minuter. Rekord-dusch.
  • erikaABC
    Tiina87 skrev 2019-01-03 22:18:32 följande:
    Nej. Hade önskat att jag kunde duscha mera sällan men med jobbet jag har så känns det inte fräscht att duscha mindre än varannan/var tredje dag.
    förstår dig. Skulle nog inte kännas skönt heller.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (p) skrev 2019-01-03 22:09:54 följande:

Hur lång tid tar det för håret att torka?

Med tork - 45-60 min. Utan 7-8 timmar. Grek.

Fötter? Ehmmm... mina luktar ingenting så det behövs inte.. fy farao om man har stinkande fötter
    erikaABC skrev 2019-01-03 22:12:37 följande:

Men fötterna då?

• Hyllemor

Jag tvättar håret 2 gånger/vecka, då jag samtidigt badar läääänge. Om jag känner mig riktigt skabbig så badar jag en gång till per vecka, men annars så tvättar jag av mig ordentligt morgon och kväll i handfatet med duschkräm.

Om jag har utfört en tung fysisk aktivitet så blir det någon gång mer, men det är inte ofta.

• Anonym (mian)
    erikaABC skrev 2019-01-03 22:19:25 följande:
    Oj, fem minuter. Rekord-dusch.
    Se det som att tvätta händerna. Efter att du har löddrat in dig ordentligt och sköljt av är det ju inte så att du blir renare av att stå där längre tid. Eller kanske läkare som står och skrubbar sig inför en operation då... Men inte för oss vanliga dödliga.
  • Anonym (p)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-03 22:23:25 följande:
    Med tork - 45-60 min. Utan 7-8 timmar. Grek.

Fötter? Ehmmm... mina luktar ingenting så det behövs inte.. fy farao om man har stinkande fötter
    erikaABC skrev 2019-01-03 22:12:37 följande:

Men fötterna då?

Sju - åtta timmar, det måste verkligen vara jättejättetjockt!
  • erikaABC
    Hyllemor skrev 2019-01-03 22:25:46 följande:

Jag tvättar håret 2 gånger/vecka, då jag samtidigt badar läääänge. Om jag känner mig riktigt skabbig så badar jag en gång till per vecka, men annars så tvättar jag av mig ordentligt morgon och kväll i handfatet med duschkräm.

Om jag har utfört en tung fysisk aktivitet så blir det någon gång mer, men det är inte ofta.

Använder du torrschampo i håret ?
Svar på tråden Hur ofta duschar du?