• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Smurfananna

Mensen är fortfarande ur sikte så jag håller hoppet uppe än :) beställt nya tester som förmodligen kommer på fre så får försöka hålla mig tills dess!! Hoppas hoppas hoppas

• fannylinnea
    Ok1020 skrev 2019-03-11 19:18:56 följande:
    Fy, ja ett år är jobbigt kan jag tänka mig :( själv börja vi försöka i juli/augusti.. man blir sånt freak med kontrollbehovet. Har ni sökt hjälp? Vill du byta bransch helt?

Jag har BIM den 14/3, du själv då?
    Ja huva. Hyfsat naiv man varit, som gått runt och trott att det är så lätt att bli gravid. Men det är ju så man blivit "fostrad" från ungdomsmottagningar o allt.
    Vi började med ägglossningstester i typ juli. Så det kan ju ha varit så att jag inte haft sex precis de rätta dagarna tidigare. Hur som helst, vi har lämnat in blanketter till landstinget och väntar på att de ska höra av sig. Hoppas det sker fort, för de gör ju ingenting under sommaren.

Har varit i kontakt med en privat gynekolog som har hjälpt många par att bli gravida. Har varit på en undersökning hos henne, vi ska ta blodprover nästa månad.

Ja jag skulle helst byta bransch. Men, man försöker ju tänka smart också. Jag har en fast anställning där jag är idag, vilket känns tryggt om jag blir gravid. Känns ju sådär att sätta sig i en sits där man blir gravid och nyss har börjat nytt jobb o har provanställning  = risk att de inte går vidare med en anställning pga graviditet o allt vad det innebär. Det är ju den bittra verkligheten tyvärr.

Jag har bim runt den 25/3. Hoppas mensen inte kommer Glad Varken för mig eller för dig.
  • Anonym (Envis mysare)
    llindizz skrev 2019-03-12 21:22:07 följande:

Ansökte precis om medlemskap :)

Jag med :)
  • Ok1020
    fannylinnea skrev 2019-03-13 12:21:42 följande:

Ja huva. Hyfsat naiv man varit, som gått runt och trott att det är så lätt att bli gravid. Men det är ju så man blivit "fostrad" från ungdomsmottagningar o allt.

Vi började med ägglossningstester i typ juli. Så det kan ju ha varit så att jag inte haft sex precis de rätta dagarna tidigare. Hur som helst, vi har lämnat in blanketter till landstinget och väntar på att de ska höra av sig. Hoppas det sker fort, för de gör ju ingenting under sommaren.

Har varit i kontakt med en privat gynekolog som har hjälpt många par att bli gravida. Har varit på en undersökning hos henne, vi ska ta blodprover nästa månad.

Ja jag skulle helst byta bransch. Men, man försöker ju tänka smart också. Jag har en fast anställning där jag är idag, vilket känns tryggt om jag blir gravid. Känns ju sådär att sätta sig i en sits där man blir gravid och nyss har börjat nytt jobb o har provanställning  = risk att de inte går vidare med en anställning pga graviditet o allt vad det innebär. Det är ju den bittra verkligheten tyvärr.

Jag har bim runt den 25/3. Hoppas mensen inte kommer  Varken för mig eller för dig.

Hmm ja jag håller med dig, var helt bombsäker på att det skulle gå. Är också väldigt rädd för att det ska ta längre än 1 år, vet att vi inte kan få hjälp då man måste ha varit sambos i över 2 år. Vi har tyvärr inte varit skrivna på samma adress och är fortfarande inte det pga av vissa anledningar. Men vi bor ju ihop fast det finns inte bevis så att säga.

Ja asså jag har ju precis fått fast på mitt nya jobb.. trodde jag skulle bli gravid i höstas elr somras så var lite orolig men komiskt nog blev det inte så, tur i oturen. Hoppas ni får hjälp snart om ni behöver det. Men lättast hade varit om ingen av oss fock mens såklart. Vågade inte ens tempa imorse, blir så himla deppig när den går ner. Men vi får se imorgon om det blir mens eller ej.
  • fannylinnea
    Ok1020 skrev 2019-03-13 13:53:28 följande:
    Hmm ja jag håller med dig, var helt bombsäker på att det skulle gå. Är också väldigt rädd för att det ska ta längre än 1 år, vet att vi inte kan få hjälp då man måste ha varit sambos i över 2 år. Vi har tyvärr inte varit skrivna på samma adress och är fortfarande inte det pga av vissa anledningar. Men vi bor ju ihop fast det finns inte bevis så att säga.

Ja asså jag har ju precis fått fast på mitt nya jobb.. trodde jag skulle bli gravid i höstas elr somras så var lite orolig men komiskt nog blev det inte så, tur i oturen. Hoppas ni får hjälp snart om ni behöver det. Men lättast hade varit om ingen av oss fock mens såklart. Vågade inte ens tempa imorse, blir så himla deppig när den går ner. Men vi får se imorgon om det blir mens eller ej.
    Men oj, jag visste inte ens att man måste ha varit sambos i två år för att man ska få hjälp. Jättedumt att det är så, om du frågar mig. Känner att jag sitter här och blir förbannad faktiskt. Man kan ju ha varit tillsammans i flera år, ska man då inte få hjälp med att bli gravid bara för att man inte stått skriven på samma adress? Kan du inte överklaga?!

Förstår din känsla, besvikelsen är så jobbig. Känner att man blir mer stressad för varje dag som går. Hoppashoppas på plus denna månad. Annars blir det skönt att få göra blodprover och verkligen kolla om allt är som det ska.
  • Ok1020
    fannylinnea skrev 2019-03-13 15:37:57 följande:

Men oj, jag visste inte ens att man måste ha varit sambos i två år för att man ska få hjälp. Jättedumt att det är så, om du frågar mig. Känner att jag sitter här och blir förbannad faktiskt. Man kan ju ha varit tillsammans i flera år, ska man då inte få hjälp med att bli gravid bara för att man inte stått skriven på samma adress? Kan du inte överklaga?!

