• Nandez

Farmen 2019

Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

• Svar på tråden Farmen 2019
  • molly50
    Johannus skrev 2019-02-25 13:05:32 följande:
    Ja jag håller med att Diana har spelat reko spel hela vägen så hon är värdig vinnare på så sätt. Hoppas det är hon och Göran i finalen. Jag kan inte tänka mig någon annan gå i final.
    Ja,det är väl de två som har varit ärligast och jobbat hårdast i alla fall.
    Carpe Diem
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-02-24 21:11:16 följande:

Jag tyckte det var lite fegt av Tobbe 2 att välja Diana som andre kämpe, men som tur var så vann Diana och slog ut Tobbe.

Diana har verkligen på känn att Tobbe1 går bakom ryggen och även Emelie, men sluga Emelie ljög ännu mer för henne. Emelie är ingen rakryggad människa inte heller Tobbe1.

Och som jag sa före dem kommer inte att vinna för sakerna dem skulle göra då Kim vile ha på sitt sätt även om Wincent sa att alla skulle göra alla uppgifter. Varför bara inte lyssna och göra som Wincent säger.

Ja, bra att Diana vann. :) Klurig tävling förresten.

Fast hellre hade jag sett Tobbarna mötas i tvekampen och att Tobbe II slagit ut Tobbe I.

Bra att Diana genomskådat Tobbe I men synd hon fortfarande litar på Emelie. Hoppas hon snart fattar dom båda har en pakt ihop. :/

Och Kims storbondevecka va ju en katastrof och avslutades inte helt oväntat med att uppdragen blev underkända. Att dom skulle se över hagarna mm hade ju Kim helt glömt. Pinsamt som fan. :/
    molly50 skrev 2019-02-24 21:27:31 följande:

Jag hoppas att Diana ska vinna. Hon är en värdig vinnare.

Jag tycker att Tobbe1 occh Emelie kör med för mycket fulspel för att de ska kännas som värdiga.

Sen hoppas jag att Tobbe2 slår ut antingen Masha eller Stina på torpet.

Diana e den mest värdiga vinnaren, absolut. Och Tobbe I & Emelie dom minst värdiga.

Mahsa lämnade så nu hoppas jag Tobbe II slår ut Stina från Torpet.
    Johannus skrev 2019-02-24 22:14:50 följande:

Jag är glad att Diana slog ut Tobbe 2. Och jag hoppas att Kim åker nästa söndag, men det kan vara så att Torparna måste denna veck slå ut varann så bara ne finns kvar och då kommer denne person att komma till Farmen. Förhoppningsvis så blir det Göran som kommer tillbaka som i sin tur slår ut Tobbe original. 

Det som ska vara i Final är Diana och Göran.

Maxine e inget stort fan av Tobbe I så kanske hon sätter honom som första kämpe. Kim e väl inget stort hot så han kan va kvar en vecka till.

Blir spännande med Torpet finalen. Hoppas Göran eller möjligen Tobbe II kommer tillbaka till Farmen.

Diana vs Göran vore en bra Farmen final, ja.
    Johannus skrev 2019-02-24 23:51:37 följande:

Torpet!!!!! Jaja...?.Alla klagade att dom hade ont i magen, ont i huvudet, men när Paulo kom och lagade massor av pizza och hade vin med sig får åt alla som om dem aldrig varit sjuka...?.

Nå nu är Tobbe 2. Macha, Stina, Neda och Göran i Torpet final......Vem av dem kommer vidare till Farmen? Hoppas Göran.

Fast hungern och längtan efter nåt gott att äta kan tillfälligt ha dövat magsjukan. Och det slog väl tillbaka mot Mahsa sen också.
    Gryntroll skrev 2019-02-25 11:48:21 följande:

Ja Diana är den jag också hoppas ska vinna.

Tobbe och Emelie är som sagt sjukt manipulativa och trevliga/inställsamma, spelar spelet men borde inte vinna. Jag tror att det kommer bita dem ordentligt i baken nu när det börjar krakelera och Diana har fått upp ögonen för vad som sker.

Ja, hoppas Diana och Maxine med för den delen fattar fullt ut va som pågår dvs att Tobbe I & Emelie har en stenhård pakt. Vill se The Master & Emelie bita sig själva i svansen! :)
    molly50 skrev 2019-02-25 12:05:59 följande:

Ja,de spelar fulspel och är falska. Och det tycker jag inte är en värdig vinnare.

Jag hoppas att Diana avslöjar dem.

Japp!
    molly50 skrev 2019-02-25 12:08:15 följande:

Så är det ju absolut. Men jag tycker ändå att Diana är den mest värdiga vinnaren. Hon har inte tjafsat,snackat skit eller deltagit i något fulspel. Och hon jobbar och sköter saker på gården.

Hon har hela tiden varit ärlig och kört med raka rör.

Bra beskrivning av Diana.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-02-26 00:57:53 följande:
    Diana e den mest värdiga vinnaren, absolut. Och Tobbe I & Emelie dom minst värdiga.

Mahsa lämnade så nu hoppas jag Tobbe II slår ut Stina från Torpet.
    Johannus skrev 2019-02-24 22:14:50 följande:

Jag är glad att Diana slog ut Tobbe 2. Och jag hoppas att Kim åker nästa söndag, men det kan vara så att Torparna måste denna veck slå ut varann så bara ne finns kvar och då kommer denne person att komma till Farmen. Förhoppningsvis så blir det Göran som kommer tillbaka som i sin tur slår ut Tobbe original. 

