• Nandez

Farmen 2019

Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

• Svar på tråden Farmen 2019
  • molly50
    Johannus skrev 2019-02-21 17:44:31 följande:

När Tess, Tobbe och Maxine kom till Farmen så var det Maxin som började med att mobba Tess och jag kan tänka mig att det andra trodde mer på Maxine och hängde med att vara otrevliga med henne. Men vi vet ju heller inte när hon har blivit hotad som också påverkarade hennes sätt. 

Vi får se hur Kim tänker i kväll.

Och han valde Tobbe 2.
    Carpe Diem
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-02-21 19:56:22 följande:
    Och han valde Tobbe 2.
    Kim valde Tobbe 2.....Och är han karl för sin skjorta så väljer han Tobbe 1 eftersom båda vill visa sin styrka.
    Skulle han välja en tjej då skulle han få veta efteråt att han var en svag kille som tog en tjej.

Men jag anser att till nästa år ska det inte få pågå såna här snack om vem storbonden ska välja utan det ska vara tyst av deltagarna och endast storbonden tar det ansvaret själv. Lika för alla inte påverkan fån deltagarna.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-02-21 20:01:12 följande:
    Kim valde Tobbe 2.....Och är han karl för sin skjorta så väljer han Tobbe 1 eftersom båda vill visa sin styrka.
    Skulle han välja en tjej då skulle han få veta efteråt att han var en svag kille som tog en tjej.

Men jag anser att till nästa år ska det inte få pågå såna här snack om vem storbonden ska välja utan det ska vara tyst av deltagarna och endast storbonden tar det ansvaret själv. Lika för alla inte påverkan fån deltagarna.
    Ja,jag kan bara hålla med. 
    Carpe Diem
  • flygrl

Bra att Diana äntligen fick upp ögonen för Tobbe I:s fulspel. Maxine & Tobbe II har också fattat så nu kommer Tobbe I:s & Emelies makt troligen minska.

molly50 skrev 2019-02-21 19:55:35 följande:

Inte alltid så lätt att komma ihåg. 

Johannus skrev 2019-02-21 20:01:12 följande:

Vågar man hoppas på att Tobbe II väljer Tobbe I aka The Master som första kämpe och slår ut honom? Det vore som en dröm ffs.

Blir väldigt spännande på söndag.

Ja, det kanske vore bra om det inte fick snackas en massa kring första kämpe valet utan att storbonden skötte det helt utan inblandning från andra. Tror däremot den regeln skulle kunna bli svår att upprätthålla.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-02-22 01:10:06 följande:
    Bra att Diana äntligen fick upp ögonen för Tobbe I:s fulspel. Maxine & Tobbe II har också fattat så nu kommer Tobbe I:s & Emelies makt troligen minska.

smile5.gif

Vågar man hoppas på att Tobbe II väljer Tobbe I aka The Master som första kämpe och slår ut honom? Det vore som en dröm ffs.
    Blir väldigt spännande på söndag. smile1.gif

Ja, det kanske vore bra om det inte fick snackas en massa kring första kämpe valet utan att storbonden skötte det helt utan inblandning från andra. Tror däremot den regeln skulle kunna bli svår att upprätthålla.
    Håller med om att det var bra att Diana förstod vad som var på gång. Hoppas att makten mellan Tobbe 1 och Emelie avtar.
    Jag tror att Tobbe 2 visar att han är man och slåss mot en man för annars skulle han anses som feg efteråt.

Jag har för mig att man inte fick prata om vem storbonden skulle välja tidigare och ju mer jag tänker på det så var det nog så förr. Men som sagt det finns numera inga regler någonstans.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-02-22 01:39:08 följande:
    Håller med om att det var bra att Diana förstod vad som var på gång. Hoppas att makten mellan Tobbe 1 och Emelie avtar.
    Jag tror att Tobbe 2 visar att han är man och slåss mot en man för annars skulle han anses som feg efteråt.

Jag har för mig att man inte fick prata om vem storbonden skulle välja tidigare och ju mer jag tänker på det så var det nog så förr. Men som sagt det finns numera inga regler någonstans.
    Jag har också för mig att dte var så för,att de inte fick försöka påverka storbonden inför förstakämpesvalet. Utan att det var storbondens ensak.
    Det är ju synd att det inte har fått fortsätta.
    Carpe Diem
  • flygrl
    flygrl skrev 2019-02-22 01:10:06 följande:

Vågar man hoppas på att Tobbe II väljer Tobbe I aka The Master som första kämpe och slår ut honom?

Menade förstås att Tobbe II ska välja Tobbe I som andra kämpe och inget annat.
    Johannus skrev 2019-02-22 01:39:08 följande:

E det så? Då får vi hoppas machoattityden vinner här och att det blir Battle of the Tobbes. Där Tobbe I får ta avsked till Farmen och sin masterplan.
  • misil

Tycker Tobbe 1 och Emelie varit exemplariska i sitt paktande en eloge till dom :)

• Grodis15
    misil skrev 2019-02-22 13:54:17 följande:

Tycker Tobbe 1 och Emelie varit exemplariska i sitt paktande en eloge till dom :)

Håller verkligen med dig! Dom har fattat att det är en tävling och att man måste spela om man vill vinna. Hoppas att någon av dom vinner!
Svar på tråden Farmen 2019