• erikaABC

Hur ofta duschar du?

Hur ofta duschar du?
    Skriv gärna en kommentar om varför du duschar så ofta som du gör,

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta duschar du?
  • Anonym (eksem)
    erikaABC skrev 2019-01-03 22:17:32 följande:
    Varför går det så fort för er att duscha?
    Jag blöter ner mig, tvålar in mig och sköljer av, mer än så behöver jag inte.
    Jag har kort hår så även om det också behöver tvättas så går det ganska fort.
  • erikaABC
    Anonym (mian) skrev 2019-01-03 22:26:01 följande:
    Se det som att tvätta händerna. Efter att du har löddrat in dig ordentligt och sköljt av är det ju inte så att du blir renare av att stå där längre tid. Eller kanske läkare som står och skrubbar sig inför en operation då... Men inte för oss vanliga dödliga.
    Ja men ändå. Man ska ta sig kläderna, ta på sig igen osv
  • erikaABC
    Anonym (eksem) skrev 2019-01-03 22:35:08 följande:
    Jag blöter ner mig, tvålar in mig och sköljer av, mer än så behöver jag inte.
    Jag har kort hår så även om det också behöver tvättas så går det ganska fort.
    Du slarvar väl inte? Jag vet en man som inte rengjorde sig ordentligt, han luktade lika illa när han var färdig som innan .
  • Anonym (eksem)
    erikaABC skrev 2019-01-03 22:36:01 följande:
    Ja men ändå. Man ska ta sig kläderna, ta på sig igen osv
    Byter kläder gör jag ändå, så den tiden kan ju inte räknas.
    Det har aldrig hänt att jag gått till jobbet i samma kläder som jag sover i, det händer ytterst sällan att jag inte byter kläder när jag kommer hem från jobbet.
  • Anonym (eksem)
    erikaABC skrev 2019-01-03 22:37:27 följande:
    Du slarvar väl inte? Jag vet en man som inte rengjorde sig ordentligt, han luktade lika illa när han var färdig som innan .
    Inte vad jag vet, jag hoppas någon av mina kamrater skulle sagt till mig om jag luktade illa utan att jag märkte det själv.
  • erikaABC
    Anonym (eksem) skrev 2019-01-03 22:40:45 följande:
    Byter kläder gör jag ändå, så den tiden kan ju inte räknas.
    Det har aldrig hänt att jag gått till jobbet i samma kläder som jag sover i, det händer ytterst sällan att jag inte byter kläder när jag kommer hem från jobbet.
    Ja kanske
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (p) skrev 2019-01-03 22:33:40 följande:

Sju - åtta timmar, det måste verkligen vara jättejättetjockt!

Det är det verkligen. Suttit hårmodell massor av år. Lägger jag mig med blött hår så vaknar jag med småt ät fuktigt.. sjukt irriterande då jag inte vill använda hårtorken för ofta
  • erikaABC
    Anonym (eksem) skrev 2019-01-03 22:43:33 följande:
    Inte vad jag vet, jag hoppas någon av mina kamrater skulle sagt till mig om jag luktade illa utan att jag märkte det själv.
    Nä du duschar så ofta så är det nog ingen fara. Att folk skulle säga åt en kan man nog inte räkna med, det är ju så känsligt, Har du sagt åt någon som luktar?
  • Anonym (p)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-03 22:50:28 följande:
    Det är det verkligen. Suttit hårmodell massor av år. Lägger jag mig med blött hår så vaknar jag med småt ät fuktigt.. sjukt irriterande då jag inte vill använda hårtorken för ofta
    får du inte håret avklippt om du sitter hårmodell?
  • cosinus

Oftast 2 ggr per dag.

Jag duschar när jag stiger upp, med tvål varje dag och hårtvätt 2 ggr i veckan. Tar väl 10 min eftersom jag är trött och slö.

Sen tränar jag alltid på lunchen. Då är det snabbdusch som gäller. Från det jag går in i omklädningsrummet tills jag är ute påklädd tar det knappa 5 min. Mindre än 1 minut är tiden i själva duschen.

På gymnasiet hade vi ibland 15 min från gymnastiklektionen slutade tills lektionen efter började med en magister som hatade idrott och inte godtog någon sen närvaro. Dessutom tog det 10 min att gå mellan. Då tränade man upp farten i duschen.

Svar på tråden Hur ofta duschar du?