• Nandez

Farmen 2019

Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

• Svar på tråden Farmen 2019
  • Johannus
    Grodis15 skrev 2019-02-23 07:20:38 följande:
    Alltså vad pratar du om? Emelie har ju tävlat och slagit ut Stina i styrka!? Tycker inte man kan säga att någon har glidit som både tävlat och varit storbonde. Det är väl Diana som glidit då för hon har väl varken tävlat eller varit storbonde?
    Förstår inte riktigt hur du resonerar för det blir väl lättare för Emelie och Tobbe ju fler de slår ut innan de tävlar? Smart att låta andra ta ut de som är starka för att själv ta sig så långt som möjligt när man själv kanske inte är så stark.
    Diana har tävlat i styrka mot Tess och Diana är en person som inte paktar med någon.

Jag håller med dig att det är smart att se till att anda åker före, men det är även respektlöst att Tobbe1 och Emelie för storbondens ord . Det är storbondens ord som är lag. 
  • molly50
    flygrl skrev 2019-02-22 22:32:55 följande:
    Grodis15 skrev 2019-02-22 14:08:51 följande:

Håller verkligen med dig! Dom har fattat att det är en tävling och att man måste spela om man vill vinna. Hoppas att någon av dom vinner!

Visst, Tobbe I & Emelie har kommit långt mha falskspel. Det kan man inte ta ifrån dom. Men precis som man kan ha kritiska synpunkter på spelare i en fotbollsmatch kan man också ha det på Farmen deltagare. Jag tycker dom går för långt i sitt falskspel bla. genom lova saker dom aldrig tänkt hålla och att få människor att tycka illa om varandra. Att ta en annan person i hand och säga typ ?Jag lovar. Du kan lita på mig? tycker jag e jävligt lågt. Särskilt när det riktas mot en person som Tess som uppenbarligen redan va rätt ledsen och kände sig sviken. :-

Jag tycker man även i en tävling kan försöka hålla på viss sportslighet och grundläggande respekt deltagare emellan.
    Jag håller med dig helt och hållet.
    Carpe Diem
  • molly50
    Grodis15 skrev 2019-02-23 07:20:38 följande:
    Alltså vad pratar du om? Emelie har ju tävlat och slagit ut Stina i styrka!? Tycker inte man kan säga att någon har glidit som både tävlat och varit storbonde. Det är väl Diana som glidit då för hon har väl varken tävlat eller varit storbonde?

Förstår inte riktigt hur du resonerar för det blir väl lättare för Emelie och Tobbe ju fler de slår ut innan de tävlar? Smart att låta andra ta ut de som är starka för att själv ta sig så långt som möjligt när man själv kanske inte är så stark.
    Diana har tävlat,men inte varit storbonde. 
    Diana slog ju ut Tess i styrka.
    Carpe Diem
  • Deceree1

Jag har inte sett Farmen på flera dagar........:(

Däremot har jag träffat en kompis som jag inte träffat på 30 år.

Jag har beställt ett internet nu så jag ska se ikapp snart. Jag får ju läsa vad ni skriver så länge :))

Ni håller mig uppdaterad :)))))

• Grodis15
    Johannus skrev 2019-02-23 12:51:43 följande:

Diana har tävlat i styrka mot Tess och Diana är en person som inte paktar med någon.

Jag håller med dig att det är smart att se till att anda åker före, men det är även respektlöst att Tobbe1 och Emelie för storbondens ord . Det är storbondens ord som är lag. 

Juste jag hade glömt det!

Ja men bara för att dom försöker påverka storbonden behöver ju inte denne göra som dom säger. Tycker intet det är respektlöst att försöka påverka till sin fördel i en tävling.
  • Johannus
    Grodis15 skrev 2019-02-23 17:06:34 följande:
    Juste jag hade glömt det!
    Ja men bara för att dom försöker påverka storbonden behöver ju inte denne göra som dom säger. Tycker intet det är respektlöst att försöka påverka till sin fördel i en tävling.
    Förr fick man inte prata om vem som skulle väljas det var lagbrott att göra det, men allting ändras till det sämre. 
    Jag tänker att när deltagarna senare kollar programmet så kan det bli bråk om varför den och den gjorde så och ändå var som goda vänner under tiden på Farmen

Men vi har olika åsikter och så ska det få vara.
  • Johannus

Jag tyckte det var lite fegt av Tobbe 2 att välja Diana som andre kämpe, men som tur var så vann Diana och slog ut Tobbe.

Diana har verkligen på känn att Tobbe1 går bakom ryggen och även Emelie, men sluga Emelie ljög ännu mer för henne. Emelie är ingen rakryggad människa inte heller Tobbe1.

Och som jag sa före dem kommer inte att vinna för sakerna dem skulle göra då Kim vile ha på sitt sätt även om Wincent sa att alla skulle göra alla uppgifter. Varför bara inte lyssna och göra som Wincent säger.

• Grodis15

Hade helst sett att Diana fått lämna men är ändå glad att Tobias åkte ut för nu har Tobbe (original) större chans att vinna hela farmen!

Plus att jag hoppas att Tobias slår ut Göran från Torpet.

Svar på tråden Farmen 2019