• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Anonym (Syskonlängtan)

Hallå tjejer! Hoppar in i tråden i hopp om att få lite pepp och glädjas åt en massa positiva gravtester framöver!

Jag och min sambo är båda 28, har en underbar 3åring och har nu försökt få till ett syskon i... 15 månader. Tålamodet börjar tryta efter 2 missfall (en kemisk grav), konstaterat pcos och påbörjad behandling med letrozol. Blev gravid i januari senast utan hjälp av letrozol men det gick som sagt inte vägen. Hade äl 14 feb och tänker inte testa förrän 3/3 då jag inte orkar analysera streck till förbannelse och dels försöka skydda mig några dagar extra om det skulle bli tidigt missfall igen. Men har bim kring 1/3. Förra grav började det ömma och kittlas i brösten en vecka efter äl, och det är likadant nu. Vi får se om det är ett gott tecken även denna månad.

Lycka till önskar jag varenda en av er!

• Anonym (Vill ha)

Hej! En fråga angående ägglossningstestet som är avancerade, hade blinkande gubbe 20-23 sen nu på eftermiddag testade jag igen så visade den tom cirkel. Jag fattar ingenting. Förra gången jag blev gravid så hade blinkande gubbe två dagar sen tredje dagen fick jag fast just den månaden blev jag gravid.

• Elinanorden
    vwmamman skrev 2019-02-23 19:02:09 följande:

lite äckelvarning nu men söker ju tidiga tecken på grav har idag haft tjocka snoriga flytningar typ snorloska.. ursäkta detaljerna.... hade äl 14e bim 1/3. hoppas väl på att de kan va nå form av tecken.. dock e ju alla olika å olika i sina graviditeter

Jag plussade idag ! Hoppas du med gör det ????
  • Anonym (Kajsan86)

BIM LISTA 

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar, MaoaM, Anonym (syskonlängtan)

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis

3/3 Eveh 

4/3 Minnie768, Liit

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys 

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019 

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika

9/3 Siri88 

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17 

11/3 Geranium

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel, jamåduleva

13/3 evi82, Tirin

14/3 Anonim(Milla) 

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123 

16/3 Hallonsaft24

17/3 Ängelby

18/3 Grumpycavat

23/3 Nicciz

26/3 Malin888

Pluslista; 

Elinanorden

• Anonym (Kajsan86)

Kul med plus i tråden!!! Nu kör vi tjejer! Hoppas på många sena bebisar!

• KajsaLouise
    MaoaM skrev 2019-02-23 19:21:21 följande:

Jag har också urinvägsinfektion och fick selexid utskrivet, det står i bipacksedeln att det är ok. Hur lång kur fick du? Jag fick bara 5 dgr.

Blivit väldigt illamående och jag tror att det är biverkning. Retligt.

Bra! Då kör jag på! Jag fick också 5 dagar. 3 tabletter om dagen. Hoppas det löser det hela! Krya på dig!
  • vwmamman
    Elinanorden skrev 2019-02-23 19:49:28 följande:

Jag plussade idag ! Hoppas du med gör det ????

neeeeej faaaaasen va roligt.. JÄTTE GRATTIS.. grr hoppas ja m plussar snart hehe
  • Lejon90
    frugr95 skrev 2019-02-23 16:48:21 följande:

Så nu har du den fasta glada gubben? :D har bakteriell vaginos någon påverkan på att bli gravid?? Om inte - hade jag struntat i antibiotikan och haft sex! Och sen ringt till gyn eller vårdcentralen (den som nu skrev ut detta) och kollat läget :)

Påverkar bv - då är det ju kört oavsett.

Bakteriell vaginos kan orsaka missfall. Jag hade det utan att jag visste senaste graviditeten och den slutade i MA... Så min erfarenhet är att alltid behandla infektioner i underlivet när man planerar eller tom är gravid. Kolla bara så att antibiotikan kan tas vid graviditet.
  • Cis
    Funderar81 skrev 2019-02-23 13:22:30 följande:

Oj men grattis! Härligt få så tydliga tecken!

Jag har inga symtom alls. Har Bim 1a mars. Förra cykeln blev jag jättevarm och supertrött ett par dagar, men sen kom mensen precis som den brukar.

Denna gången blev jag triggad, vilket borde ge massa symtom, men har inte fått nåt. Heller inte av progesteronvagitorier, som många blir helt PMSiga av. Får snällt vänta till mars före jag testar nåt...

Vad innebär att bli triggad? Har du varit gravid tidigare? Vissa känner ju ingen alls innan bim. :) som en bekant till mig, hade det inte varit för enorma bröst i v 18 hade hon fortfarande inte känt något! Haha!
  • Cis
    ETOVA skrev 2019-02-23 11:34:00 följande:

Jag hade förmodligen ägglossning ca 16:e (enligt appen- tog inga test/ temp), åt även Ipren 10 dagar så lite oklart im det ens blev nån äl, men hursomhelst har jag varit riktigt riktigt trött tre dagar i rad, 20, 21, 22 feb alltså till igår. Idag är jag piggare (vilket jag är glad för eftersom jag ska åka Vasaloppet imorgon hehe ) Kan trötthet så tidigt vara ett symptom? Bim 2/3.

Trötthet kan vara ett symtom både på grav och de normala förändringar som sker i hormonerna. Men det kan ju ömma bröst och halsbränna också vara. Haha typ alla symtom. Mitt säkra tecken har vid mina graviditeter varit värken i magen. Det molar, drar, ilar och sticker och börjar ca en vecka innan bim. (Efter denna bim får vi se hur säkert) Men tröttheten har också funnits där. Hoppas du är pigg idag då. (eller kanske lite tröttare än vanligt) :) Lycka till!
Svar på tråden BIM Mars 2019