• Nandez

Farmen 2019

Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

• Svar på tråden Farmen 2019
  • molly50
    Grodis15 skrev 2019-02-27 12:46:14 följande:
    Ja då vi får väl anta att hon är vuxen och har ätitboch druckit det hon kände att hon klarade av?

Blir bara så irriterad när folk här antyder att hon överdriver sin sjukdom eftersom hon ?tryckte i sig pizza och vin? när man faktiskt inte ens vet att hon gjorde det och även om hon gjorde det kanske hon kände att det gick bra just då. Tycker man märker tydligt att hon mår riktigt dåligt och är väldigt ledsen över att lämna. Blir så trött på alla som förminskar henne.
    Jag förminskar henne inte på något vis.
    Jag tänker bara att man som vuxen människa måste kunna säga till om man inte mår bra.
    Sen måste jag ju erkänna att hennes attityd genom hela programmet gör att jag har lite svårt för henne.
    Carpe Diem
  • Grodis15
    molly50 skrev 2019-02-27 13:02:15 följande:

Jag förminskar henne inte på något vis.

Jag tänker bara att man som vuxen människa måste kunna säga till om man inte mår bra.

Sen måste jag ju erkänna att hennes attityd genom hela programmet gör att jag har lite svårt för henne.

Nej det skrev jag väl inte heller att du gjorde :)

Men många gör det.

Jag tycker hon fått ta för mycket skit pga något som hände tidigt i programmet. Tycker att hon gjort helt rätt som stått upp för sig själv och försvarat sig men tyvärr har det lett till bråk för att folk inte kan ta att hon är en stark person. Förstår verkligen att hon lackat ur så ofta som hon gjort.
  • molly50
    Grodis15 skrev 2019-02-27 13:10:25 följande:
    Nej det skrev jag väl inte heller att du gjorde :)

Men många gör det.

Jag tycker hon fått ta för mycket skit pga något som hände tidigt i programmet. Tycker att hon gjort helt rätt som stått upp för sig själv och försvarat sig men tyvärr har det lett till bråk för att folk inte kan ta att hon är en stark person. Förstår verkligen att hon lackat ur så ofta som hon gjort.
    Fast 9 gånger av 10 när tjafs har uppstått så har hon varit inblandad. Och många gånger så har hon startat det själv.
    Och hon måste alltid ha sista ordet.
    Jag är också stark och har skinn på näsan och kan stå upp för mig själv.. Men jag hade aldrig nedlåtit mig själv till att bli inblandad i så mycket tjafs.
    Då hade jag hellre gått därifrån.
    Carpe Diem
  • Johannus
    Grodis15 skrev 2019-02-27 12:46:14 följande:
    Ja då vi får väl anta att hon är vuxen och har ätitboch druckit det hon kände att hon klarade av?
    Blir bara så irriterad när folk här antyder att hon överdriver sin sjukdom eftersom hon tryckte i sig pizza och vin när man faktiskt inte ens vet att hon gjorde det och även om hon gjorde det kanske hon kände att det gick bra just då. Tycker man märker tydligt att hon mår riktigt dåligt och är väldigt ledsen över att lämna. Blir så trött på alla som förminskar henne.
    Då tycker även jag att om man inte får tycka som man vill så ska inte heller andra tycka och säga elaka saker om Göran. Många har sagt att Göran är en gammal gnällig gubbe vilket inte jag tycker....

Men som sagt alla gillar vi olika.
  • Deceree1
    Grodis15 skrev 2019-02-26 21:51:25 följande:

Är till skillnad från er grymt inponerad av Maxine. Hon har gjort en ordentlig resa på farmen. Hon är väldigt rak och ärlig i sitt sätt och hon står upp för sig själv vilket jag gillar skarpt. Endast 21 år gammal är hon långt mycket ärligare och smartare än de flesta där inne. Hon är verkligen värd en finalplats!

