• erikaABC

Hur ofta duschar du?

Hur ofta duschar du?
    Skriv gärna en kommentar om varför du duschar så ofta som du gör,

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta duschar du?
  • Hanschatt

Duschar varje dag på morgonen, kan även bli en dusch på kvällen om ja svettats mycket på jobbet, eller tränat.

• Aniiee

Ungefär 2 gånger i veckan.

I have a growing lack of disgust for you
  • Moder1

Varje morgon för att vakna och känna mig fräsch och ofta innan läggdags för att behålla rena lakan.

• Anonym (Badet)

Varje dag. Tränar ni inte?

• Anonym (mian)

Jag duschar när det behövs, vilket oftast är ett par gånger om dagen. Tränar, har sex, gör något grovjobb i trädgården eller med huset, går och simmar, innan vi ska på fest... Tvättar håret gör jag ett par gånger i veckan och tar ett bubbelbad någon gång i månaden.

• Aniiee
    Anonym (Badet) skrev 2019-01-03 18:18:51 följande:

Varje dag. Tränar ni inte?

För det första: Nej, inte varje dag i veckan.

För det andra: Att man inte duschar betyder inte att man inte tvättar sig.

Faktiskt (side note) så blir jag lite full i skratt/fascinerad när folk vill spara på vattnet och "bara dushar i 5/10 minuter" (30-120 liter vatten) istället för att fylla handfatet (3-4 liter) och tvagar sig på gammaldags sätt. 
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Hmm)

Varannan vecka ca. Eller åtminstone tio dagar isär. Jag tvättar kön och armhålor varje dag men absolut inte hår! Mott hår är tjockare än tjockast och långt ner till svanken så det tar fruktansvärd rid att torka så hinner inte

• Anonym (mian)
    Aniiee skrev 2019-01-03 19:50:41 följande:

Faktiskt (side note) så blir jag lite full i skratt/fascinerad när folk vill spara på vattnet och "bara dushar i 5/10 minuter" (30-120 liter vatten) istället för att fylla handfatet (3-4 liter) och tvagar sig på gammaldags sätt. 
    Precis! Och tvärt om så kan man ta en väldigt snabb dusch på ett par minuter och man är lite fräschare efteråt, men har inte tvättat håret, rakat sig, skrubbat sig och alla andra saker som kan vara involverade i en tvättrutin.
  • Anonym (Hmm)
    Aniiee skrev 2019-01-03 19:50:41 följande:

Rack! Folk tar förgivet att man lutar apa pch äckel om man inte duschar varje dag. Jag tvättar kön och armhålor när jag borstar tänderna på morgonen. Men tvättar hår ovh hela kropp var 10-14 dag
  • Anonym (p)
    Anonym (D) skrev 2019-01-03 04:14:13 följande:

Var tredje dag, både hår och kropp.

ok, räcker för mig också ibland.
Svar på tråden Hur ofta duschar du?