• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Anonym (Jb)

Kan någon hjälpa mig att tyda ett test?

• Lyra78
    hallonsaft24 skrev 2019-03-11 14:09:49 följande:
    Jag är på ÄL+10 och den här väntan är så jobbig. Jag mådde lite illa för två dagar sedan och har haft lite molvärk, men så här jag jag mått även de månader som jag inte blivit gravid. Så hoppet är väl ganska litet!

Har du varit gravid tidigare och kan känna igen symptomen?

När jag var gravid med dottern så började jag känna mig konstig redan en vecka efter ÄL. Det var liksom ingen tvekan den gången. Man tänker ju att det ska kännas precis likadant den här gången.
    Då är vi ju nästan lika Glad. När tänker du testa?
    Jag har två barn (och två missfall) och alla gånger har jag också "vetat". Men nu har kroppen betett sig annorlunda, kanske för att jag är så mycket äldre den här gången. Både i december och januari var jag helt säker på att jag var gravid, men icke. Så nu vågar jag inte alls lita på kroppens signaler Obestämd. Men hoppet finns ju där ändå! 
  • Lyra78
    Swn skrev 2019-03-11 13:07:31 följande:

Äntligen positivt ÄL test! Nu kör vi :)

Heja! SkrattandeGravid
  • fannylinnea
    Anonym (Jb) skrev 2019-03-11 15:48:07 följande:

Kan någon hjälpa mig att tyda ett test?

Hej. Jag ser tyvärr ingenting. Testade du på bim? Testa igen om någon dag om mensen inte kommit. Kanske för lågt hcg för att det ska ge utslag nu. Lycka till Glad
  • Ok1020

Har ju försökt i över ett halvår och tempen ser så fin ut hittills den här månaden. Aldrig haft så hög temp förut. Har BIM på torsdag, men är så himla orolig för att förstöra nått. Vill så gärna bada badkar men inbillar mig att värmen kan förstöra nått, konstigt jag vet. Kan det hända?

Jag äter också min första boragokur, alla andra månader har jag haft alla möjliga symtom som gjort att jag var HELT säker på att det tagit sig varje månad, men inte. Just nu har jag NOLL symptom.. har annars grov PMS..vet inte vad som ska hända, men det kanske beror på boragon.

• fannylinnea
    Ok1020 skrev 2019-03-11 18:18:55 följande:

Har ju försökt i över ett halvår och tempen ser så fin ut hittills den här månaden. Aldrig haft så hög temp förut. Har BIM på torsdag, men är så himla orolig för att förstöra nått. Vill så gärna bada badkar men inbillar mig att värmen kan förstöra nått, konstigt jag vet. Kan det hända?

Jag äter också min första boragokur, alla andra månader har jag haft alla möjliga symtom som gjort att jag var HELT säker på att det tagit sig varje månad, men inte. Just nu har jag NOLL symptom.. har annars grov PMS..vet inte vad som ska hända, men det kanske beror på boragon.

Jag har också funderat på det - att bada. Varmt vatten innehåller mer bakterier och bakterier kan ju orsaka urinvägsinfektioner o svamp osv. Och det i sig är ju inte bra om man är gravid. Men om du tar ett "vanligt" bad hemma så har jag svårt att tänka mig att det ska kunna förstöra nåt. Om man är gravid är det ju viktigt att stressa ner och slappna av. Vad är då bättre än ett skönt bad Glad

Men detta är ju bara mina tankar. Vågar inte säga att det till 100% är ofarligt för det vet jag inte Glad
  • Ok1020
    fannylinnea skrev 2019-03-11 18:36:54 följande:

Jag har också funderat på det - att bada. Varmt vatten innehåller mer bakterier och bakterier kan ju orsaka urinvägsinfektioner o svamp osv. Och det i sig är ju inte bra om man är gravid. Men om du tar ett "vanligt" bad hemma så har jag svårt att tänka mig att det ska kunna förstöra nåt. Om man är gravid är det ju viktigt att stressa ner och slappna av. Vad är då bättre än ett skönt bad

Men detta är ju bara mina tankar. Vågar inte säga att det till 100% är ofarligt för det vet jag inte

Det låter klokt, ja det är i mitt egna badkar men har blivit så himla paranoid efter alla misslyckade försök, att jag försöker leva så himla perfekt jag kan men vet att det blir överdrivet. Tex över 7 månader utan kaffe och jag bokstavligt somnar på jobbet men kan inte låta mig själv riskera nått. Man blir så knäpp!
Svar på tråden BIM Mars 2019