Förstår din känsla, besvikelsen är så jobbig. Känner att man blir mer stressad för varje dag som går. Hoppashoppas på plus denna månad. Annars blir det skönt att få göra blodprover och verkligen kolla om allt är som det ska.

Ja det är skit dumt, det och sen BIM kravet kan förstöra för många. Vet inte om det går att överklaga, man får väl höra sig för. Skulle också vilja se hur det ser ut, kanske går privat. Usch sitter på väg hem från jobbet och molvärken är ett faktum, fattas bara att jag redan fått mensen nu
  • Leos Mamma 88
    Grumpycavat skrev 2019-03-13 11:06:24 följande:

Åh, Grattis. Lycka till.

Lyra78 skrev 2019-03-13 07:21:37 följande:

Grattis!!

Tack! Vill inte riktigt ropa hej än! Väntar några dagar och tar ett test till och ser om det blir starkare :)
  • fannylinnea
    Ok1020 skrev 2019-03-13 15:53:22 följande:
    Ja det är skit dumt, det och sen BIM kravet kan förstöra för många. Vet inte om det går att överklaga, man får väl höra sig för. Skulle också vilja se hur det ser ut, kanske går privat. Usch sitter på väg hem från jobbet och molvärken är ett faktum, fattas bara att jag redan fått mensen nu
    Alltså jag känner mig helt lost. Vad är BIM-kravet för nåt? Obestämd 
    Ja jag förstår inte hur dom bara kan bestämma att alla som inte varit sambos i två år får ingen hjälp. Usch vad irriterad jag blir.

Hoppas vi slipper mensen. Annars tar vi nya tag nästa gång <3 Vi får inte ge upp för det finns inget annat alternativ!

Jag bröt ihop på jobbet nyss. Det var en bekant som kom in (som inte vet om min situation) som sa att hon väntar barn. Hon var typ inte ens glad. Hon sa "asså det var inte alls planerat, det känns som att alla andra är mycket gladare än vad jag är" ??.. Kräks Var ju som en kniv i bröstet. Var tvungen att gå in i personalrummet och böla. Blev verkligen jätteledsen av den kommentaren. När man skulle offra allt man äger och har för att få bli gravid.
  • Ok1020
    fannylinnea skrev 2019-03-13 16:25:21 följande:

Alltså jag känner mig helt lost. Vad är BIM-kravet för nåt?  

Ja jag förstår inte hur dom bara kan bestämma att alla som inte varit sambos i två år får ingen hjälp. Usch vad irriterad jag blir.

Hoppas vi slipper mensen. Annars tar vi nya tag nästa gång <3 Vi får inte ge upp för det finns inget annat alternativ!

Jag bröt ihop på jobbet nyss. Det var en bekant som kom in (som inte vet om min situation) som sa att hon väntar barn. Hon var typ inte ens glad. Hon sa "asså det var inte alls planerat, det känns som att alla andra är mycket gladare än vad jag är" ??..  Var ju som en kniv i bröstet. Var tvungen att gå in i personalrummet och böla. Blev verkligen jätteledsen av den kommentaren. När man skulle offra allt man äger och har för att få bli gravid.

Det ska stå BMI-krav (van att skriva bim så ofta så telefonen ändrade) som innebär att det oftast är ett BMI-krav på 35 för kvinnor alltså du får inte väga mer än ett visst antal kilo i förhållande till din längd. Alltså att man inte ska vara överviktig.

Känner såväl igen det där med jobbet. Har en höggravid och alla andr har barn sedan tidigare på mitt jobb. Det enda man får höra på sin rast är bilder på en miljard barn och ?min son han haar..? ?Ja men mitt barn hoooon har visst gjort..? OSV OSV Har fått sååå många oförskämda kommentarer om att jag inte har barn än och nu ska det köpas present till kollegan som fick sitt andra inom loppet av ett år. Har lust att bara skrika rakt ut!!! Så jag förstår dig till 100%
  • fannylinnea
    Ok1020 skrev 2019-03-13 17:01:02 följande:
    Det ska stå BMI-krav (van att skriva bim så ofta så telefonen ändrade) som innebär att det oftast är ett BMI-krav på 35 för kvinnor alltså du får inte väga mer än ett visst antal kilo i förhållande till din längd. Alltså att man inte ska vara överviktig.

Känner såväl igen det där med jobbet. Har en höggravid och alla andr har barn sedan tidigare på mitt jobb. Det enda man får höra på sin rast är bilder på en miljard barn och ?min son han haar..? ?Ja men mitt barn hoooon har visst gjort..? OSV OSV Har fått sååå många oförskämda kommentarer om att jag inte har barn än och nu ska det köpas present till kollegan som fick sitt andra inom loppet av ett år. Har lust att bara skrika rakt ut!!! Så jag förstår dig till 100%
    Ah, då hänger jag med på vad du menar.

Alltså folk kan vara så oförskämda. Man kommenterar inte att någon är utan barn. Och man frågar inte om det är dags för barn snart heller. Man bara gör inte sånt.

Jag brukar bara stänga av när jag hör folk som sitter och pratar om hur söta och gulliga deras barn är. Jag älskar barn, det gör jag. Men jag har liksom kommit till det läget att jag bara inte orkar lyssna längre. Nästan alla mina vänner har barn eller är gravida. Det är babyshowers hit och dit och alla gruppchattar fylls av de där söta småbebisarna. Har inte pratat om mina problem med dom, för jag känner mig så misslyckad. Men det kanske är dags.
Svar på tråden BIM Mars 2019