Det som ska vara i Final är Diana och Göran.

Japp!Bra beskrivning av Diana.
    Ja,jag håller med.

Lämnade Masha självmant eller blev hon för sjuk?
    Synd om hon lämnade självmant, Hade velat se henne utslagen. 
    Carpe Diem
  • Linnis92
    molly50 skrev 2019-02-26 11:28:13 följande:

Ja,jag håller med.

Läste på hennes Instagram att läkarna så ifrån, hon behövde komma till en steril miljö för att inte få permanenta skador.
  • Johannus
    Linnis92 skrev 2019-02-26 11:42:47 följande:
    Läste på hennes Instagram att läkarna så ifrån, hon behövde komma till en steril miljö för att inte få permanenta skador.
    Det är konstigt att vissa åker för bakterier i magen när vissa andra inte gör det...Alex som åkte ut tidigare skrev i tidningar att han fått magtarms bakterie.

Göran hade några dagar ont i magen, men han lämnade inte Torpet ändå utan fortsatte att kämpa.

Hoppas verkligen att Tobbe 2 kör ut Stina.
    Göran slår ut Neda i Torpet finalen och Göran sen slår ut Tobbe 2.
  • molly50
    Ok. Undrar om det kan vara något hon ätit. De smällde ju i sig pizzor och vin mm som om de aldrig sett mat förut.
    Carpe Diem
  • flygrl
    molly50 skrev 2019-02-26 11:28:13 följande:

Ja,jag håller med.

I programmet sa hon ju att hon själv kommit fram till att hon måste lämna pga hälsan men då va det väl så att hon i praktiken inte hade nåt annat val. Och det får man ju förstå.
    Johannus skrev 2019-02-26 11:53:41 följande:

Det är konstigt att vissa åker för bakterier i magen när vissa andra inte gör det...Alex som åkte ut tidigare skrev i tidningar att han fått magtarms bakterie.

Göran hade några dagar ont i magen, men han lämnade inte Torpet ändå utan fortsatte att kämpa.

Hoppas verkligen att Tobbe 2 kör ut Stina.

Göran slår ut Neda i Torpet finalen och Göran sen slår ut Tobbe 2.

Sjukdom i mage-tarm kan väl va olika allvarligt och att det e därför vissa kan fortsätta medans andra får avbryta. Beror väl också på hur länge man e sjuk, om det släpper efter nån dag eller inte. :/

Ja, blir spännande se om Göran kan ta sig tillbaka till Farmen. Tobbe II blir en väldigt tuff motståndare i både fysiska grenar och kunskap.
    molly50 skrev 2019-02-26 11:59:34 följande:

Ok. Undrar om det kan vara något hon ätit. De smällde ju i sig pizzor och vin mm som om de aldrig sett mat förut.

Ja, man undrar. Särskilt alkohol kan väl va förödande för en redan kass mage.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-02-26 12:36:20 följande:
    I programmet sa hon ju att hon själv kommit fram till att hon måste lämna pga hälsan men då va det väl så att hon i praktiken inte hade nåt annat val. Och det får man ju förstå.

Sjukdom i mage-tarm kan väl va olika allvarligt och att det e därför vissa kan fortsätta medans andra får avbryta. Beror väl också på hur länge man e sjuk, om det släpper efter nån dag eller inte. :/

Ja, blir spännande se om Göran kan ta sig tillbaka till Farmen. Tobbe II blir en väldigt tuff motståndare i både fysiska grenar och kunskap.

Helt klart kan mag/tarm bakterier vara olika för olika personer och olika allvarligt, men vet man att man har så ont i magen och feber där till så skulle man inte kunna eller vela äta Pizza med vin till oavsett att man varit hungrig en längre tid...Tänker på  när man har magsjuka att man är inte hungrig, man blir illamående bara av lukten av mat. Och att inta alkohol när man är så sjuk fattar jag inte.
  • Johannus

Nåt som jag tycker är konstigt både på farmen och Torpet är att man sällan sett deltagarna  tvätta sina kläder. Oavsett att dem måste göra det vid sjön så har man sällan sett dem tvätta och ha på tork. Ok vi ser inte allt som sker på gårdarna, men man ser att dem ofta har smutsiga kläder på sig.

Farmen fick en gryta där dem kunde värma vatten i och tvätta kläderna, men ingen orkar hämta vatten till den och värma upp vattnet. Att gå i smutsiga kläder är heller inte bra. Mammorna på 1800- talet hade många barn, men tvättade på det viset för att har rena kläder och sängkläder till sig.

Varför jag skrev det här är för att hygien och renlighet är viktigt för att inte få i sig bakterier. Så även hur maten tillagas. Har deltagarna tid att tvätta händerna på ett eller annat sätt innan dem lagar mat?

Man har heller inte sett på Torpet hur dem förvarar maten. Står den varmt så får man bakterier i maten och ner i magen.

• molly50
    flygrl skrev 2019-02-26 12:36:20 följande:

I programmet sa hon ju att hon själv kommit fram till att hon måste lämna pga hälsan men då va det väl så att hon i praktiken inte hade nåt annat val. Och det får man ju förstå

Alla reagerar vi väl olika på dessa magåkommor.
    Men att dricka alkohol i det läget är väl direkt vansinnigt.
    Carpe Diem
Svar på tråden Farmen 2019