Jag håller med dig. Jag är grymt imponerad av Maxine med tanke på hennes förutsättningar. Om man ser bortom dom där botoxläpparna så finns där en tjej som har utvecklats väldigt mycket och läser sig massor. Om man tänker att hon är van vid Stureplan och att utseende är vansinnigt viktigt så är ju det här livet raka motsatsen. Jag störde mig på henne i början men herregud vad hon har växt i mina ögon :))

En sak jag har tänkt på är att i början av programmet torpet så handlade det om att vattnet i brunnen va helt otjänligt. Dom spydde ju av vattnet. Vad har hänt eftersom ingen säger nåt om det? Dricker dom sjövatten?
  • Johannus

Det är egentligen inget kul att titta på Farmen eftersom Göran röstades ut från Torpet.
    Tror att Tobbe 2 ångrade att han ville ha med sig Neda till farmen istället för Göran. Självklart ville Neda ha med sig Stina.
    Tycker även att det var fel att göra så som Paulo gjorde för det kändes att även han ville ha ut Göran. Varför hade inte alla 4 kunnat få komma tillbaka och fått tävla mot det som är kvar på Farmen.?

Nu finns det bara en värdig vinnare och det är Diana.

• AnkiC

Så farmarna vet om att det finns ett torp? Va trist. Det trodde inte jag. Maxine och Emelie pratar i dagens avsnitt om att det kanske kommer in en torpare.

• Johannus
    AnkiC skrev 2019-02-28 17:38:27 följande:
    Så farmarna vet om att det finns ett torp? Va trist. Det trodde inte jag. Maxine och Emelie pratar i dagens avsnitt om att det kanske kommer in en torpare.
    Många av deltagarna har sett Farmen i flera år så klart dem vet att Torpet finns och att dem som åker ut i tinget hamnar där och till slut ska bara en komma tillbaka, men trist nu att tre får komma tillbaka när Paulo sa i början att bara en ska få komma tillbaka.

• AnkiC
    Johannus skrev 2019-02-28 20:34:32 följande:

Många av deltagarna har sett Farmen i flera år så klart dem vet att Torpet finns och att dem som åker ut i tinget hamnar där och till slut ska bara en komma tillbaka, men trist nu att tre får komma tillbaka när Paulo sa i början att bara en ska få komma tillbaka.

Ahaaa! Jag har inte sett farmen på några år så jag visste inte att torpet funnits innan. Det förklarar saken. Det känns ju bättre. Jag tycker det är skitkul att många kommer tillbaka. Fler intriger då. Särskilt med Stina. Tycker dock att det borde vart Masha istället för Tobias. Tänk Stina, Masha och Neda. Det hade vart nåt att se hur långa i synen alla hade blitt. Haha! Tobias är så trist och dessutom utmanare. Så irriterande att han är stark och smart. Han vinner säkert. Tycker det vore orättvist mot övriga. Och årets torpare efter 4 dagar på torpet! Så orättvist. Men Paolo sa ju endast en så konstigt är det. Verkar som de ändrar eftersom. Att skicka tillbaka endast Tobias hade varit ganska trist.
  • Johannus
    AnkiC skrev 2019-02-28 20:58:07 följande:
    Ahaaa! Jag har inte sett farmen på några år så jag visste inte att torpet funnits innan. Det förklarar saken. Det känns ju bättre. Jag tycker det är skitkul att många kommer tillbaka. Fler intriger då. Särskilt med Stina. Tycker dock att det borde vart Masha istället för Tobias. Tänk Stina, Masha och Neda. Det hade vart nåt att se hur långa i synen alla hade blitt. Haha! Tobias är så trist och dessutom utmanare. Så irriterande att han är stark och smart. Han vinner säkert. Tycker det vore orättvist mot övriga. Och årets torpare efter 4 dagar på torpet! Så orättvist. Men Paolo sa ju endast en så konstigt är det. Verkar som de ändrar eftersom. Att skicka tillbaka endast Tobias hade varit ganska trist.
    Årets farmen och Torpet har ändrat massor på reglerna, man får fritt prata om vem som ska väljas av storbonden, det har man inte fått göra förut.

Regel brott har gett  konsekvenser, men i årets Farmen har endast Maria blivit borthämtad så tittarna fått se det. Rocco fick göra som om han själv valde att gå utan att tittarna fick se eller veta  att det var grovt regelbrott.

Torparna sas det att ni ska alltid vara 4, men när femte kommer ska sist inkommen kämpa med denne som kommer från Farmen och till slut ska bara en Torpare vara kvar som får komma tillbaka till Farmen.
    Vad gjorde Paulo? Ändrade på reglerna och lät tre få komma till farmen.....Han ville nog bara att Göran inte ska få en chans att komma med.....Varför hade inte alla 4 kunnat komma tillbaka?

Svar på tråden Farmen 2019