• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Nicciz

ÄL+5 och tiden går sååå långsamt. Känner absolut ingenting, men det gjorde jag sist också när jag blev gravid. Tänkte testa första ggn på ÄL+9 eller ÄL+10. Någon mer som ligger på typ samma datum?

• Jilo
    Lyra78 skrev 2019-03-12 08:52:00 följande:

Tråkigt att höra! Fick du ett tidigt missfall?

Antar det, men det var inte så farligt. Eftersom jag hade tagit negativa tester några dagar innan, samt tempen sjunkit dagen innan så var jag beredd trots plusset (som dessutom var ganska svagt om än fullt synligt). Det var inte så mycket tråkigare än som vanlig ovälkommen mens...Bara jobbigare med smärtor och myyyycket blödning. Har varit lite låg och känslig men det kan man ju som sagt vara ändå, och det var förra veckan så nu är vi på banan igen och räknar ner till äl :) Hur går det för dig? :)
  • Leos Mamma 88
    Anonym (Envis mysare) skrev 2019-03-12 12:13:17 följande:

Kan nog säga jag är gravid utan test. Men ska försöka fixa ett idag för att få det svart på vitt.

Hur kan du veta? :)

Så nyfiken!

Häromdagen kände jag mig gravid, idag känner jag ingenting. Känner inte ens av PMS besvär?... ÄL+9 idag.

Har inte läst igenom tråden ordentligt. Hur nära BIM är du?
  • Anonym (Envis mysare)
    Leos Mamma 88 skrev 2019-03-12 14:13:51 följande:

Hur kan du veta? :)

Så nyfiken!

Häromdagen kände jag mig gravid, idag känner jag ingenting. Känner inte ens av PMS besvär?... ÄL+9 idag.

Har inte läst igenom tråden ordentligt. Hur nära BIM är du?

Bim var för 4 dagar sen. Har två barn sedan tidigare. Min mens är som en klocka och tycker mig känna igen symptomen från tidigare. :)
  • llindizz
    Nicciz skrev 2019-03-12 13:13:30 följande:

ÄL+5 och tiden går sååå långsamt. Känner absolut ingenting, men det gjorde jag sist också när jag blev gravid. Tänkte testa första ggn på ÄL+9 eller ÄL+10. Någon mer som ligger på typ samma datum?

Jag är på äl+6 idag. Vill testa vid typ äl+10 Som dig men vet inte om jag vågar. Är jätterädd att på negativt. Fick ett missfall med mitt ex (oplanerat) 3 åt senare bestämde vi oss för att skaffa ett. Vi försökte i 6 månader innan vi gjorde slut av helt annan orsak. Det blev ingen graviditet där. Vet hur dåligt jag mådde då av att se det där ensamma strecket på stickan.

Nu har jag iof mer stöd än då ;)

Kanske blir test vid äl+10 Som du ;)
  • Lyra78
    Jilo skrev 2019-03-12 13:42:56 följande:
    Antar det, men det var inte så farligt. Eftersom jag hade tagit negativa tester några dagar innan, samt tempen sjunkit dagen innan så var jag beredd trots plusset (som dessutom var ganska svagt om än fullt synligt). Det var inte så mycket tråkigare än som vanlig ovälkommen mens...Bara jobbigare med smärtor och myyyycket blödning. Har varit lite låg och känslig men det kan man ju som sagt vara ändå, och det var förra veckan så nu är vi på banan igen och räknar ner till äl :) Hur går det för dig? :)
    Bra att du kan ta det så. Lycka till vid nästa ÄL, det sägs ju att det ska vara lätt att bli gravid direkt efter ett MF. Håller tummarna!
    Jag är ÄL+9 idag, och har jättemycket känningar. Försöker hålla mig från att inte testa för tidigt men inte det lättaste!
  • Enmsik

Äl+12 och bim-2 idag.. kanske fick ett suuupersvagt streck på test som mäter från 10mlu/l på eftermiddagen då jag hållit mig 3,5 timme. Kan det fortfarande vara något? Hur vanligt är det att inte plussa förrän på bim typ?

Plussade på bim i december men då var det utomkveds så antog att det var därför testen var svaga då..

• Janniiique

Vet nån hur det ska se ut om man öppnar upp ett gjort CB test. Gjorde ett igår med ?icke gravid? fick dock för mig nu att öppna upp det. Jag synade två streck på två andra graviditetstester. Den här bilden är det öppnade CB testet.

• Annapanna87

Efter ett MA i december så var jag helt förkrossad, fortfarande inte kommit över det som hände men känns lite bättre. Mensen kom igång igen i Januari och i förrgår när Mensen var 3 dagar sen gjorde jag test som visade positivt. Fast har svårt att känna glädje, blir mest bara ångest att samma ska hända igen :( Är ju såklart jätte glad men de är jobbigt..

• Nicciz
    llindizz skrev 2019-03-12 15:04:51 följande:

Jag är på äl+6 idag. Vill testa vid typ äl+10 Som dig men vet inte om jag vågar. Är jätterädd att på negativt. Fick ett missfall med mitt ex (oplanerat) 3 åt senare bestämde vi oss för att skaffa ett. Vi försökte i 6 månader innan vi gjorde slut av helt annan orsak. Det blev ingen graviditet där. Vet hur dåligt jag mådde då av att se det där ensamma strecket på stickan.

Nu har jag iof mer stöd än då ;)

Kanske blir test vid äl+10 Som du ;)

Förstår att det är jobbigt, men vi får helt enkelt peppa varandra och stötta om det inte går som vi tänkt oss. Det går alltid att prata med maken men det är inte riktigt samma sak som att prata med en kvinna i samma situation.

Jag blev gravid på andra försöket i somras men var tvungen att avbryta graviditeten pga att fodret inte mådde bra och inte skulle överleva. Nu är vi inne på femte försöket. Känner på mig att det borde vara vår tur nu och i så fall blir BF på min födelsedag. Snacka om present.

Om du testar på ÄL +10 och jag på ÄL+9 så kör vi samma dag, dvs på lördag. Ok? Så jag vi hoppas och vara nervösa tillsammans.

För övrigt är det roligt att läsa allas inlägg. Ni är för härliga!
Svar på tråden BIM Mars 2019