• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-23 16:33:57 följande:

HELVETE! nu tog jag ett äl test och den jävla gubben har slutat blinka! har därmed ägglossning gott folk! men jag har ju börjat med antibiotikan som jag stoppade upp igår kväll! vaaaa faaaan! ska vi ha sex i alla fall tror du/ni? 

Så nu har du den fasta glada gubben? :D har bakteriell vaginos någon påverkan på att bli gravid?? Om inte - hade jag struntat i antibiotikan och haft sex! Och sen ringt till gyn eller vårdcentralen (den som nu skrev ut detta) och kollat läget :)

Påverkar bv - då är det ju kört oavsett.
  • frugr95
    frugr95 skrev 2019-02-23 16:48:21 följande:

Så nu har du den fasta glada gubben? :D har bakteriell vaginos någon påverkan på att bli gravid?? Om inte - hade jag struntat i antibiotikan och haft sex! Och sen ringt till gyn eller vårdcentralen (den som nu skrev ut detta) och kollat läget :)

Vad heter din antibiotika? Läs på pappret om biverkning och graviditet :)
  • räkan123
    babymys skrev 2019-02-23 16:33:57 följande:

HELVETE! nu tog jag ett äl test och den jävla gubben har slutat blinka! har därmed ägglossning gott folk! men jag har ju börjat med antibiotikan som jag stoppade upp igår kväll! vaaaa faaaan! ska vi ha sex i alla fall tror du/ni? 

Det är inga konstigheter att ta selexid även om du skulle vara/bli gravid så ta och ät antibiotikan !
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-23 16:48:21 följande:

Har läst om det nu och själva bv påverkar fertiliteten pga att bakterierna tar näring från ägget när det väl fäster sig. Med andra ord: det är perfekt timing för behandlingen med tanke på att ägget ändå kommer ligga och ?flyta runt? i några dagar unnandet ev fäster sig och bv-behandlingen är bara tre dagar lång (två dagar till för mig alltså). Har också läst att man inte borde ha sex under behandling och, så som jag förstår det, avråder dom det pga att det försämrar det preventivmedel man ev använder - vilket jag ändå inte gör. Slutsats: vi kör på som vanligt. Hej och hå nu ska det LIGGAS IHJÄÄÄÄÄL :D
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-23 16:54:29 följande:
    Vad heter din antibiotika? Läs på pappret om biverkning och graviditet :)
    Antibiotikan heter Dalacin. Läste om en tjej, i en gammal tråd, som hade samma dilemma som jag har och fick svaret:

"Korpan!
    Jag pratade med läkaren inatt. Om du hade Äl igår och nu påbörjar behandligen som ska vara i tre dagar så är det ingen risk.
    Detta eftersom OM ägget blir befruktat så "flyter" det ju bara runt och hinner inte fästa. Alltså under din behandling så har cellerna inget med dig att göra!

Så kör på behandlingen nu bara!!!! .-)
    Lycka till!!"

Tror jag bara får köra på och sexa dag och natt nu ;P
  • babymys
    räkan123 skrev 2019-02-23 17:50:08 följande:
    Det är inga konstigheter att ta selexid även om du skulle vara/bli gravid så ta och ät antibiotikan !
    Tack för svar! {#emotions_dlg.flower} Vi bestämde oss för att inte stoppa med varken sexet eller antibiotikan :) 
  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-23 17:55:38 följande:

Antibiotikan heter Dalacin. Läste om en tjej, i en gammal tråd, som hade samma dilemma som jag har och fick svaret:

"Korpan!

Jag pratade med läkaren inatt. Om du hade Äl igår och nu påbörjar behandligen som ska vara i tre dagar så är det ingen risk.

Detta eftersom OM ägget blir befruktat så "flyter" det ju bara runt och hinner inte fästa. Alltså under din behandling så har cellerna inget med dig att göra!

Så kör på behandlingen nu bara!!!! .-)

Lycka till!!"

Tror jag bara får köra på och sexa dag och natt nu ;P

Åh men va bra :D kör på bara!!! Heja Hahah skönt me helg ;)
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-23 18:00:57 följande:
    Åh men va bra :D kör på bara!!! Heja Hahah skönt me helg ;)
    haha japp, nu hör ni inget från mig på ett par dagar, kommer vara busybusy Tungan ute Hjärta
  • vwmamman

lite äckelvarning nu men söker ju tidiga tecken på grav har idag haft tjocka snoriga flytningar typ snorloska.. ursäkta detaljerna.... hade äl 14e bim 1/3. hoppas väl på att de kan va nå form av tecken.. dock e ju alla olika å olika i sina graviditeter

• MaoaM
    KajsaLouise skrev 2019-02-23 16:39:44 följande:

Jag har fått urinvägsinfektion... Härligt värre! :( Jag fick antibiotika utskrivet via Kry-appen nu. Är kanske 3 dagar efter ägglossning. Läkaren skrev ut Selexid. Han sa att han inte kunde lämna några garantier för ev fosterskador om det nu mot förmodan skulle gro ett litet frö i magen, men Sthlm regionen hade uttalat att det är helt säkert. Nån som har erfarenhet av detta? Jag hade först tänkt att stå ut, dricka mycket men så började det blöda. Jag har aldrig fått blod med uvi förut, men det verkar höra till.

Jag har också urinvägsinfektion och fick selexid utskrivet, det står i bipacksedeln att det är ok. Hur lång kur fick du? Jag fick bara 5 dgr.

Blivit väldigt illamående och jag tror att det är biverkning. Retligt.
Svar på tråden BIM Mars 2019