• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Anonym (Envis mysare)

Nej. Dag 3 och ingen mens i sikte än. Så här sen har den aldrig varit. Men konstig i magen är jag. Nej ja fattar ingenting. Vi får se vad som händer. Kan vara kroppen som krånglar eller så är jag gravid. Jag har inte testat än :) första gången jag inte går nuts med test :))

• Lyra78
    Mosigos skrev 2019-03-11 09:45:21 följande:

Behöver hjälp!! Hur svagt kan strecket vara för att visa positivt test?

Tog precis 2 test med olika urin och på båda är det ett väldigt svagt streck, fast inte så svagt att jag har inbillat mig utan det är 2 streck!

Bim imorgon, försök 23/24 så vågar verkligen inte hoppas på något :s

Låter som att du är gravid! Sannolikheten att två stickor skulle visa spökstreck är väl inte särskilt stor. Testa imorgon igen! Håller tummarna för dig Glad
  • Ilseli
    minnie768 skrev 2019-03-11 11:56:13 följande:
    Jasså? Hittade de den via en "vanlig" gynundersökning? Ringde faktiskt en annan klinik nu här i närheten, fick tid för en "vanlig" gynundersökning i början på april. Vet inte hur mycket det kan hjälpa. Men de skulle kolla livmoder, slemhinna osv. Känns ändå som en bra början, innan sambon smällt detta lite med en ev. utredning :) Fick reda på i helgen att sambons kusin precis påbörjat en utredning också. Då kommer det nog kännas "mer ok" tror jag.
    Spännande!! När är bim?! :) :) 
    Ett helt vanligt VUL som en del av fertilitetsutredningen :) Bim är 18/3! Det är ju en superbra början, en hel del kan ju ses även vid ett vanligt gyn-besök. Lycka till :)
  • Mosigos
    Lyra78 skrev 2019-03-11 13:07:00 följande:

Låter som att du är gravid! Sannolikheten att två stickor skulle visa spökstreck är väl inte särskilt stor. Testa imorgon igen! Håller tummarna för dig 

Åh, jag hoppas verkligen!
  • Lyra78

Äl+8 idag och dagarna sniglar sig fram. Har sedan igår haft jättemycket känningar, särskilt molvärk men också yrsel, trötthet, hjärtlappningar och humörsvängningar, och brukar inte ha det så här tidigt. Kan inte hjälpa att förhoppningarna är stora just nu Glad. Åh vad det är svårt att hålla sig från att testa, men jag har aldrig sett nåt före +11 så ska försöka hålla mig till dess.

• minnie768
    Ilseli skrev 2019-03-11 13:12:55 följande:
    Ett helt vanligt VUL som en del av fertilitetsutredningen :) Bim är 18/3! Det är ju en superbra början, en hel del kan ju ses även vid ett vanligt gyn-besök. Lycka till :)
    Tack! :) Någonstans måste man börja, så jag tjuvstartar lite innan sambon är redo :P haha. Oj det är ju snart, håller tummarna! Du får uppdatera hur det gick :) 
  • hallonsaft24
    Lyra78 skrev 2019-03-11 13:14:16 följande:

Äl+8 idag och dagarna sniglar sig fram. Har sedan igår haft jättemycket känningar, särskilt molvärk men också yrsel, trötthet, hjärtlappningar och humörsvängningar, och brukar inte ha det så här tidigt. Kan inte hjälpa att förhoppningarna är stora just nu . Åh vad det är svårt att hålla sig från att testa, men jag har aldrig sett nåt före +11 så ska försöka hålla mig till dess.

Jag är på ÄL+10 och den här väntan är så jobbig. Jag mådde lite illa för två dagar sedan och har haft lite molvärk, men så här jag jag mått även de månader som jag inte blivit gravid. Så hoppet är väl ganska litet!

Har du varit gravid tidigare och kan känna igen symptomen?

När jag var gravid med dottern så började jag känna mig konstig redan en vecka efter ÄL. Det var liksom ingen tvekan den gången. Man tänker ju att det ska kännas precis likadant den här gången.
  • Geranium

Jag har BIM idag. Tog ett test i morse som visade negativt. Ingen mens an sa lange, men en hel del flytningar. Har haft lite molvark till och fran som upphorde for 5-6 dagar sedan, som sedan kom tillbaka igar kvall en stund. Idag har jag inte kant av nagonting alls forutom nagra hugg i livmodersomradet. Har aven varit sa sjukt trott hela forra veckan. Somnade lite varstans och har knappt kunnat halla mig vaken pa jobbet. Ska ta ytterligare ett test imorgon eller i overmorgon.

• Mosigos
    Geranium skrev 2019-03-11 14:45:58 följande:

Jag har BIM idag. Tog ett test i morse som visade negativt. Ingen mens an sa lange, men en hel del flytningar. Har haft lite molvark till och fran som upphorde for 5-6 dagar sedan, som sedan kom tillbaka igar kvall en stund. Idag har jag inte kant av nagonting alls forutom nagra hugg i livmodersomradet. Har aven varit sa sjukt trott hela forra veckan. Somnade lite varstans och har knappt kunnat halla mig vaken pa jobbet. Ska ta ytterligare ett test imorgon eller i overmorgon.

Hoppashoppas, håller tummarna för dig!!
Svar på tråden BIM Mars 2019