• erikaABC

Hur ofta duschar du?

Hur ofta duschar du?
    Skriv gärna en kommentar om varför du duschar så ofta som du gör,

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta duschar du?
  • erikaABC
    Anonym (Badet) skrev 2019-01-03 18:18:51 följande:

Varje dag. Tränar ni inte?

Nej
  • erikaABC
    Anonym (mian) skrev 2019-01-03 18:55:06 följande:

Jag duschar när det behövs, vilket oftast är ett par gånger om dagen. Tränar, har sex, gör något grovjobb i trädgården eller med huset, går och simmar, innan vi ska på fest... Tvättar håret gör jag ett par gånger i veckan och tar ett bubbelbad någon gång i månaden.

Duscha två gånger om dagen? Får inte folk torr hud? Hur har ni tid att duscha så mycket?
  • erikaABC
    Aniiee skrev 2019-01-03 19:50:41 följande:
    För det första: Nej, inte varje dag i veckan.

För det andra: Att man inte duschar betyder inte att man inte tvättar sig.

Faktiskt (side note) så blir jag lite full i skratt/fascinerad när folk vill spara på vattnet och "bara dushar i 5/10 minuter" (30-120 liter vatten) istället för att fylla handfatet (3-4 liter) och tvagar sig på gammaldags sätt. 
    Jag tycker det rinner och slabbar så hemskt när man tvättar sig i handfatet. Finns det något hemligt knep?
  • Anonym (p)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-03 20:51:19 följande:

Varannan vecka ca. Eller åtminstone tio dagar isär. Jag tvättar kön och armhålor varje dag men absolut inte hår! Mott hår är tjockare än tjockast och långt ner till svanken så det tar fruktansvärd rid att torka så hinner inte

Hur lång tid tar det för håret att torka?
  • erikaABC
    Anonym (mian) skrev 2019-01-03 21:01:00 följande:
    Precis! Och tvärt om så kan man ta en väldigt snabb dusch på ett par minuter och man är lite fräschare efteråt, men har inte tvättat håret, rakat sig, skrubbat sig och alla andra saker som kan vara involverade i en tvättrutin.
    Ja, en snabbis.  Hur ofta ta en snabbis-dusch?
  • erikaABC
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-03 21:27:31 följande:
    Rack! Folk tar förgivet att man lutar apa pch äckel om man inte duschar varje dag. Jag tvättar kön och armhålor när jag borstar tänderna på morgonen. Men tvättar hår ovh hela kropp var 10-14 dag
    Men fötterna då?
  • Anonym (p)
    Tiina87 skrev 2019-01-03 21:50:34 följande:

Duschar varannan/var tredje dag i regel och tvättar håret två gånger i veckan. Min hud tål inte usch oftare än så. Hade säkert fått bättre hud av dusch en gång i veckan, men tycker att det är lite för långt emellan dusch då.

Kan du duscha så ofta utan att smörja dig efteråt?
  • Anonym (eksem)
    erikaABC skrev 2019-01-03 22:04:51 följande:
    Några har svarat att ni duschar två gånger om dagen. Hur hinner ni?
    Jag är man och kan därför duscha på fem minuter.
  • Anonym (mian)
    erikaABC skrev 2019-01-03 22:07:05 följande:
    Duscha två gånger om dagen? Får inte folk torr hud? Hur har ni tid att duscha så mycket?
    Jag undrar tvärt om vad för stillasittande liv de som inte duschar lever? Rör ni inte på er? Dansar ni inte? Har ni inte sex? Blir ni inte lortiga ute i naturen? Går ni inte och simmar? Leker ni inte med era barn eller djur? Bygger kojor, och klättrar i träd? 
    En dusch tar kanske fem minuter inklusive påklädning och lite deo och kräm (sminkar mig inte till vardags). Det är sällan jag inte har tid för det... Sedan kör jag bara hårtvätt och rakning, mm, ett par gånger i veckan.
  • Anonym (p)
    Anonym (eksem) skrev 2019-01-03 22:03:32 följande:

En gång om dagen, oftare är det behövs.
    Jag har hudeksem i ljumskar och armhålor som luktar väldigt illa om det inte tvättas, det är lättare att tvätta sig i duschen än att stå och blaska med balja.

Det blir inte bättre om du tvättar dig mer sällan?
Svar på tråden Hur ofta duschar du?