• Nandez

Farmen 2019

Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

• Svar på tråden Farmen 2019
  • Gryntroll
    misil skrev 2019-02-22 13:54:17 följande:

Tycker Tobbe 1 och Emelie varit exemplariska i sitt paktande en eloge till dom :)

Ja, spelet kan de verkligen spela! Manipulativa till tusen men verkar ändå hålla en trevlig fasad.
  • Johannus

Jag tycker att Tobbe 1 uppför sig inte som vuxen.....
    Inte heller Emelie som tjallar till alla för att tro att hon är god för alla.

• Grodis15
    Johannus skrev 2019-02-22 18:12:00 följande:

Jag tycker att Tobbe 1 uppför sig inte som vuxen.....

Inte heller Emelie som tjallar till alla för att tro att hon är god för alla.

Men det är ju så hon spelar sitt spel. Man måste förstå att det är en tävling och hennes metod har tagit henne långt.
  • Johannus
    Grodis15 skrev 2019-02-22 19:16:47 följande:
    Men det är ju så hon spelar sitt spel. Man måste förstå att det är en tävling och hennes metod har tagit henne långt.
    Jo ja det har tagit Emelie långt, men när hon väl ska kämpa så blir det inte lätt för henne. Men helt klart kan hon vara Mullvad och kanske inte behöva tävla. Tror inte hon klarar styrka mot Diana eller Maxine....Vad hon kan om kunskap vet jag inte, men snart lär vi se och höra. Men att glida på en räkmacka och inte behöva kämpa för sin plats tycker jag är fegt både för henne och Tobbe1....Så jag hoppas att Tobbe 2 nu tar Tobbe1 och att Tobbe 1 åker ut.
    Tobbe1 väljer Emelie till storbonde som får ännu en vecka på sig att glida på Farmen och hon väljer Diana som i sin tur väljer Maxine.....Diana slår ut Maxine som väljer Tobbe 2 till storbonde.....Han väljer Diana till förste kämpe som väljer Emelie till andre och då Emelie åker hon ut...….

Allt jag skrivit kan omkullkastas för gänget från Torpet kommer ju att komma in. Kan vara så att flera får åka på engång i tävlingar som dem måste göra.
  • flygrl
    misil skrev 2019-02-22 13:54:17 följande:

Tycker Tobbe 1 och Emelie varit exemplariska i sitt paktande en eloge till dom :)

Grodis15 skrev 2019-02-22 14:08:51 följande:

Håller verkligen med dig! Dom har fattat att det är en tävling och att man måste spela om man vill vinna. Hoppas att någon av dom vinner!

Gryntroll skrev 2019-02-22 17:30:44 följande:

Ja, spelet kan de verkligen spela! Manipulativa till tusen men verkar ändå hålla en trevlig fasad.

Visst, Tobbe I & Emelie har kommit långt mha falskspel. Det kan man inte ta ifrån dom. Men precis som man kan ha kritiska synpunkter på spelare i en fotbollsmatch kan man också ha det på Farmen deltagare. Jag tycker dom går för långt i sitt falskspel bla. genom lova saker dom aldrig tänkt hålla och att få människor att tycka illa om varandra. Att ta en annan person i hand och säga typ ?Jag lovar. Du kan lita på mig? tycker jag e jävligt lågt. Särskilt när det riktas mot en person som Tess som uppenbarligen redan va rätt ledsen och kände sig sviken. :-

Jag tycker man även i en tävling kan försöka hålla på viss sportslighet och grundläggande respekt deltagare emellan.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-02-22 22:32:55 följande:
    Visst, Tobbe I & Emelie har kommit långt mha falskspel. Det kan man inte ta ifrån dom. Men precis som man kan ha kritiska synpunkter på spelare i en fotbollsmatch kan man också ha det på Farmen deltagare. Jag tycker dom går för långt i sitt falskspel bla. genom lova saker dom aldrig tänkt hålla och att få människor att tycka illa om varandra. Att ta en annan person i hand och säga typ Jag lovar. Du kan lita på mig tycker jag e jävligt lågt. Särskilt när det riktas mot en person som Tess som uppenbarligen redan va rätt ledsen och kände sig sviken. :-
    Jag tycker man även i en tävling kan försöka hålla på viss sportslighet och grundläggande respekt deltagare emellan.
    Håller fullständigt med dig.
    Men det verkar som att det är dagens sång att alla ska ljuga för alla. Inte visa respekt för din näste.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-02-22 22:36:49 följande:

Håller fullständigt med dig.

Men det verkar som att det är dagens sång att alla ska ljuga för alla. Inte visa respekt för din näste.

Alla medel e tillåtna typ. Ja, tyvärr... :/
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-02-22 23:14:10 följande:
    Alla medel e tillåtna typ. Ja, tyvärr... :/
    Ja du det verkar som att alla medel är tillåtna i dag.
  • Grodis15
    Johannus skrev 2019-02-22 21:54:01 följande:

Jo ja det har tagit Emelie långt, men när hon väl ska kämpa så blir det inte lätt för henne. Men helt klart kan hon vara Mullvad och kanske inte behöva tävla. Tror inte hon klarar styrka mot Diana eller Maxine....Vad hon kan om kunskap vet jag inte, men snart lär vi se och höra. Men att glida på en räkmacka och inte behöva kämpa för sin plats tycker jag är fegt både för henne och Tobbe1....Så jag hoppas att Tobbe 2 nu tar Tobbe1 och att Tobbe 1 åker ut.

Tobbe1 väljer Emelie till storbonde som får ännu en vecka på sig att glida på Farmen och hon väljer Diana som i sin tur väljer Maxine.....Diana slår ut Maxine som väljer Tobbe 2 till storbonde.....Han väljer Diana till förste kämpe som väljer Emelie till andre och då Emelie åker hon ut...?.

Allt jag skrivit kan omkullkastas för gänget från Torpet kommer ju att komma in. Kan vara så att flera får åka på engång i tävlingar som dem måste göra.

Alltså vad pratar du om? Emelie har ju tävlat och slagit ut Stina i styrka!? Tycker inte man kan säga att någon har glidit som både tävlat och varit storbonde. Det är väl Diana som glidit då för hon har väl varken tävlat eller varit storbonde?

Förstår inte riktigt hur du resonerar för det blir väl lättare för Emelie och Tobbe ju fler de slår ut innan de tävlar? Smart att låta andra ta ut de som är starka för att själv ta sig så långt som möjligt när man själv kanske inte är så stark.
  • Emerencia
    Grodis15 skrev 2019-02-23 07:20:38 följande:

Alltså vad pratar du om? Emelie har ju tävlat och slagit ut Stina i styrka!? Tycker inte man kan säga att någon har glidit som både tävlat och varit storbonde. Det är väl Diana som glidit då för hon har väl varken tävlat eller varit storbonde?

Förstår inte riktigt hur du resonerar för det blir väl lättare för Emelie och Tobbe ju fler de slår ut innan de tävlar? Smart att låta andra ta ut de som är starka för att själv ta sig så långt som möjligt när man själv kanske inte är så stark.

Diana har visst tävlat, hon tog Therese i styrka med repet. Den som har glidit är Tobbe 1.
Svar på tråden Farmen 2019