• erikaABC

Hur ofta duschar du?

Hur ofta duschar du?
    Skriv gärna en kommentar om varför du duschar så ofta som du gör,

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta duschar du?
  • FuckGoggleAskMe

Jag tar min femminutersdusch typ 13 dagar av 14. Det känns som om det behövs för att känna mig fräsch. Varför undrar du?

• erikaABC
    FuckGoggleAskMe skrev 2019-01-03 22:57:10 följande:

Jag tar min femminutersdusch typ 13 dagar av 14. Det känns som om det behövs för att känna mig fräsch. Varför undrar du?

Varför svarar du?
  • Anonym (Hmm)

Oftast bara färgat men ibland klippt. Men har man hår till svanken så tas inte så mycke

Anonym (p) skrev 2019-01-03 22:53:33 följande:

får du inte håret avklippt om du sitter hårmodell?

• erikaABC
    cosinus skrev 2019-01-03 22:53:39 följande:

Oftast 2 ggr per dag.

Jag duschar när jag stiger upp, med tvål varje dag och hårtvätt 2 ggr i veckan. Tar väl 10 min eftersom jag är trött och slö.

Sen tränar jag alltid på lunchen. Då är det snabbdusch som gäller. Från det jag går in i omklädningsrummet tills jag är ute påklädd tar det knappa 5 min. Mindre än 1 minut är tiden i själva duschen.

På gymnasiet hade vi ibland 15 min från gymnastiklektionen slutade tills lektionen efter började med en magister som hatade idrott och inte godtog någon sen närvaro. Dessutom tog det 10 min att gå mellan. Då tränade man upp farten i duschen.

Imponerande hastighet. Vad hinner man göra i duschen på mindre än en minut?
  • Anonym (Max)
    Anonym (mian) skrev 2019-01-03 22:16:16 följande:

Jag undrar tvärt om vad för stillasittande liv de som inte duschar lever? Rör ni inte på er? Dansar ni inte? Har ni inte sex? Blir ni inte lortiga ute i naturen? Går ni inte och simmar? Leker ni inte med era barn eller djur? Bygger kojor, och klättrar i träd? 

En dusch tar kanske fem minuter inklusive påklädning och lite deo och kräm (sminkar mig inte till vardags). Det är sällan jag inte har tid för det... Sedan kör jag bara hårtvätt och rakning, mm, ett par gånger i veckan.

Jobbar på typ industrikontor. Åker mest bil. Sitter vid datorn eller tvn. Varför duscha om man inte behöver. För mig känns det mest nojigt.
  • flygrl
    erikaABC skrev 2019-01-03 21:59:46 följande:

Lyxigt med skumbad. har inget badkar ens.

Eller hur!!! Så skönt att i lugn och ro ta ett bad.
    erikaABC skrev 2019-01-03 22:17:32 följande:

Varför går det så fort för er att duscha?

Jag fattar inte heller hur en del kan duscha så jävla snabbt. Har 2 brorsor och dom kan duscha på typ ett par minuter...det går bara inte för mig hur mycket jag än skyndar mig. :/
  • Anonym (p)
    Anonym (Max) skrev 2019-01-03 23:15:46 följande:
    Jobbar på typ industrikontor. Åker mest bil. Sitter vid datorn eller tvn. Varför duscha om man inte behöver. För mig känns det mest nojigt.
    När man hör att vissa duschar flera gånger om dagen blir man ju faktiskt orolig att det är noja.
  • erikaABC
    flygrl skrev 2019-01-03 23:31:22 följande:
    Eller hur!!! Så skönt att i lugn och ro ta ett bad.
    erikaABC skrev 2019-01-03 22:17:32 följande:

Varför går det så fort för er att duscha?

Jag fattar inte heller hur en del kan duscha så jävla snabbt. Har 2 brorsor och dom kan duscha på typ ett par minuter...det går bara inte för mig hur mycket jag än skyndar mig. :/
    Fantiserar ibland om att ta in på hotell för att få bada i badkar
  • lilagrodautanben
    erikaABC skrev 2019-01-03 23:08:45 följande:

Hahah min man har samma hastighet! Han har dock rakat huvud så det tar inge många sekunder att tvätta. Men jag blir lika häpen varje gång
  • cosinus
    erikaABC skrev 2019-01-03 23:08:45 följande:

Kliva in, skölja genom håret och ta tvål under armarna och till underredet. Skölja av, gå ut.
Svar på tråden Hur ofta duschar du?